X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 150 yıl ömrün sırrı renkli beslenmede
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

150 yıl ömrün sırrı renkli beslenmede

  • Giriş Tarihi: 26.5.2013

Diyetisyen Taylan Kümeli: Siyah üzüm, ahududu gibi vitamin zengini renkli meyve-sebzeleri tercih edin. Doğru mönü ve hayat tarzıyla 150 yıl yaşayabilirsiniz

Ünlü diyetisyen Taylan Kümeli "Daha renkli beslenin; siyah üzüm, çilek ve ahududu ilk tercihiniz olsun. Soğan, sarımsak ve lahana dışında beyaz yemekten kaçının" diyor. Doğru mönüler ve yaşam tarzıyla 150 yaşına kadar yaşamanın mümkün olduğunu öne süren Taylan Kümeli, mutfağı ilaç gibi kullanabilmenin formülünü verdi: Yaşlanma hızınızı ve çeşitli hastalıklara yakalanma riskinizi bazı noktalara dikkat ederek geciktirebilirsiniz. Daha genç ve geç yaşlanmak istiyorsanız aşağıdaki önerileri unutmamalısınız.
Kanserojenlere maruz kalma sürenizi azaltın: "Serbest radikaller" olarak bilinen ağır metallerle kurşun, civa, alüminyum etkileşim sürenizi en aza indirin. Şehir yaşamında oldukça zor olan bu durumun üstesinden gelebilmek için haftanın belli günlerinde ormanlık alanlarda yürüyüş yaparak hem ruhunuzu ve hem de bedeninizi arındırın.
Doğal antioksidanlar olan sebze ve meyvelere; brokoli, ıspanak, portakal, çilek, ahududu gibi vitamin ve mineral zengini besinlere bol bol yer verin.
Daha fazla pigment tüketin: Ahududu, çilek, erik, siyah üzüm ve kiraz gibi meyveler ile bu meyvelerin kabukları bol miktarda antioksidan içerikli renkli bileşikler ihtiva ederler. Ispanak, brokoli ve kırmızı biber gibi sebzeler de aynı güce sahiptir. Bu besinler çeşitli hastalıkların neden olduğu problemlerin oluşumunu yavaşlatabilir veya başlangıcını geciktirebilir. Bu nedenle soğan, sarmısak, lahana dışındaki beyazlardan kaçının. Bol veya koyu renkli, pigment içeriği fazla olan sebze ve meyvelerden tüketin.
Özellikle kan şekerini kontrol etmede problemleri olan veya aile öyküsünde diyabet bulunan biriyseniz şeker, beyaz un, beyaz pirinç gibi basit karbonhidratların sahip olduğu boş kalorilerden kaçının. Yüksek kan şekeri yaşlanma işlemini yüzde 30 oranında artırmaktadır.

YASAKLAR KOYMAYIN

Antioksidan vitamin ve besin desteklerine olan ihtiyaçlarınızı düşünün. Antioksidan besinleri yeteri miktarlarda tükettiğinizde belki vitamin veya besin desteklerine ihtiyacınız olmayabilir. Ancak herhangi bir rahatsızlığınız ya da riskiniz varsa daha fazla dikkat etmek zorundasınız.
"Alfa lipoic" asit özellikle derin ve soğuk su balıklarında ve keten tohumunda bulunur. Yaşlanmayı yavaşlatır.
"Lycopene" kırmızı yiyeceklerde bulunur, yaşlanmayı önler.
Beslenmenize yasak koymayın. Önemli olan besinin ne kadar, ne sıklıkta ve nasıl tüketileceğini bilmektir. Patates cipsini asla yiyemezsiniz demek yerine, haftada bir defa bir avuç ve bir kase yoğurtla yiyebilirsiniz demek daha doğru olur.

YAŞLANMA ÖNLEYİCİ MÖNÜ
Yağ, şeker, tuz tüketimini azaltın.
Yağı alınmış süt ve yoğurt kullanın.
Günde 2.5 litre su için.
Diyet lifi içeren sebze, meyve, tahıl, kuru baklagilleri tüketin.
Haftada 2 kez balık tüketin.
Etli pişirilen yemeklere dışarıdan yağ ilave etmeyin, eti kendi yağı ile pişirin.
Katı yağ tüketiminizi azaltın. Yemeklerinizde fındık yağ, ayçiçek, soya, mısırözü, salatalarınızda zeytinyağı kullanın.
Esmer ekmeği tercih edin.
Sigara, alkol, kafein tüketiminizi azaltın.
Ağız ve diş sağlığınıza dikkat edin.
Yaşama sarılın. Düzenli olarak egzersiz yapın.
Şişmanlıktan sakının.


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.