ARKADAŞINA GÖNDER Türk bilim adamları yeni yılan cinsi buldu

Türk bilim adamları yeni yılan cinsi buldu

• Giriş Tarihi: 30.9.2015 13:08
Türk bilim adamları yeni yılan cinsi buldu

Adnan Menderes Üniversitesi Biyoloji Bölümü'nden bir ekip, TÜBİTAK'ın desteklediği proje kapsamında yeni bir yılan cinsini dünya literatürüne kazandırdı.

Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) Biyoloji Bölümü'nden bir ekip, TÜBİTAK'ın desteklediği proje kapsamında yeni bir yılan cinsini dünya literatürüne kazandırdı.

ADÜ Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kurtuluş Olgun, AA muhabirine, yaklaşık 10 yıldır TÜBİTAK tarafından desteklenen proje çerçevesinde, Hatay'ın Dörtyol ve Yayladağı ilçelerindeki dağlık alanlarda yılanlarla ilgili arazi çalışmaları gerçekleştirdiklerini söyledi.

Bu süreçte buldukları yılanlar üzerinde yaptıkları analiz ve DNA incelemelerinde, bilimsel olarak tespit edilmiş diğer cinslerden farklılıklar gördüklerini belirten Olgun, bu cinsin, özellikle burun ucunun küt ve kafa yapısının farklı olmasıyla ayrıştığını bildirdi.

"Anatomik yapısı ve DNA analiz sonuçlarının incelenmesiyle bu yılanın yeni bir cins olduğunu belirledik" diyen Olgun, şöyle devam etti:

"Yaptığımız çalışmaları makale haline getirerek uluslararası bilimsel çalışmaların yer aldığı 'Russian Journal Herpetology' dergisine gönderdik. Burada gerekli bilimsel incelemelerin ardından makalemiz dün yayımlandı. Türk bilim adamlarınca ilk kez bir yılan cinsi dünya literatürüne kazandırılmış oldu. ADÜ Biyoloji Bölümü'nden herpetologlar olarak bu başarıya imza atılmasını, mesleki açıdan çok önemli görüyorum."

Bu keşifle dünyada 514 olan yılan cinsi sayısının 515'e yükseldiğini ifade eden Olgun, Türkiye'deki sayının da 22'ye çıktığını dile getirdi.

"Zehirsiz ve zararsız bir yılan"

Ekipten Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aziz Avcı ise buldukları yılan cinsinin fiziksel özelliklerini anlattı.

Yeni cinsin 30 santimetre uzunluğunda, ince ve küçük yapılı olduğunu belirten Avcı, "Sırt rengi sarımsı ile kızıl arasında. Başının üzeri siyah bir bantla örtülü. Başının ön kısmı kül renginde. Zehirsiz ve zararsız bir yılan. Genellikle taş altlarına gizleniyor ve nemli bölgelerde toprağa girip saklanabiliyor" diye konuştu.

Avcı, "Tespit ettiğimiz yeni yılan cinsine, Türkiye'de herpetoloji biliminin kurucusu, bu alanda büyük emekleri bulunan merhum Prof. Dr. Muhtar Başoğlu'na atfen 'Muhtarophis' adını verdik" dedi.

Öte yandan, yeni yılan cinsine ait örnekler, ADÜ Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Zooloji Müzesi'nde koruma altına alındı.

ertaş ertaş

bizim köyde babam ve amcam yaklaşık 1 metre uzunluğunda ayaklı çift kuyruklu yılan gördü kafa yapısı da çok farklı ve kesme ağacında çıkmış geziyormuş tübitak o parayı babama versin hiç yok dan sahte fatura toplamazlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 30.09.2015 15:18
doğrucu doğrucu

prof luk almak isteyen hocalar bu yılan boz yörük dediğimiz yılan türüdür. Çok önemli keşif yapmış gibi havaya girmeyin! Hangi ilacı buldunuz hangi makineyi yaptınız kırım kongo hastalığına aşı ürettinizmi? daha bisürü şey elin hristiyanından utanın be ayrıca söylediklerime bakın siyaseti de bırakın!

Aynı Görüşte misiniz?