Artık her şirketin birden fazla sosyal medya hesabı var. Süslü püslü sayfalar, şirin ve sempatik görünmek için yapılan paylaşımlarla dolu. Günümüzde sosyal medyada her markayı ve şirketi bulmanız mümkün.
Çoğu markayı Facebook ve Twitter kesmiyor. Yeni, popüler hangi sosyal mecra varsa markalar anında oradalar.
YouTube kanalı açalım reklam videolarını yükleriz, Periscope hesabımız olsun canlı yayın yaparız.
Snapchat'e kaydolalım ergen kitleye hitap ederiz.
Google+ hesabı açalım kenar da dursun, belki SEO'ya faydası olur.
Beyaz yakalılıları Linkedin'de buluruz, bir hesap da orası için açalım.
Ünlülerin ve bloggerların yeni gözdesi Instagram'da hesap açmayanı dövüyorlar. Afili bir hesap da orası için lazım.
Twitter'ın 6 saniyelik video paylaşım platformu Vine'ı atlamayalım. Arkasında Twitter var, ilerde yıldızı parlar.
İletişime doyamıyoruz. 900 milyon kullanıcısı olan WhatsApp için de bir iletişim hattı açalım.
Mekan işletiyorsanız Yelp, Foursquare'de yönetilmesi gereken bir check-in noktası da ellerinizden öper.
Daha buraya yazamadığım onlarca sosyal mecra var. Her mecranın hitap ettiği bir kitle bulunuyor. Ülkemizdeki şirketler popüler olan tüm mecralarda anında yerini alıyor.
Şirketler için sosyal medya, halkla ilişkiler (PR) yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimini (CRM) içine alan çok önemli bir alan.
Eskiden tek bir çağrı merkezi üzerinden verilen hizmetler bugün onlarca sosyal kanaldan veriliyor. Gel gör ki hesaplar açılmış ama gönderdiğiniz mesajlar uzaya gidiyor.
Bize sosyal medya hesaplarımızdan ulaşın deyip ulaşılamaz olan çok ünlü markalar var. Birçok kurumsal sosyal medya hesabı yönetil(e)miyor.
Sosyal medyadaki takipçiyi gerçek müşteri olarak görmeyip halen geleneksel iletişim kanallarını tercih eden bu markalara şunu sormak lazım "yazdıklarımıza cevap vermeyecekseniz, sosyal medyada ne işiniz var?"
Bu markaları buradan ifşa etmiyorum ama bu tür markaların artık yanına bile yaklaşmıyorum. Eminim birçok tüketici de benim gibi düşünüyor ve bu markalardan uzak duruyor.
Sosyal medyanın çift yönlü iletişimle ve etkileşimle yürüdüğünden bihaber şirketlerimiz hesap açıp dursunlar. Nasılsa hesap açmak bedava, stajyer de arada kontrol eder.
Özetle; dostlar sosyal medyada görsün gerisi önemli değil...
Hasan Genç