X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Şehir içinde hız sınırı 90'a çıkıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Şehir içinde 90'a çıkıyor

  • Giriş Tarihi: 3.9.2013

Emniyet Genel Müdürlüğü, yerleşim yerleri içinde 70 olan nın 90 kilometreye çıkarılmasına imkân sağlayan bir düzenleme hazırladı

Okulların açılmasıyla birlikte uygulanması hedeflenen düzenlemeyle şehir içinde 70 kilometreden 90 kilometreye çıkarılacak. Karayolları Trafik Yönetmeliği, yerleşim yerlerindeki hız limitini 50 kilometre olarak belirliyor. Yönetmelikte, Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) ile il trafik komisyonlarına yerleşim yerleri içindeki hız limitlerini 20 kilometreye kadar artırma yetkisi veriliyor. Birçok şehirde, hız sınırı 20 kilometre artırılarak 70 kilometreye çıkarmasına rağmen trafik sıkışıklığının önüne geçilemiyor. MOBESE kameralarını ya da radar ile hız denetimi yapan ekipleri gördüklerinde hızı düşüren sürücüler, denetimi geçtikten sonra tekrar hızlanıyorlar. Bazı bölgelerde de yerleşim yerlerinin büyüyüp bağlantı yollarının şehir içinde kalması nedeniyle 70 kilometrelik hız sınırı uygulanması sürücüleri zorluyor. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı, trafik sıkışıklığını azaltmak amacıyla şehir içinde uygun standartlara sahip yollarda hız sınırının artırılmasına olanak sağlayan düzenleme hazırladı. Okulların açılmasıyla trafik yoğunluğu artacağı için düzenlemenin bu döneme yetiştirilmesi hedefleniyor. Trafik Dairesi Başkanlığı, ilgili bakanlıkların görüşüne sunduğu düzenlemeyi en geç eylül sonunda uygulamaya sokmayı planlıyor. Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle hız sınırı, polisin hız cezası yazarken tanıdığı yüzde 10'luk opsiyonla birlikte 90 kilometreye çıkarılacak. AA

kalan karakter 1000

teftişçi teftişçi

Haberde sanki yerleşim yerleri içinde hız limiti 70km/saatmış gibi anlaşlıyor. Halbuki 50km/saat tir bu limit. Sadece İl Trafik Komisyonu’ nun kararıyla izin verilen yerlerde (ve tabii ki trafik tabelalarıyla da belirtilmek kaydıyla) binek otolar için 70km/saat. Ancak bu bile hukune tartışmalıdır ve bence trafik güvenliğine aykırıdır. Trafik sıkışıklığı temelde yol ağının kapasitesi ile ilgilidir. Hız limiti arttırılıp trafik sıkışıklığı çözülmez.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 03.09.2013 15:36
İlhan İlhan

Çok mantıklı. Çevre yolundan farkı olmayan 3 şeritli bölünmüş yollar var. Şehir genişlemesinden dolayı içeride kalmış. Buralarda 70 le gitmek büyük şehirlerde sıkışıklığa yol açıyor. Yollar müsaitse buralarda 90 km ye yükseltilmesinde belediyeler yetkilendirilmelidir. Şehir içindeki her yolda tabi ki de olmaz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 03.09.2013 13:38
mersinli.33 mersinli.33

Yolların delik deşik ve keyfi yapılan kasislerle dolu olduğu, otopark yerlerinin çok yetersiz kaldığı, şöförlerin Trafik kurallarından bihaber ya da kural tanımaz olduğu şehirlerimizde hız sınırının 90 KM’ye çıkarılması kadar saçma bir şey olamaz, bu ancak kazaları arttırır. Asıl önemli olan otobanlarda 120 olan hız sınırını yükseltmektir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.09.2013 12:00
cenent cenent

90km hız sınırı bile az şehir içinde şehirler arası yollarda hız sınırı 160 km ile 220 km olsun başka türlü zamanın gerisinde kalıyoruz çalışma saatleri yetmiyor vergi verimiyeceğiz yakında ayın 22 günü devlete çalışıyoruz birde zamnımızın bir önemli bölümü yollarda geciyor zaman gidiyor malum çalışmayada zaman lazın o yüzden şehirler arası hız limiti olmasın 200-250 km hızla gitsek ay sonunu belki getirebiliriz

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır2
cevapla 03.09.2013 09:52
Doğan Doğan

Yetmez 200 e çıkarın.....hey Allahım...

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 03.09.2013 09:12

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.