X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yaz öncesi dukan faciası yaşanıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yaz öncesi faciası yaşanıyor

  • Giriş Tarihi: 19.4.2012 10:04 Güncelleme Tarihi: 19.4.2012 10:14

Yaz yaklaşıyor ve hepimiz haftada kaybedeceğimiz 5-10 nun peşindeyiz. Aceleci ve bir o kadar da eksik bilgiye sahibiz.

Hızlı vermeye fazlasıyla meraklıyız. Bir i fırtınası esiyor ortada ki, son derece li, kalbi ve böbrekleri mahveden ölüme kadar götürebiliyor.

Günümüzde gazete ve dergilerde yer alan moda diyetler maalesef bilinçsizce uygulanmaya devam ediyor... Bu diyetleri uygulayan kişiler zihinsel, ruhsal ve bedensel sagliklarinı tehlikeye atıyorlar. Belirli bir besin ögesinin tüketilmesine dayalı ise yıllardır çok yaygın uygulaniyor ve son zamanlarda da oldukça revaçta.

Bu hatalı popüler olarak nitelendirilen diyetlere baktığımızda verilen öneriler US Department of Agriculture (USDA), Department of Health and Human Services, National Institutes of Health, American Dietetic Association, American Heart Association, American Diabetes Association ve American Cancer Society tarafından bildirilen tavsiyelerle zıtlık göstermekte ve zararları konusunda ortak görüş bildirilmektedir.

On yıl önce Dukan diyetini ortaya çıkaran ve kısa sürede çıkardığı kitapla önce Fransa'da, ardından da tüm dünyada satış rekorları kıran doktor, doğumdan sonra ünlü isimlerin de hızla kilo vermesine yardımcı olan isim olarak da anılıyor. Diyetin zararlarına ilişkin bir çok beslenme uzmanı ve ANES (Yemek, Ekoloji, Mesleki Sağlık ve Koruma Derneği) tarafından bir açıklama yaparak protein diyetinin vücutta bir takım eksikliklere neden olduğunu, bunun yanında psikolojik sorunlara, kansere ve kalp rahatsızlıklara dahi yol açabileceği belirtilmiştir.

NEDİR DUKAN DİYETİ?

Dukan diyeti dört aşamadan oluşan bir sistem. İlk aşaması olan atak aşamasında Dr. Pierre Dukan'a göre; bir buçuk litrelik suyla birlikte yağsız proteinler, süt ürünleri, yumurta, balık ve kümes hayvanları içeren listeden seçtiklerinizi gün içinde istediğiniz saatte, istediğiniz kadar tüketebiliyorsunuz; ancak sadece haşlama, ızgara ya da fırında pişirilmesi şartıyla. Sıvı ve katı yağ kesinlikle tüketilmiyor. Lezzet katmak istiyorsanız yağ yerine baharatları deneyebilirsiniz. Bu aşama hiçbir özür, sapma, duraklama kabul etmiyor. Yani "Biraz ara vereyim, şu tatlıdan bir kaşık alayım" deme şansınız yok diyor. Görüldüğü gibi bu kadar katı kuralları olan bir sistemi uygularken ve de hiçbir hata yapmayacaksınız derken kilo vermemek zaten beklenmedik bir durum. Ancak burada bu kadar proteinli beslenerek verilen kilonun bilimsel olarak kanıtlara bakıldığında kaliteli olmadığı gözlemleniyor. Düşük karbonhidratlı yüksek proteinli diyetlerin daha çok vücut suyunu kaybettirdiği, diyet sona erdiğinde su ağırlığının geri kazanıldığı bilinen bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor.