X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sultanahmet’in ara sokakları Hilton’dan pahalı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sultanahmet’in ara sokakları ’dan pahalı

  • Giriş Tarihi: 31.1.2015 14:58
Sultanahmet’in ara sokakları Hilton’dan pahalı
Sultanahmet’in ara sokakları Hilton’dan pahalı

Four Season veya Kempinski Hotel gibi bir elin beş parmağını geçmeyen marka otelleri bir kenara atarsanız İstanbul en pahalı otelleri ne Boğaziçi’nin o eşsiz kıyılarında ne de Nişantaşı gibi İstanbul’un lüks semtlerinde yer almıyor.

Four Season veya Kempinski Hotel gibi bir elin beş parmağını geçmeyen marka otelleri bir kenara atarsanız İstanbul en pahalı otelleri ne Boğaziçi'nin o eşsiz kıyılarında ne de Nişantaşı gibi İstanbul'un lüks semtlerinde yer almıyor. Bu oteller sanılanın aksine Sultanahmet'in tarihi sokaklarında mütevazi bir heybetle misafirlerini karşılıyor. Sultanahmet'in ara sokaklarındaki bu küçük otellerin dünya çapındaki otel zincirlerini geride bırakmasının en büyük sebebi ise turistin kendini evinde hissetmesi.
Sultanhan Hotel'in Müdürü Enis Akcan "Dünyada yeni trend butik oteller. Turist evindeki sıcaklığı otelinde de arıyor. Bu yüzden yüzlerce kişi ile birlikte kahvaltı etmek, konaklamak artık turistlere cazip gelmiyor. Özellikle zengin turistler gittiği bölgenin tarihi dokusuna uygun küçük otellerde konaklıyor" diyor.

TURİST DEĞİL EVE GELEN MİSAFİR

Terasındaki muhteşem Sultanahmet manzarası ile otel sakinlerini büyüleyen Sultanhan Hotel'in lobisi tarihi eserler ile dolu ferah bir sanat galerisini andırıyor. Otelin düşük sezondaki fiyatı 298 Euro'ya kadar çıkıyor. Bu rakam yüksek sezonda 310 Euro'yu buluyor. Tripadvisor'dan araştırıldığında bu rakamlar 5 yıldızlı otellerin çok üstünde bir rakam. Akcan, butik otellerde turistlere 'eve gelen misafir' konsepti ile yaklaşıldığını belirtiyor. Misafir sayısı nispeten az olduğu için turistlerle birebir ilgilenmek daha kolay oluyor. Hatta turist bir sorunu olduğunda resepsiyonistten otelin sahibine kadar tüm yetkililere ulaşması da gayet kolay oluyor. Güleryüz, yakın ilgi, tarihi mekanlara kolay ulaşım ve oteldeki konfor turistin beş yıldızlı bir otel yerine kendilerini tercih etmelerinde etken olduğunu söylüyor.

ENTELLEKTÜEL TURİSTLER

Akcan'a göre, bu tarz otellerde kalan müşteriler için otelin tarihi dokusu ve güleryüz oda fiyatından daha önemli. Ayrıca kalan müşterilerin yüksek bir entelektüel seviyesi olduğuna dikkati çekiyor. Otel misafirleri arasında çok sayıda siyasetçi, gazeteci, guide book ve ünlü blog yazarları olduğuna dikkati çekiyor. Sultanhan'ın zevkle ve ince ayrıntıları hesap edilerek dekore edilmiş odalarını göz önünde bulundurunca bu fiyatlar makul gelebiliyor.

BEŞ YILDIZLILARDA FABRİKASYON MANTIĞI VAR

Sultanahmet bölgesinde çıtayı yükselten bir diğer isim de Ottoman Hotel İmperial. 1972 yılında hostel olarak açılan otel, 2004 yılında baştan aşağı yenilendi. Ayasofya'nın bitişiğinde bulunan tesis, 2006 yılından beri özel belgeli otel olarak hizmet veriyor. İç dekorasyonu ele alındığında Ottoman, tarzı olan bir butik otel. Kışın 120 Euro'yu bulan oda fiyatı yazın 400 Euro'ya kadar çıkıyor. Otelin açıldığı günden beri işletmenin başında bulunan Genel Müdür Serdar Balta'ya göre beş yıldızlı oteller fabrikasyon mantığı ile hizmet veriyor. Anahtarı aldıktan sonra otel ile bağınız kalmıyor ve kendinizi soyutlayabiliyorsunuz.

''TURİSTİN BAGAJINI BEN TAŞIYORUM''

Diğer taraftan butik otellerde ikinci günden itibaren görevliler size adınız ile hitap etmeye başlıyor. Dolayısıyla turist ile otel arasında zamanla bir bağ kuruluyor. Yine Balta'ya göre butik otelcilik bir detay işi. İşletmeci her detayı düşünmeli ve misafir ile direkt kontak kurmalı. Bu yüzden otele gelen müşteride Balta'nın cep numarası da var. Böylelikle misafirler acil durumlarda dahil olmak üzere her konuda, istediklerinde Balta'ya ulaşabiliyor. Balta "İşletmede misafir otelin sahibidir.

Öncelikli hizmet alma hakkı ona aittir. Rastgeldiğimde misafirin bagajını resepsiyona kadar ben taşıyorum. Çünkü butik otel misafir memnuniyeti ile ayakta durur. Ancak bütün bunların temelinde unutulmaması gereken bir diğer nokta da yönetim kurulu ile uyumdur. Eğer idareci ile işveren arasında vizyon sorunu varsa o işletme asla belini doğrultamaz. Böyle bir otelin ciddi başarılara imza atması da mümkün olamaz" şeklinde açıklıyor mesleğin püf noktalarını.

Sultanhan ve Hotel Ottoman İmperial elbetteki Sultanahmet bölgesindeki tek örnek değil. Nitekim Sultanahmet bölgesindeki butik oteller birbirleri ile giriştikleri mesleki rekabette her geçen yıl standartları daha yukarıya çekiyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.