Yaşanan ekonomik kriz biraz heves kırsa da giyim alışverişi sevdası tükenmiyor. Ayda en az bir kere çıkılan giyim alışverişini tüketicilerin yüzde 70'i aşkla seviyor. Ancak bu aşkın kriterleri ülkeden ülkeye değişiyor. Kolombiyalı kotta lider Global Lifestyle Monitor şirketinin yaptığı araştırmaya göre tüketicinin alışveriş alışkanlıklarında yavaş yavaş krizin etkisi atıldı. Öyle ki hemen hemen tüm ülkelerde tüketicilerin en az yüzde 10'u geçen yıla göre daha fazla alışveriş yapmayı planlıyor. Geçen yıl ile aynı oranda yapmayı planlayanların oranı ise yüzde 50'nin altına düşmüyor.
Her ülkenin tüketicisi takıntısı ise farklı. Yerel perakendesi gelişmiş ülkelerde bağımsız mağazalardan alışveriş öne çıkarken zincir mağazalara teslim olmuş ülkeler de var. Türk, İtalyan ve Kolombiyalı tüketici kıyafet alırken daha çok bağımsız mağazaları tercih ederken İngiliz ve Brezilyalılar ise zincir mağazalara gidiyor. Almanlar ise özel mağaza tercihleriyle farklılaşıyor.
Dünyada en fazla kot pantolona sahip olan tüketiciler ise Kolombiyalılar. Kolombiyalıların ortalama 9 tane kot pantolonu var. Dünya ikincisi ise Almanlar. Almanlar kişi başına 8, İngiliz ve Brezilyalı 7, İtalyan 6 kota sahip. Dünya ortalaması ise 6. Türkler kişi başına 5 kot pantolon ile dünya ortalamasının altında.