Giriş Tarihi: 27.5.2016 16:38
Europa'da yaşam ihtimali güçlendi

NASA, Jüpiter'in uydusu Europa'daki oksijen ve hidrojen üretiminin 'dakine benzediğini keşfetti.

NASA'nın araştırma ve geliştirme Jet Propulsion Laboratory (JPL) tarafından yürütülen araştırmada, Europa'nın 'dakine benzer bir yaşamı destekleyen kimyasal dengeye sahip olabileceği belirtildi.

TUZLU OKYANUS SULARI YAŞAM İÇİN UYGUN OLABİLİR

Sonuçları, "Geophysical Research Letters"dergisinde yayımlanan çalışmada, uydunun buzlu yüzeyinin altındaki tuzlu okyanus sularının yaşam için uygun bir alan olabileceği ileri sürüldü.

JPL'den gezegen ci Steve Vance, "Europa'nın okyanuslarındaki oksijen ve hidrojen döngüsü, Dünya'da olduğu gibi, okyanus kimyasına ve yaşama dair önemli bir etmen olacaktır" dedi.

OKYANUSA DOĞRU OKSİJEN SALINIYOR

Araştırmacılar, Jüpiter'den yayılan radyasyonun, Europa'nın yüzeyindeki donmuş suları moleküllerine ayırdığını ve okyanusa doğru oksijen salındığını keşfetti.

Araştırma sonunda, Dünya'daki kimyasal orana benzer şekilde Europa'da oksijenin hidrojenden 10 kat daha fazla üretildiği kaydedildi.

Yeryüzünde hidrojenin okyanuslardaki serpantinleşme olarak bilinen süreçte, tuzlu su ve kayaların tepkimesiyle ortaya çıkan ısı ve mineraller sonucu üretildiğine işaret eden bilim adamları, hidrojenin Europa'nın okyanuslarında da aynı şekilde ortaya çıkabileceği tahmininde bulunuyor.

2020'DE UZAY ARACI GÖNDERİLECEK

NASA, daha yakından incelemeler yapmak ve yüksek çözünürlük fotoğraflar almak için 2020'li yıllarda Europa'ya uzay aracı göndermeyi planlıyor.

ARKADAŞINA GÖNDER