Bilgi teknolojileri sektörünün üç kıtadan temsilcilerini bir araya getiren ICT Summit NOW Bilişim Zirvesi, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde devam ediyor.. İnterpromedya tarafından Vodafone sponsorluğunda yapılan ve 26 Eylül'e kadar sürecek zirvenin 13'üncü ayağında teknoloji tutkunlarına "Daha hiçbir şey görmediniz" mesajı verilecek.
İŞTE DİJİTAL MEDYANIN GELECEĞİ
Turkuvaz Medya Genel Müdür Yardımcısı Onur Yıldırım, Açılış Günü Programı kapsamında düzenlenen Medyada Dijitalleşmek: İki İleri, Bir Geri başlıklı oturumun konuşmacıları arasında yer aldı.
Yıldırım, "Basılı yayınların okurunun azaldığı, sürekli maliyeti düşürmeye çalıştığı bir zamandayız. Çünkü herkes haberi internetten alıyor, boş zamanlarını internette geçiriyor. Ama tuhaf bir şey var haberi hala küçülen basın kuruluşları üretiyor! Bu sebeple gelir üreten sağlıklı iş modellleri çok önemli… Dergi siteleri ve gazete siteleri dergi içeriğini okura bedava olarak sunuyor. Reklam sitelerin tek gelir kaynağı. Denenmemiş iş modellerinin başarılı olmayacağı anlamına gelmiyor. 2015 yılında 15 milyar adetten daha fazla cihaz internete bağlı olacak. Eskiden bir derginin her sayfasının fiyatlandırılıp kullanıcıya satılması saçma olurdu. Şimdi mikro ödeme gelir modelleriyle bu yapılabiliyor.
Yakında herkes daha çok internete bağlanacak ve herkesin online olduğu dünyada ek servisler için küçük paralar ödemek gerekecek. Zira siz "çevrimiçi" oldukça çeşitli hizmetler tüketeceksiniz ve "mikro işlemlerle" bedelini ödeyeceksiniz.
Dergiler güçlü editörlerin pazar araştırmalarına burun kıvırarak ürettiği içeriklerle övünür. Ama online dünya açık bir labarotuvardır. Dolayısıyla sadece trafik yaratan içerik hayatta kalır.
Teknoloji adapte olmaz, kültürlere saldırır. Matba daha önce icad olsaydı ilayda destanı olur muydu? Veya iPad 1899'da icad edilseydi Cosmopolitan dergisi olur muydu? Yeni teknolojiler bir şey ekleyip çıkarmaz, her seyi değiştirir. Matbaa icad edildikten 50 yıl sonra Avrupa eşittir Avrupa artı matbaa degildi..Yepyeni, bambaşka bir Avrupa'ydı! Şimdi de medya, iPad artı basılı yayınlar değil… Yepyeni bir medya!"" dedi.
ÖNEMLİ ADIMLAR ATILDI
Zirvenin açılışında konuşma yapan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jorge Fernandes, Türkiye'de telekomünikasyon sektörünün bir yılda önemli adımlar attığını vurguladı. Fernandes, "Bu yıl, Batı'dan Doğu'ya kayan ekonomik eksenin, mobil teknolojiler aracılığıyla nasıl bir kalkınma platformuna dönüştüğünü değerlendireceğiz" dedi.
PENETRASYON %130'A ÇIKABİLİR
Jorge Fernardes Türkiye'de mobil penetrasyon oranının yüzde 90 olduğunu belirtti. Fernandes, "Avrupa'daki gibi yüzde 130'lara ulaşmak için yeni vergi düzenlemesi gerek" dedi.
7 YILDA 4 KAT BÜYÜYECEK
Telekomünikasyon sektörünün Türkiye'de bugün 35 milyar dolarlık değer yarattığını belirten Fernandes şöyle konuştu: "Bu rakamın 2017'de 45, 2020'de de 160 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu ivmenin yakalanabilmesi için önemli stratejik adımlar atılması gerek. Etkin rekabetin sağlanması için düzenleyici kararlar alınmalı."