e-Devlet şifresi nasıl alınır?

Giriş Tarihi: 13.6.2016 12:34 Güncelleme Tarihi: 13.6.2016 12:35
e-Devlet şifresi nasıl alınır?

E-devlet hizmetinden faydalanabilmek için E-devlet şifreniz olmalıdır. E-devlet şifresini herhangi bir PTT şubesine giderek kolaylıkla alabilirsiniz. E-devlet şifresinizi unutursanız online olarak bir akrabanızın T.C kimlik numarasını girerek tekrar yeni bir şifre alabilirsiniz.

Devlet daireleri hizmetlerinde artık modern teknoloji dönemi başladı. Vatandaş dijital teknoloji fırsatlarından yararlanarak kamu kurumlarıyla olan işlemlerini sadece bir tık ile gerçekleştirebilme kolaylığından faydalanabiliyor. Özellikle de dijital platform üzerinde tüm devlet daireleri hizmetlerini daha modern standartlarda vatandaşlara teknolojiye uygun şekilde sunabilmek amacı ile e-devlet sistemi ile hizmet verilmeye başlandı. Günümüz modern çağında son derece yoğun ve sık bir şekilde kullanılmakta olan sanal devlet hizmetlerini daha güvenli platform üzerinde daha etkin biçimde vatandaşlara sunan bu sanal devlet kapısı özellikle de elektronik ortamda vatandaşların kamu işlemlerini daha hızlı ve daha etkin bir şekilde gerçekleştirebilme şansına sahip olmasını sağlıyor.

Modern çağda son derece yoğun ve sık bir şekilde kullanılan sanal devlet portalı e-Devlet sistemi 2006 yılında Bakanlar Kurulu kararı ile Başbakanlık adına yönetim, gelişim ve denetleme hizmetleri Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesinde gerçekleştirilecek e-Devlet sistemi hizmete açıldı. Vatandaşların elektronik ortam üzerinde güvenle kamu hizmetlerinden faydalanabilmesini sağlayan bu sanal devlet kapısı hem vatandaşın en güncel yasal bilgilerini içeriyor hem de yapılan işlemlerde yasal geçerlilik sunuyor. Böylelikle vatandaş dijital hizmet çağı öncesinde çok uzun sürelerde sıra bekleme veya bürokrasi işlemleri ile gerçekleştirebildiği her bir kamu işlemini daha hızlı, daha kolay ve daha modern standartlarda sadece dakikalar içerisinde gerçekleştirebilme şansına sahip olabiliyor.

Günümüz 'sinde 18 yaşını geçen her Cumhuriyeti vatandaşının üyelik alabilme şansına sahip olduğu sanal devlet portalı e-Devlet sisteminde vatandaşlık bilgilerinin güvenliğinin sağlanabilmesi amacı ile kimlik doğrulaması gerçekleştirilmesi hizmetlerden yararlanabilmek için önemli bir gerekliliktir. Bu kapsamda sanal devlet portalı e-Devlet sistemi üzerinde vatandaşlara birden fazla kimlik doğrulama yani sisteme giriş seçeneği sunuluyor. Buna göre vatandaşlar sanal devlet kapısı sisteminin 'sisteme giriş' ekranından 'e-Devlet şifresi ile giriş', 'mobil imza ile giriş', 'elektronik imza ile giriş', 'T.C. kimlik kartı ile giriş' ve 'internet bankacılığı ile giriş' yüksek güvenlikli giriş yöntemlerinden birisini kullanarak sanal devlet portalı sistemine giriş yapabiliyor. Böylelikle son derece pratik bir şekilde e-Devlet sistemi üzerinde yer alan dijital devlet dairesi hizmetlerinden yararlanarak, kamu ve resmi işlemlerini dakikalar içerisinde gerçekleştirebiliyor.

Dijital platform üzerinde yer alan sanal devlet portalı e-Devlet sistemi yaklaşık olarak 28 milyon vatandaş tarafından aktif şekilde kullanılıyor. Ayrıca internette kamu hizmet popülaritesinin her geçen gün daha geniş kesimlere ulaşması devlet dairelerince açılan dijital hizmetlerinde çok daha geniş kapsamlara ulaşmasına neden oluyor ki bu yüzden bugün yaklaşık 1500 civarında dijital hizmet ile 250 civarındaki devlet dairesi hizmetini vatandaşa ulaştıran e-Devlet sistemi üzerinde hem hizmet hem de devlet dairesi sayısında her geçen önemli oranlarda artışlar yaşanıyor. Böylelikle sanal devlet kapısı üzerinden vatandaşın yapabileceği kamu işlemlerinin de kapsamının daha geniş alanlara ulaşması sağlanıyor.

ARKADAŞINA GÖNDER
e-Devlet şifresi nasıl alınır?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz