X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tatilde kalp sağlığınıza dikkat
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

de kalp sağlığınıza

  • Giriş Tarihi: 17.7.2016
Tatilde kalp sağlığınıza dikkat
Tatilde kalp sağlığınıza dikkat

Su ve tuz kaybının arttığı sıcak günlerde gerekli tedbirlerin alınmaması, kalp hastalığı riskini yükseltiyor. Bu süreçte beslenme düzeninden egzersiz planlamasına kadar edilmesi gerekenleri Prof. Dr. Harun Arbatlı anlattı

Artan sıcaklığa vücudun ilk tepkisi terlemedir. Terlemeyle yaşanan su ve tuz kaybı kan kıvamının koyulaşmasına neden olur. Özellikle sıcak günlerde günlük su ihtiyacının karşılanması, kalp sağlığı bakımından hayati önemde. Tüketilen su miktarı, normalin çok üstünde olmamalı. Aksi halde vücudun tuz dengesini bozarak ritm bozuklukları görülebilir. İyi yıkanmayan sebze ve meyvelerin tüketilmesi, enfeksiyon hastalıklarına neden olabilir. Kalp hastası ya da risk altında bulunanlar, bölgesini seçerken çok sıcak ve aşırı nemli olmayan bölgeleri seçmeli. Kalp yetersizliği ve kanda pıhtılaşma rahatsızlıkları olan kişiler uzun süre oturmalı yolculuklardan kaçınmalı. Ya da sık mola vermeliler. Bu sıcak günlerde alkolden de uzak durulmalı. u tetikleyici bir unsur olan hava sıcaklıkları alkolle birleşince daha ciddi kalp sorunları görülebilir. Kalp ve tansiyon hapı kullanan hastaların kendilerine göre değil, doktor kontrolüyle ilaçlarını yaz aylarına göre ayarlaması önemli. Tansiyon ilaçlarının idrar söktürücü özelliği olduğundan doktor tarafından yaza göre ayarlanması, vücuttaki su dengesinin bozulmaması bakımından gerekli bir uygulamadır. Bir başka önemli nokta da tatil döneminde beslenme ve uyku düzeni gibi hayat tarzı alışkanlıklarının değişmesi. Bu ani değişimler, vücudun genel dengesini bozarak tansiyon düzensizliğine neden olabiliyor. Bu alışkanlıklara da edilmeli.

Spor yemekten iki saat sonra...
Kontrolsüz yapılan egzersizler, bazen tehlikeli sonuçlara yol açabiliyor. Özellikle orta yaşı geçen, ailesinde kalp hastalığı öyküsü bulunan, sigara kullanan ve risk faktörü yüksek olan kişilerin egzersizlerinde daha dikkatli olması gerekir. Kan dolaşımı ve tansiyonu dengeleyen egzersizin yapılması özellikle tavsiye edilmekle birlikte; yaz aylarında daha kısa tutulmalı. Tatilde sporun özellikle sabah 07.00-09.00 ya da akşam 18.00-20.00 saatleri arasında yapılmasına özen gösterilmeli. Yemekten en az iki saat sonra egzersiz yapılmasına büyük özen gösterilmeli.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.