X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzmanlardan Dengeli Beslenme Uyarısı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uzmanlardan Dengeli Beslenme Uyarısı

  • Giriş Tarihi: 19.6.2015 17:48 Güncelleme Tarihi: 19.6.2015 17:57
ÖZEL LOKMAN HEKİM VAN HASTANESİ DİYETETİK UZMANI HÜLYA TATAR, YAZ DÖNEMİNE DENK GELEN RAMAZAN AYINDA ENERJİ İHTİYACININ DEĞİŞMEDİĞİNİ BELİRTEREK, VATANDAŞLARIN MUTLAKA YETERLİ VE DENGELİ BESLENMESİ GEREKTİĞİNİ VURGULADI.
Uzmanlardan Dengeli Beslenme Uyarısı

Özel Lokman Hekim Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Hülya Tatar, yaz dönemine denk gelen Ramazan ayında enerji ihtiyacının değişmediğini belirterek, vatandaşların mutlaka yeterli ve dengeli beslenmesi gerektiğini vurguladı.
Güzel bir Ramazan geçirmek için vatandaşlara uyarılarda bulunan Hülya Tatar, sahur yapmadan sadece iftar yaparak geçiştirmenin veya ihtiyacı olanından daha fazla tüketmenin sıkıntılı bir Ramazan ayı geçirmeye neden olacağını belirterek, “Sağlıklı bir ramazan ayı geçirmek için mutlaka sahur, iftar ve sonrasında 1 ara öğün yapılmalıdır. Sahur kahvaltı tarzı şeklinde olmalı ve mutlaka yumurta, az yağlı peynir, tam tahıllı ekmek, meyve, süt, yoğurt veya ayran olmalıdır. Günlük su ihtiyacı 2- 2,5 litredir. Ramazanda su ihtiyacımızın yarısını iftar sahur arası yarısını da sahurda karşılamaya çalışmalıyız. Ayrıca çay, kahve ve asitli içeceklerin tüketimine de dikkat etmeliyiz" dedi.
İftar sofrasında aşırı yağlı yemeklerden, hamur işlerinden ve tatlılardan kaçınılması gerektiğinin altını çizen Tatar, "Orucunuzu açarken en güzel yollardan biri sünnet olan hurma ile açmaktır. Hurma, yüksek miktarda fruktoz şeklinde şeker içerir. Bu şeker karaciğer tarafından kullanılır ve sonra beyne gönderilir. Dolayısıyla hurmadaki şeker öncelikle en önemli iki organı besler. Sonrasında 1-2 kepçe çorba tercih edilmeli. 15-20 dakika bekledikten sonra ana öğüne geçilmelidir. Ana öğünde ise etli, sebzeli bir yemek, salata, ekmek veya bulgur pilavı, cacık-ayran tercih edilebilir. İftar sonrası bol bol su için ve hafif tempolu yürüyüşler yapmaya çalışın” şeklinde konuştu.