X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Fazla C vitamini taş yapıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Fazla C vitamini taş yapıyor

  • Giriş Tarihi: 26.3.2013

Alman bilim adamları tarafından yapılan araştırmaya göre, sürekli C vitamini alanların uzun vadede böbrek taşı sorunu yaşadığı belirlendi. Hamburglu tıp uzmanı Dr. Wolfgang Wesiack ve ekibi uzun süren araştırmanın sonucunda günlük 100 mili gramdan fazla C vitamini tableti alan erkeklerin 10 yıl gibi bir süre zarfında böbrek taşı sorunuyla karşılaştığını tespit etti. Wesiack, fazla miktarda alınan C vitamininin vücuttaki asit dengesini bozduğunu ve böylelikle de böbreklerde ve idrar yollarında taş oluşumuna neden olduğunu söyledi. Alman doktora göre, olur olmaz durumlarda C vitamini almak sağlık açısından da faydalı değil. Wesiack; soğuk algınlığı, kanser, kalp ve kan dolaşımı hastalıklarında alınan C vitamininin pozitif etki gösterdiğinin de kesin kanıtı olmadığını söyledi. CİHAN

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.