X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Az yiyerek ömrünü yüzde 30 uzat
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Az yiyerek ömrünü yüzde 30 uzat

  • Giriş Tarihi: 27.10.2013

ABD'de yapılan bir araştırma, porsiyonları küçültmenin yaşam süresini yüzde 30 kadar uzattığını, kanser, kalp ve ülser gibi hastalık risklerini de önlediğini ortaya koydu

Porsiyonları küçültmenin kanserden katarakta kadar pek çok hastalığı önlerken yaşam süresini de 3'te bir oranında uzattığı kanıtlandı. ABD'deki Ulusal Yaşlanma Enstitüsü'nde bilim adamları 10 yıldan uzun bir süre 60 erkek ve 60 dişi maymundan oluşan iki grup üzerinde çalışma yaptı. İlk gruptaki hayvanlara istedikleri kadar yemek yeme izni verildi, buna karşın ikinci grup yaklaşık üçte bir oranında daha az kalori tüketti.

KAHVALTI VE GEBELİK İLİŞKİSİ

Sınırsız yeme imkânı verilen 60 maymundan 6'sında kanser görüldü. Sınırlı kalori verilen grupta ise sadece 2 hayvanda kanser vakasına rastlandı. Maymunların maksimum yaş sınırı ise tam 3'te bir oranında arttı. İnsana uyarlandığında bu artışın 80 yaş ile 100 arasındaki fark denk geldiği belirtiliyor. Verilere göre daha az yiyen hayvanların kalp hastalığı, katarakt ve ülsere de daha az yakalandığı açıklandı. İsrail Tel Aviv Üniversitesi'nde yapılan bir başka araştırmada ise günlük kalorinin büyük bölümünü sabah kahvaltıda tüketen bir grup kadın, hamilelik şansını yarı yarıya artırdı. Üniversite uzmanları yemekleri zamanlayarak doğurganlığın artırabileceğini saptadı.

KALORİ DÜŞÜRMEK YAŞAMI UZATIR
Prof. Dr. Ziya Mocan: Kalori kısıtlaması yapıp normal kiloya inmek ise ömür uzatır. Normalde bir insanın 2500 kaloriye ihtiyaç duyduğunu düşünürüz. Yaşlılar ve hareketsiz insanlar bunu harcayamaz o zaman kısıtlama yapılması gerekir. Kilo verirken kalorinin kademeli olarak düşürülmesi gerekir. İlk adım olarak 1800 kalorinin altına indiremiyoruz. Çünkü bulantı, halsizlik, fenalık hissi başlar.

YÜZDE 10'LUK KİLO KAYBI HASTALIKLARI AZALTIR
Dr. Ayça Kaya: Birçok araştırmada yüzde 10'luk bir kilo kaybının bile eşlik eden hastalıkları iyileştirebileceği biliniyor. Son günlerde üzerinde durulan noktalardan biri de, alınan kalorilerin gün içindeki dağılımı ile kilo verme hızları arasındaki ilişki. Bu bağlamda düşük kalori ve sabah kahvaltının akşam yemeğine göre daha yoğun olması, bel çevresinde daha fazla incelme yaparak, insülin direncinin azalmasını sağlayacaktır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.