Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde tabliyelerin montajının yarısı bitti

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde tabliyelerin montajının yarısı bitti

01.09.2015 | 10:46

İstanbul’un iki yakasını üçüncü kez birleştirecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde çelik tabliye montaj işlemlerinin yarısı bitti. Köprünün Anadolu yakasına konulacak olan 13'üncü tabliye ile birlikte 59 tabliyeden 29’unun montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. Tabliyenin deniz yoluyla gelişi, kaldırılması ve yapılan çalışmalar kameralar tarafından görüntülendi.

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Köprüdeki en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 29'unun montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. Böylece çelik tabliye montaj işlemlerinin yarısı tamamlanmış oldu. Öte yandan çelik tabliyelerin konulması işlemiyle birlikte köprüyü taşıyacak iki sistemden biri olan eğik askı halatlarının da 108 tane eğik askı halatın montajıyla köprüde yaklaşık 3 bin kilometre kablo çekilmiş oldu. Bu kapsamda kedi yollarının yapımının ardından başlanılan ana kablonun çekiminde, toplamda 13 ton olan 2 ana kablo için hem Avrupa hem de Asya yakasından çalışmalar eş zamanlı olarak devam ediyor. Eğik askı halatlarıyla birlikte köprüyü taşıyacak iki sistemden biri olan ana kablo çekimi yaklaşık iki ay sürecek.
Bu kapsamda üzerinden çift yönlü olarak 8 şeritli otoyol ve 2 şeritli demir yolu geçecek olan köprünün Asya yakası kısmına 13'üncü tabliyenin gelişi kameralar tarafından görüntülendi. Güney Kore'de üretilen çelik parçalarının, İstanbul Tuzla, İzmit Gebze ve Yalova Altınova'daki tesislerde birleştirilerek gemiye yüklendikten sonra deniz yoluyla getirilen çelik tabliye, yüzer vinçle kaldırıldı. Tabliyenin kaldırma, montaj ve kaynak işlemleri İHA kamerasına yansıdı. Öte yandan kedi yolu üzerinde halat çekme çalışmaları sürerken tabliye kaldırma işlemlerinde ICA güvenlik ekibinin sıkı güvenlik önlemi aldığı öğrenildi.
TABLİYELER ARTIK DİREKT DENİZDEN ALINIYOR
Daha önce karaya ardından da vinçlerle köprü seviyesine alınan çelik tabliyeler, firmanın yöntem değiştirmesiyle artık "Derrick Crane" adı verilen vinçlerle direkt denizden alınmaya başlandı. Bu sayede tabliye kaldırma işlemleri daha hızlı ilerlerken, bu ay içerisinde dalgalı hava ve rüzgarlı deniz olmasına rağmen çelik tabliye 7 günde kaldırıldı.
İki kıtayı birleştirecek olan tabliyelerin kaldırılması için inşaat sahasına "Derrick Crane" adı verilen vinçlerin parçaları getirilmişti. Daha önceden montajları tamamlanan ve bin ton kaldırma kapasitesine sahip dev vinçler, köprünün çelik tabliyelerinin denizden ve karadan kaldırılıp yerleştirilmesi aşamasında kullanılıyor. Çalışmalar kapsamında, 940 ton ağırlığını bulacak olan tabliyelerin montajı bu vinçler sayesinde sağlanıyor. Tabliyelerin kaldırılmasını sağlayan bu vinçler denizden ve karadan tabliyeyi alarak, köprü tabliyelerinin birleşme noktalarından kaldırarak ekleme yapıyor. Bir önce konulan tabliyenin devamına konulan bu vinçlerin kaldırma kapasitesi bin ton, ağırlıkları ise 300 ton civarında. Toplamda 59 tabliyenin 40 adedi bu dev vinçler yardımıyla kaldırılacak.
Sıradaki

OTOMATİK OYNAT

SON DAKİKA