2011'in ilk yarısında ihracatta yüzde 15 büyüyen Vestel ihracat hedefi kurun da desteği ile 2.5 milyar dolara çıkardı. Belin'de düzenlenen IFA Fuarı'nda elektronik ve beyaz eşyada 600 farklı ürünle boy gösteren Vestel'in ihracat hedeflerini yukarı taşınmasında Merkez Bankası politikalarının da etkisi olduğunu belirten Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, Vestel'in 2011'in ilk yarısında 1.15 milyar dolarlık ihracatla bir önceki yıla göre yüzde 15 artış kaydettiğini ve yıl sonunda 2.5 milyar dolar hedeflediğini belirtti. Turan Erdoğan, "Merkez Bankası'nın ihracatçıya sunmuş olduğu destek cesaret verici. Biz de hedefimizi daha yukarı çekmeye çalışıyoruz. Yüzde 15 lik büyüme hedefini yıl sonuna kadar taşımayı arzu ediyoruz" diye konuştu. Vestel, 17'nci kez katıldığı IFA'ya bu yıl 600 farklı elektronik ve beyaz eşya modeliyle katılıyor. Ultra Super Slim LED TV, Transparan LCD TV, 21:9 Cinema TV, 55 ekran dijital resim çerçevesi ve Glass ON TV modelleri Vestel'in fuardaki yıldız ürünlerinden sadece birkaçı olacağını belirten Erdoğan, özellikle Smart TV'lerin üzerinde durduklarını söyledi.
SİPARİ ŞLER YAĞI YOR
Turan Erdoğan, fuardaki Vestel standında "Çoğu müşterimizle IFA'da tanışıyoruz. Yine büyük müşterilerimizle bu fuarda buluşup siparişlerimizi yüzde 50 oranında artırmayı başardık. Fuarda bu yıl da Vestel teknolojisini mevcut ve potansiyel müşterilere tanıtmayı, satışlarımızı artırmayı ve yeni iş bağlantıları kurmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
HEDEF DOĞU AVRUPA RUSYA VE KUZEY AFRİKA
Durgunluk ve ekonomik krizle boğuşan Avrupa dışında yeni pazar arayışında olan Vestel, Avrupa pazarı dışında 2011'in ilk yarısında Rusya, Balkanlar, Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika'da da hızlı büyüdüğünü belirten Erdoğan, "Bu bölgelerde LCD TV satışlarında geçen yıla oranla yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz. 2011 yılında Moğolistan, Gambiya, Çad, Demokratik Kongo Cumhuriyeti gibi yeni pazarlarda ilk defa LCD TV ihracatı gerçekleştirdik. İhracat haritamızdaki ülke sayısını 131'e çıkardık" diye konuştu.