X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bir dünya projesi Türkiye’den çıktı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bir dünya projesi Türkiye’den çıktı

  • Giriş Tarihi: 14.3.2013 17:34 Güncelleme Tarihi: 15.3.2013 09:53

, nin tanıtım problemini çözüyor.

nin 'Facebook'u haline gelen 'a üye olan konaklama tesislerinin yıllık tanıtım maliyetlerinde ortalama 9 bin dolar civarında azalma görülüyor. 'nın geliştirdiği HotelRunner, sunduğu avantajlarla dünyada bir ilk olma özelliğini taşıyor.

Konaklama sektörüne yönelik çözümler geliştiren CloudArena'nın 'konaklama tesislerinin Facebook'u olarak nitelendirilebilecek HotelRunner sistemi, küçük ve orta büyüklükteki otellerin online tanıtım sorununu çözüyor. Dünyada bir ilk olma özelliğini taşıyan HotelRunner'a üye olan konaklama tesislerinin yıllık tanıtım maliyetleri ortalama 9 bin dolar azalıyor. Tesisler, online tanıtım işini HotelRunner'a bırakıp, temel faaliyet alanlarına odaklanabiliyorlar. Tesislerin ücretsiz kaydolup kullanmaya başlayabildikleri, "kullandıkça öde" modeliyle işleyen sistemin şimdiden yüzde 70'i yerli, yüzde 30'u yabancı olmak üzere 1000'e yakın üyesi bulunuyor.

HotelRunner'ın dünyanın dört bir yanındaki konaklama tesislerinden büyük ilgi gördüğünü belirten CloudArena Kurucu Ortağı Arden Agopyan, "HotelRunner hizmetimizden farklı ölçeklerde pek çok konaklama tesisi yararlanıyor. HotelRunner sistemine üye olan tesisler arasında otel, motel, pansiyon ve günlük kiralık dairelerin yanı sıra ABD'nin Chicago kentinde hizmet veren bir köpek oteli dahi bulunuyor. Özellikle kendi internet siteleri ve sosyal medya varlıkları bulunmayan konaklama tesislerine önemli avantajlar sunuyoruz. HotelRunner ile internet sitelerini oluşturmanın, Facebook ve Twitter gibi mecralardan promosyon yapabilmenin yanı sıra tüm online kanallardan ve ödeme kabul edebiliyorlar." şeklinde konuştu.

HotelRunner'ın konaklama tesislerinin Facebook'u haline geldiğini belirten Agopyan, "HotelRunner'a üye olan tesisler, online platformlarda daha etkin bir şekilde var oluyorlar ve herkes tarafından takip edilebilip daha çok rezervasyon alabiliyorlar. HotelRunner, yalnızca tanıtım konusunda değil, pek çok alanda tesis yöneticisinin hayatını kolaylaştıran avantajlar sunuyor. Örneğin, 'otelci defteri' ile uğraşmalarına gerek kalmadan rezervasyonlar sistemimiz üzerinden yönetilebiliyor. Bunun yanı sıra 5 anadilde hizmet veren HotelRunner, sisteme girilen bilgileri çevirmen ekosisteminin desteğiyle 1 gün içinde otomatik ve çok düşük maliyetli olarak diğer dillere çevirerek tesisleri yüksek tercüme maliyetlerinden de kurtarıyor" dedi.

HotelRunner'la online direkt rezervasyonlar 7 kat artıyor

2012 yılında sosyal promosyon imkânlarının da etkisiyle HotelRunner kullanan tesislerin online direkt rezervasyonlarında 7 kat artış sağlandı. Bu doğrultuda tesislerin doluluk oranları da ortalama yüzde 27 arttı. Uluslararası platformlarla entegrasyon sağlamasıyla yabancı ziyaretçilere erişimi de iyileştiren HotelRunner'ı kullanan tesislerin yabancı ziyaretçi sayıları da yükseldi.

Bu doğrultuda özellikle KOBİ ölçeğindeki konaklama tesislerinin günlük operasyonlarını, internet sitelerindeki ve sosyal ağlardaki online içerikleri kolayca oluşturup yönetmelerini sağlayan HotelRunner, Türkiye'yi daha fazla yabancı turistin ziyaret etmesinde önemli rol oynayacak. Bu ürünü kullanan tesisler kolay kullanımlı sosyal medya promosyon ve online pazarlama araçlarıyla dünyanın farklı bölgelerinden daha çok müşteriye ulaşabiliyor, kendi internet siteleri, mobil siteleri ve Facebook üzerinden satış yapabiliyor ve müşterilerine çeşitli online ödeme seçenekleri sunabiliyor.

CloudArena Hakkında:

CloudArena, konaklama sektörüne yönelik olarak geliştirdiği çözümlerle konaklama tesisi yönetimini ve sosyal pazarlamasını kolaylaştıran, online rezervasyon deneyimini farklı bir boyuta taşıyan bir teknoloji şirketidir. 2011 yılının son çeyreğinde Arden Agopyan, Ali Beklen ve Tolga Yalçınkaya tarafından kurulan CloudArena, kuruluş aşamasında KOSGEB Ar-Ge ve inovasyon desteği almış, 212 Capital Partners'dan yatırım aldığı 24 Nisan 2012 tarihine dek tüm masraflarını özkaynakları ile karşılamıştır. Tamamen 'bulut bilişim' mimarisi üzerine kurgulanmış servislere odaklanan ve ana faaliyet alanı turizm sektörü olan CloudArena, online konaklama satın alma ve yolculuk planlama deneyimlerini basitleştiren ve sosyalleştiren web hizmetleri ve internet yazılımları geliştirmektedir. CloudArena şu anda 'seed round' yatırımını almış, KOSGEB ve TÜBİTAK (Ar-Ge 1507 desteği) tarafından da desteklenen bir şirket konumunda bulunmaktadır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.