ARKADAŞINA GÖNDER Zika virüsünün DNA dizilimi keşfedildi

nün DNA dizilimi keşfedildi

• Giriş Tarihi: 22.2.2016 15:04
Zika virüsünün DNA dizilimi keşfedildi

Brezilyalı bilim adamları, Aedes sivrisinek türünün taşıdığı nün DNA dizilimini keşfetti.

CNN'nin haberine göre, Zika virüsünün genetik şifresini çözen bilim adamları, bunun, virüsün insan vücudunda nasıl hareket ettiğinin anlaşılmasının yanı sıra yeni aşı ve testlerin geliştirilmesi yönünde önemli bir adım olduğunu bildirdi.

Araştırma çerçevesinde Rio de Janeiro Federal Üniversitesi moleküler viroloji laboratuvarında görevli araştırmacılar, hamile kadınların amniyon sıvıları ile geçen hafta Brezilya'nın Paraiba eyaletinde doğumdan hemen sonra ölen ve mikrosefali vakası tanımlanan fetüslerin beyinlerinden alınan virüs örneklerini analiz etti.

Profesör Renato Santana, DNA dizilimi sayesinde virüsün yetişkinlerden ziyade bebeklerin beyin hücrelerini tercih etmesinin nedenini anlayabileceklerini söyledi.

Brezilya Sağlık Bakanlığı, bebeklerine mikrosefali tanısı koyulan annelerin büyük bölümünün Zika virüsü taşıdığını düşünüyor.