X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Pilot 'pas geçerek' faciayı önledi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Pilot 'pas geçerek' faciayı önledi

  • Giriş Tarihi: 2.12.2013 15:04 Güncelleme Tarihi: 2.12.2013 15:06

Türk Hava Yolları (THY) İstanbul-Malaga seferi sırasında pisti 'pas geçerek' olası bir kazanın önüne geçen uçağın pilotu, meslektaşlarından tam not aldı.

Pas geçerek pilotun başarılı bir karar verdiğini belirten Kaptan Pilot Bahadır Altan, 'Uçak sıçradığı anda kaza riski doğmuştur. Pas geçmeseydi asıl tehlike o zaman olurdu. Çok daha büyük bir facia olabilir. Burnu vurur ve kırıma kadar gidebilirdi.' dedi.

Atatürk Havalimanı'ndan Malaga'ya uçan THY'nin Boeing 737-900ER uçağı inişte tehlike atlatmıştı. Piste teker koyan uçak sıçrayınca pilot pisti son anda pas geçerek olası bir facianın önüne geçti. Meslektaşlarından da pilotun bu kararına tam destek geldi.

İŞTE O ANLAR



Bahadır Altan, Boeing ile 15 yıl uçtuğunu, pas geçişin uçuşun çok normal bir safhası olduğunu söyledi. THY'nin şimdiye kadar olan kazalarında pas geçmeden inişte ısrar etme yönünde pilotların hatalı kararları yattığını belirten Altan, 'Dolayısıyla pas geçişin uçuşun çok normal bir safhası olduğunu, kamuoyunun da yolcuların da kavraması çok önemli. Pilotlar bu konuda pas geçtiğinde sanki bu konuda bir hata yapılmış, tehlike atlatılmış gibi baskı yapılmasına karşı çıkmak gerek. Pilotların bu konuda baskı altında olduğunu biliyorum. Pas geçme kararı vermede, özgürce rahatça karar verme konusunda sıkıntılar olduğunu biliyorum.' diye konuştu.

PİLOTU KUTLUYORUM

Görüntülerde uçağın iniş sonrası sıçradığına dikkat çeken Altan, bu durumda verilebilecek en doğru kararın pas geçiş olduğunu aktardı. Böyle bir iniş sonrası pas geçme kararı veren pilotu ben kutlayan Altan, 'Çok başarılı bir karar vermiş ve uygulamıştır. Kuyruk vurması söz konusu değildir. Boeing'te kuyruğun vurmaması, gövdenin hasar görmemesi için özellikle kuyruğu gövdeyi koruyan bir parça eklenmesi de şunu gösteriyor ki, bu tür yüksek hücum açılarında pas geçişte veya kalkışta gövde vurma olasılığı yüksek. Bu nedenle üretici firma bunu kabul etmiş ve bunu önleyici bir parça koymuş. Son derece doğaldır. Bu parça piste sürtse bile uçağa hiçbir hasar vermez, tehlike söz konusu değildir. Pilot çok doğru şekilde karar vermiş ve emniyetli şekilde karar vermiştir.' ifadesini kullandı.

BÜYÜK BİR FACİA OLABİLİRDİ

Görüntüleri izlediğini, stabil bir yaklaşma olduğunu ifade eden Altan, uçağın yaklaşmasında hiçbir anormallik olmadığını kaydetti. Rüzgar ya da yer etkisi gibi etkilerden dolayı uçağın kabarabileceğini dile getiren Altan sözlerini şöyle tamamladı: 'Bu son derece olağan olaydır. Rüzgar bile değişse uçak kabarabilir. Bu durumda da pas geçile bilir. Pas geçmeseydi asıl tehlike o zaman olurdu. Uçağı piste oturtmaya çalışsaydı o zaman çok daha büyük bir facia olabilir. Burnu vurur ve kırıma kadar gidebilirdi. Uçak sıçradığı anda kaza riski doğmuştur. Bunda ısrar edip kaza olası artabilirdi. Kaptan bunu yapmamış pas geçmiş en doğru kararı vermiş.'

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.