X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İnternet alışverişlerinde yeni nesil teslimat modeli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İnternet alışverişlerinde yeni nesil teslimat modeli

  • Giriş Tarihi: 8.10.2015 17:24 Güncelleme Tarihi: 8.10.2015 17:43
İnternet alışverişlerinde yeni nesil teslimat modeli
İnternet alışverişlerinde yeni nesil teslimat modeli

İnternet alışverişlerinde yaşanan teslimat sorunlarına çözüm sunmak için esnek ve güvenilir bir teslimat modeli olan Bukoli’yi geliştiren Borusan, 6 ayda 10 bin paketi müşterisine ulaşmayı başardı. İstanbul’da 33 ilçede ve 480 teslim noktasında hizmet veren Bukoli, 5 yıl sonunda İstanbul’da 2 bin 500 teslimat noktasına ulaşmayı ve takip eden 1.5 yıl içerisinde de İzmir, Ankara, Bursa ve Antalya’ya hizmet götürmeyi hedefliyor. Bukoli için ilk aşamada 7.5 milyon dolar yatırım gerçekleştirilecek.

1v1y.com, Babil.com, hızlıal.com, kitapyurdu.com, e-bebek.com, sachane.com,bikutumutluluk.com, evidea.com ve lilakutu.com e-ticaret sitelerinde kargoya alternatif yeni bir teslimat seçeneği olarak müşterilerle buluşan Bukoli, İstanbul'un 33 ilçesine yayılan 480 teslim noktasına ulaştı.

5 yıl sonunda İstanbul'da 2 bin 500 teslim noktasında var olmayı planlayan Bukoli, takip eden 1.5 yıl içerisinde internet alışverişi açısından önemli hacmi olan İzmir, Ankara, Bursa ve Antalya'ya hizmet götürmeyi hedefliyor. Bukoli modeli için ağırlıklı olarak yazılım ve izleme teknolojileri alanında ilk aşamada 7.5 milyon dolar yatırım gerçekleştirilecek. Bukoli'nin çok basit bir çalışma modeli bulunuyor.

Kullanıcı internet siparişi sırasında teslimat için Bukoli'yi seçtiğinde satın aldığı ürünler tercih ettiği esnafa teslim ediliyor. Kullanıcı da istediği zaman Bukoli noktalarından kendine özel üretilmiş bir kodla kolisini teslim alıyor.

6 ayda 10.000 paket müşterisine ulaştı

Bukuli için gerçekleştirilen lansmanda konuşan Borusan Holding CEO'su Agah Uğur, "Yenilikçi ürün, hizmet ve iş modelleri geliştirmek Borusan'ın ana stratejilerinden biri. 3 yıl önce bu yönde ilk adımları attık. Yarattığımız inovasyon markalarıyla çözüm odaklı yenilikler sunmayı hedefliyoruz. Borusan Lojistik'in e-ticaretin ruhuna uygun bir iş modeli olarak sunduğu Bukoli, sektörün en büyük ihtiyaçlarından biri olan esnek teslimat çözümünü sağlamaya hazır" dedi. Agah Uğur Bukoli'yi "internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin yaşadığı teslimat sorunlarına cevap vermek için geliştirilmiş alternatif, güvenilir ve esnek bir teslimat modeli" olarak tanımladı. Agah Uğur konuşmasında Bukoli'nin kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak bir model olarak sektörde bir ilk olduğunu ifade etti.

"Dünyada şehirleşme oranının artması ve insanların her türlü hizmetten beklentilerinin artmasıyla e-ticaret ve teslimattan beklentiler de değişti. E-ticaretten alışverişin yoğun olduğu tüm ülkelerde e-ticaret firmaları benzer çözümler sunuyorlar. Teslimat ve e-ticaret sektörü paralel büyüyor. Ancak dünyada benzer modeller olsa da bire bir bizim gibi mahalle esnafı ile çalışan bir model yok. Dünya örnekleri genelde zincir mağazalar ve daha büyük yapılar ile anlaşmışlar. Bu kadar esnaf sıcaklığında bir model bulunmuyor. Bukoli geliştirdiği model ile esnafa ve e-ticarete sağladığı faydalara ilave olarak, kullanıcılara kolilerine istedikleri zaman kavuşabilecekleri bir çözüm sunuyor. Şimdiye kadar 6 ayda toplam 10 bin paket müşterisine ulaştı ve bugüne kadar Bukoli'yi tercih eden insanların yüzde 95'i yeniden tercih edeceğini ifade etti, bu da Bukoli'nin sektörde önemli bir ihtiyaca çözüm olduğunu gösteriyor" dedi.

Hedefte İzmir, Ankara, Bursa ve Antalya var


Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç ise lansmanda yaptığı konuşmasında, Bukoli'nin herkes için kazançlı bir model olduğuna dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bukoli tüketiciler, e-ticaret firmaları ve esnaf için "Kazan- Kazan" fırsatı yaratan yepyeni bir teslimat modeli. İnternet alışverişi yapan tüketiciler; internet siparişlerinde Bukoli'yi tercih ederek, ister yollarının üzerindeki esnaflardan, ister 7/24 çalışan ve teslimat yapan akıllı makinelerden, gece gündüz, hafta içi hafta sonu demeden ürünlerine kavuşuyorlar. Evde veya ofiste koli bekleme derdinden kurtuluyorlar. Yani, Bukoli ile 'sen kolini değil, kolin seni bekliyor'. Bukoli noktası olan esnafın, bir yandan müşteri trafiği artarken diğer yandan da ek geliri oluyor.. E-ticaret firmaları ise tüketicilerine esnek saatlerde ürününün teslim alınabileceği, internet alışverişlerine odaklı yepyeni, sorunsuz bir model sunmuş oluyor.

Böylelikle e ticaret firmaları teslimata dayalı problemlerden dolayı internetten alışveriş yapmayan yeni bir müşteri kitlesine de ulaşma şansı yakalıyorlar. Hedefimiz; 5 yılda İstanbul'da 2.500 noktaya ulaşarak Bukoli'yi tercih eden kullanıcılarımızı 500 metreden fazla yürütmemek ve paralelde Türkiye'nin önde gelen büyük şehirlerinde de (İzmir, Ankara, Bursa, Antalya) Bukoli'yi hızlı bir şekilde devreye almak. Şimdiden 9 e-ticaret markasıyla yaptığımız işbirliklerinin - 1v1y.com, Babil.com, hızlıal.com, kitapyurdu.com, e-bebek.com, sachane.com, bikutumutluluk.com, evidea.com ve lilakutu.com – sayısını arttırmak, 7/24 teslimat yapan akıllı makinelerimizi (locker) merkezi noktalarda konumlandırmak. Tüm bu çalışmalar için toplam 7,5 milyon dolar yatırım gerçekleştireceğiz."


Kaan Gürgenç, "Bukoli bu hedeflermiz doğrultusunda, yayılım planımız tam hız ile sürmekte. Markafoni ile de anlaşmalarımızı yaptık, yakın bir tarihte çalışmaya başlıyoruz. İDO ile Borusan Lojistik olarak, farklı hizmet alanlarımız için iyi bir işbirliği içindeyiz. Bukoli için de İDO ile bir anlaşma yaptık. Yaptığımız anlaşma neticesinde, akıllı makinelerimizi İDO iskelerine yerleştirerek Ekim ayı ikinci çeyreği itibarı ile kullanıma açıyoruz" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.