Cumartesi
günü yapılan sıralama turları sonrası eski dünya şampiyonu Hamilton için kariyerinde 3. kez yarışa Mercedes GP ile çıkacak olması ve ilk kez yeni takımıyla pole pozisyonu kazanması kendi adına çok önemliydi. Aynı zamanda kariyerinde Çin'de 2 kez kazanma başarısı gösteren tek pilot olması açısından da kendi rekorunu geliştirmek anlamını taşıyordu.
Ancak üçüncü cepte başlayan Alonso'nun damalı bayrağı ilk sırada görmesiyle Hamilton'ın hayalleri yok oldu. Alonso aynı zamanda Hamilton'ın rekorunu egale etti.
Çin GP'sinin bir başka önemli özelliği ise yarışa ilk 7 sırada başlayacak pilotların Türkiye'de üretilen Pirelli'nin yumuşak F1 lastiklerini kullanmalarıydı. Yumuşak lastikle başlamak, 4-5 tur sonra pit stop yapmak ve sonrasında yarışa trafik içinde devam ederek, her türlü sıkıntıya açık olmak demekti.
İlk üç yarışta üç farklı birinci
2. sıradan start alan Raikkonen, yerini Alonso ve Massa'ya kaptırınca
"Podyum şansını kaybetti" dediğimiz andan itibaren tecrübesini konuşturdu. Yarışı yine başladığı yerde bitirmesi bence Çin Grand Prix'sinin en güzel anlarından birisiydi. Bu arada Lotus- Renault takımından söz etmeden geçmemek lazım. Çünkü bu yıl iyi işlere imza atıyorlar ve üst sıraları kesinlikle hak ediyorlar.
Avusturya'da Lotus-Renault, Malezya'da Red Bull-Renault, Çin de ise Ferrari'nin kazanması, sezonun çok çekişmeli geçeceğinin bir anlamda teyit edilmesi anlamına geldiği söyleyebiliriz.
Vettel kanatlandı ama...
Bitime 4 tur kala zorunlu pit stop yapan Vettel'in yumuşak lastiklere geçmesi sonucu,
1.36.808 ile en iyi tur zamanını elde etmesi, her turda en az 3 saniye daha hızla önündeki Hamilton' a yaklaşması ve son turda damalı bayrağı 0.2 saniye arkasından görmesi bize heyecanlı anlar yaşattı.