X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Marmaray'da acil durum tatbikatı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Marmaray'da acil durum tatbikatı

  • Giriş Tarihi: 1.11.2013 11:02

Asrın projesi Marmaray'da yaşanan aksaklıkların ardından acil durum tatbikatı yapıldı. TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın, Marmaray'da birikecek suyun 12 adet pompayla tahliye edileceğini belirterek, tünel içindeki pompaları gösterdi.

Tarihi bir proje olan Marmaray'ın açılmasıyla iki kıta denizin altından birleşti. Vatandaşlar Marmaray'a yoğun ilgi gösterince, aksaklıklar da peşinden geldi. TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın ve beraberindeki personel, yaşanan aksaklıkların ardından Marmaray'da acil durum tatbikatı gerçekleştirdi.

TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın'ın İHA muhabirine yaptığı açıklamada, 'Kara tünel dediğimiz yani bu girdiğimiz hattın sağ tarafındaki 'HAT1' tüplerden birisidir. Burada sol tarafımızda yaya yürüyüşü var. Burada yolcularımızı tahliye için kullanılan yollar görülmektedir. Beyaz lambaların arasında da kapılarımızı gösteren mavi ışıklar var. Mavi ışıkların olduğu noktalar kapıların geçiş noktalarıdır. Yani yolcularımızı kolaylıkla yönlendirilmek için levhalarımız var. Burada en yakın noktaya yolcularımızı levhalarla yönlendiriyoruz. Bu ışık ve levhalarla yolcularımızı, acil bir durum esnasında veya herhangi bir durumda tahliye gerekiyorsa diğer tüpe geçiş için kullanabiliyoruz' dedi.

'ACİL DURUMDA LEVHALARLA MAVİ IŞIĞA YÖNLENİN'

Her iki tarafta TBM ile inşa edilen tüpün uzunluğunun 11 kilometre olduğunu ifade eden İsa Apaydın, '2 adet 14 kilometrelik double tüp inşa edildi. Kapılarımız 200 metrede bir vardır. En yakın levhalarımız zaten yolcularımızı yönlendiriyor. Mavi ışığı gördüğümüzde o noktaya doğru yolcularımız kolaylıkla yönlenebiliyor' ifadelerini kullandı. Genel Müdür Yardımcısı Apaydın boğazdan geçen tünelde inerek, acil durumda vatandaşların neler yapması gerektiğini bizzat anlatarak gösterdi. Boğazın içinden geçen tünel hakkında da bilgi veren Apaydın, 'Denizin altına daldırılan 11 adet tünelimiz var. Bunlar dışarıda inşa edilen tünellerdir. Bunların kesitleri şuan yuvarlaktır. Denizin altında 11 adetten oluşan tüp tünel ise dikdörtgen kesittir' şeklinde konuştu. Herhangi bir aşırı su gelmesine karşın en derin noktada 12 adet tahliye pompası olduğunu kaydeden İsa Apaydın, 'Bunların tanesi 600 metreküp/saattir. Bu pompalarla belli noktalardaki suyu alıp dışarıya tahliye için kullanıyoruz' dedi.

'YANGIN OTOMATİK ALGILANIP MERKEZE UYARI GİDİYOR'

Yangın oluşması esnasında sistemin çalışmasını da anlatan Apaydın, 'Buranın sıcaklığı 20 derece diyelim. İşte sıcaklıkta beklenmedik ani bir yükseklik olursa, burada bulunan teller vasıtasıyla sıcaklık algılanıyor. Daha sonra OSS merkezimize bir uyarı gidiyor. Diyor ki, 'Şurada tünelin bu noktasında sıcaklık arttı.' Bu konuda merkeze bir uyarı gidiyor. Bu noktada kilometresi belli olan yere gelinip hemen müdahale etme şansı oluyor. Burada bulunan kırmızı borular ise su borularıdır. Belirli noktalara da bu sular sayesinde kolaylıkla söndürülebilir' ifadelerini kullandı.

Tatbikatta ise senaryo gereği Ayrılıkçeşmesi'nden Kazlıçeşme istikametine giden tren Boğaz'ın içindeki tünelden geçtiği sırada arıza yaptı. Bunun üzerine içeride bulunan yolcular, makinistin tren kapılarını açması üzerine treni terk etti. Treni terk eden yolcular, lamba ve levhalar sayesinde her 200 metrede bir olan mavi ışıklı tahliye kapısından tüp geçide geçiş yaptı. Tüp geçide gelen bir başka tren ise yolcuları alarak Yenikapı istasyonuna tahliye etti.

Tatbikat esnasında seyir halindeyken bulunduğu trenin arızalandığını ifade eden Metin Akbaş, 'Arızalı trenden yolcular tahliye edildik. 200 metrede bir var olan geçiş kapılarından diğer tünele tahliyemiz gerçekleşti. Geçtiğimiz tünele gelen araçla ilk istasyona intikal ettik' dedi.

Trenin arıza geçirdiği ihbarı aldıklarını söyleyen Mükerrem Aydoğu ise 'Bu konuda acil çıkış kapılarının olduğu ve treni terk etmemiz gerektiği bildirildi. Herhangi bir izdiham yaşanmadan treni terk ettik. Diğer geçiş kapısına geçerek diğer tünelde hazır olan trene intikal ettik' diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.