5 günlük hava durumu
20 Ekim 2010, Çarşamba

Metro hattı uzuyor

  • Giriş Tarihi : 20.10.2010 18:20:22
  • Güncelleme Tarihi : 20.10.2010 18:33:05

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metro sistemini Olimpiyat Köyü’nden sonra Silivri ve Ümraniye’ye kadar uzatacaklarını açıkladı.

İGDAŞ ve İDO'nun satışının gelecek yıl gerçekleşeceğini belirten Topbaş, İSPARK'ı da özelleştirmeyi düşündüklerini kaydetti.

Özelleştirmede çalışanlar mağdur edilmeyecek

Saraçhane Belediye Sarayı'nda "KİPTAŞ Esenyurt 5. Etap Konutları"nı satışa sunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, törenin ardından gazetecilerin yerel gündemle ilgili sorularını cevaplandırdı. İGDAŞ'ın özelleştirmesinde işçilerin düşünüleceğini ve mağdur olmamaları için gerekli çalışmaların yapıldığını belirten Başkan Kadir Topbaş, satış içerisinde bunun da değerlendirileceğini söyledi.

Başkan Kadir Topbaş, "İGDAŞ'ın bugünkü seviyeye gelmesinde orada çalışan personelin katkısı var. İGDAŞ'ı bu duruma getiren çok ciddi bir ekibimiz var. Hatta İGDAŞ'ın elemanları başka firmalar tarafından kapışılıyor. İGDAŞ adeta okul gibi. Yurt dışında da İGDAŞ iş yapmakta, danışmanlık yapmakta. Böyle bir şirketin elemanlarını da zayi etmeme, değerlendirme noktasındayız. Şu anda personel açısından bu kadar büyük alanda hizmet veren bir kuruluşun eleman sayısı da çok fazla değil. Biz bunu satışa çıktığımız zaman inanıyorum ki bunu alacak firma dahi yeni elemanlar almak zorunda kalacak" diye konuştu.

Blok satış 2 kat daha fazla gelir getirecek

Daha önce küresel ekonomik kriz nedeniyle blok satış yerine halka arzı düşündüklerini, ancak şu andaki ekonomik şartlarda blok satışın çok daha karlı olduğunu vurgulayan Başkan Topbaş, şöyle konuştu; "İDO ve İGDAŞ'ın satış takvimini şu anda başlattık. Tahmin ediyoruz ki bu şirketlerin satışları haziran ayına kadar gerçekleşecek. Ciddi talipliler var. İDO ve İGDAŞ'ın blok satışıyla ilgili Belediye Meclisimizden de karar çıktı. Yapılan değerlendirmelerde blok satışın daha doğru olduğu, daha karlı olduğu, halka arzdan iki misli daha fazla girdi sağlayacağı anlaşıldı. İDO'nun satışıyla ilgili şehir hatları Ulaştırma Bakanlığı'ndan bize geçtiğinde şartlı geçmişti. Onun ayrı bir şirket çatısı altında toplanmasını uygun gördük ve İstanbul Boğazında, Haliç'te hizmet veren, şehir hatları diye bilinen, geçmişteki Şirketi Hayriye diye bildiğimiz vapurları ve hatları ayrı bir şirket altında olmak suretiyle dışarıda tuttuk. Şu anda İDO deniz otobüsleri feribotları işleten sadece İstanbul değil Balıkesir ve Bursa'ya da uzanan ve bir deniz seferi yapan bir sistem olarak elimizde ve bunun satış hazırlıkları yapıldı. Tahmin ediyoruz ki bu şirketlerin satışları Haziran ayına kadar gerçekleşecek. Ciddi talipliler var, çok yakın takip edenler var."

İGDAŞ'ın 4,5 milyon abonesi olduğuna dikkati çeken Kadir Topbaş, sağlam bir altyapısı bulunduğunu, yatırımcılar için çok cazip olduğunu ifade etti. Şirketlerin satışından elde edecekleri gelirin İstanbul'un ulaşımında kullanılmak üzere değerlendirileceğini belirten Topbaş, "Buradan nasıl bir rakam beklediğimizi benim satıcı olarak söylemem doğru değil, çünkü ne kadar iyi bir rakam alabilirsek o belediyemizin halkımızın menfaatine demektir. Satıcının malının değerini açıklaması doğru değil. Alıcılar arasındaki yarışla bu belirlenecek" dedi.

Satışlarla ilgili 10 milyar dolar gibi rakam telaffuz edildiğinin sorulması üzerine Topbaş, hiç bir zaman rakam telaffuz etmediğini kaydederek, "Öyle bir rakamı keşke verseler. Tabii ki 10 milyarın üzerinde para bekleriz, böyle bir para gelirse bu şehirde ciddi işimiz var. Deprem dönüşümle ilgili altyapıda ciddi yatırım yapacağız" dedi.

İstanbul metro ağıyla örülüyor

Gazetecilerin metro çalışmalarıyla ve metro inşaatlarının Ulaştırma Bakanlığı'na devredilmesiyle ilgili sorularını da cevaplandıran Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da şu anda 45 kilometre metro inşaatının devam ettiğini, Kadıköy-Kartal ve Esenler-İkitelli-Başakşehir-Olimpiyatköyü Metro Hatlarının inşaatların büyük bölümünün bittiğini belirterek, şöyle konuştu; "Bu hatlar 2011'de açılacak. İnşaatın da ödemelerinde de büyük bölümü bitti. Ulaştırma Bakanlığı bu hatları borçlarıyla birlikte devralacak mı, bu henüz net değiliz. Yeni hat ihaleleri de yapmak zorundayız. Bunlardan bir tanesi Üsküdar-Ümraniye-Altunizade-Tepeüstü Hattı. 3 ihaleli düşündüğümüz hat için 500 milyon avroluk kredisi hazır durumda. Belki bunun yarısı kadar daha kaynak lazım. Bu hattın ihalesi yapılmış şekilde Bakanlığa devri mümkün olabilir. Diğer hattımız şu an hazırlıklarını yaptırdığımız 24 kilometre uzunluğunda şu anda ihale hazırlıkları yaptırdığımız Beşiktaş- Mecidiyeköy-Çağlayan Adliyesi-Kağıthane-Alibeyköy-Gaziosmanpaşa-Tekstilkent ve Mahmutbey Metro Hattı. Bu da öncelikli hatlardan bir tanesi. Diğer bir hattımız da Bahçelievlerden itibaren birinci etapta Avcılar'a, ikinci etapta Beylikdüzü, Büyükçekmece ve Silivri'ye doğru gidecek olan 25 kilometrelik metro hattımız. Bunun da inşallah bu dönem içinde hazırlıklarını yaparak ihalesini yapmış olacağız. Ulaştırma Bakanlığı'yla devir teslim görüşmeleri devam ediyor. Ancak bizim metro yatırımlarımızı ve ihalelerimizi durdurmamız söz konusu değil."

Başkan Kadir Topbaş, Haliç Metro Geçiş Köprüsü ile ilgili bir soruyu ise şöyle cevapladı; "Biliyorsunuz, 19 yıldan beri Haliç Metro Geçiş Köprüsü ile ilgili karasızlıklar hep sürüyordu. Biz köprünün yapım çalışmasını başlattık. UNESCO, köprünün çevreye bir etkileşimi olup olmadığının tarafsız bir kurum tarafından değerlendirilmesini istedi. Böyle bir çalışma yaptırıyoruz. Benim gibi düşünenler; bir takım çevrelerin, mahalle baskısı yapanların dediği gibi köprünün çevreyi etkilemeyeceğini, bilakis daha uygun düşeceğini savunuyor. 2012 yılına varmadan veya 2012 içinde metroyu Yenikapı'ya indirmek zorundayız. Çünkü Marmaray dahil birçok metro hattı burada entegre olacak. İstanbul metro ağıyla örülecek."


kalan karakter 1000

zifers zifers // İSTANBUL

Avrupa gibi Türkiye'de de böyle
gelişmişlik örneklerinin olabilmesi
gerekiyor zaten. Tabii bunların yapılması
ek bir su ve belediye vergisi olarak
dönmezse daha da iyi olacak.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 20.10.2010 23:01
turksir_74 turksir_74 // İSTANBUL

Yıllardan beridir ısrarla söylediğim bir şey var, Eğer istanbulun ulaşım sorununu bitirmek istiyorlarsa YAP-İŞLET-DEVRET Modelini hayata geçirmeliler..Bu bahsi geçen güzergahlar ve daha başkaları bu yöntemle ihale edilebilir ve çok kısa zamanda memleketin ulaşım sorunu çözülür..Politikacılar lütfen bu fikrime kulak versinler..

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 20.10.2010 23:00
arfslan arfslan // İSTANBUL

çok güzel bir haber özellikle ümraniye-silivri-kartal'a gitmek tam bir eziyetti.

Aynı Görüşte misiniz?
evet43
hayır3
cevapla 20.10.2010 21:09
westaxl westaxl // İSTANBUL

bir sabah uyandığınızda sokağınızı bile satılmış bulabilirsiniz.

örn: örneğin sokağınızın ismi bir anda Keneddy Street, General Electrick Mahallesi bile olabilir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır75
cevapla 20.10.2010 19:59
turksir_74 turksir_74 // İSTANBUL

Yaşam kalitemizi arttıracak her türlü yatırıma destek vermemiz gerek. bu topraklarda bizler yaşıyoruz başkası değil.
Zaten memlekette bir tane Kenedy street var,Bakırköy-Yenikapı arasındaki sahil yolunun adı.. Buraya Kenedy ismi verilince memleket mi battı..

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 20.10.2010 22:57

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.