X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Psikolog Keser’den YGS’ye Girecek Öğrencilere Tavsiyeler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Psikolog Keser’den YGS’ye Girecek Öğrencilere Tavsiyeler

  • Giriş Tarihi: 12.3.2015 09:38 Güncelleme Tarihi: 12.3.2015 15:45

Psikolog Meltem Keser, hafta sonu yapılacak olan Yüksek öğrenime Geçiş Sınavı öncesi öğrencilere tavsiyelerde bulundu.
Psikolog Doktor Meltem Keser, öğrencilerin aile ve eğitimci baskısında olmamaları gerektiğini belirtti. Sınav öncesi rutin hayatın dışına çıkılmaması gerektiğini dile getiren Keser, "Sınav gününe kadar ders çalışan öğrenciler var. Bir hafta kala ders çalışmak yerine daha rahat şekilde konu tekrarı yapmak onlar için daha iyi olacaktır. Sınav öncesi rutin hayatın dışına kesinlikle çıkmamaları gerekir" diye konuştu.
Sınav süresi boyunca kaygı ve stresin, egzersiz yapılmadığı takdirde 45 dakika öğrenciyi rahatsız edebileceğini ifade eden Keser, "5 dakika boyunca öğrencinin derin nefes alıp küçük egzersizler yapması sınavda rahatlatıcı olacaktır. Susamaya, sınav esnasında fazla su tüketimine ve tuvalet ihtiyacının artmasına neden olan fazla yağlı ve tuzlu besinler sınav öncesinde tüketilmemelidir. Kan şekerinin hızla yükselmesine sonra da düşmesine yol açan çikolata, şeker, tatlı gibi şekerli besinler bilinenin aksine beynin ihtiyaç duyduğu şekeri karşılamaz ve sınav esnasında dikkat dağınıklığına, konsantrasyonun azalmasına neden olur. Gıda zehirlenmesi ile karşılaşmamak için açıkta satılan gıdalar mümkün olduğunca tüketilmemeli, mayonez, sos gibi çabuk bozulabilecek gıdalardan uzak durulmalıdır. Sınav öncesi geceyi asla uykusuz geçirmemek gerekir" dedi.