Akıllı oyuncak fikri 100 bin lira getirdi

Giriş Tarihi: 2.12.2014
Akıllı oyuncak fikri 100 bin lira getirdi

"Teknoloji tabanlı girişimcilik projeleri"nin yarıştığı etkinlikte "Video oyunlarını, gerçek oyuncaklarla entegre oyun oynanır hale getiren platform" ilk sırayı alıp 100 bin liranın sahibi oldu

Türkiye'nin en önemli girişimci destek projelerinden İTÜ Çekirdek'te, Big Bang (Büyük Patlama) adlı etkinlik ile "teknoloji tabanlı 13 finalist girişimcilik projesi" yarıştı. İTÜ Maslak Kampusu Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde canlı sunum gerçekleştiren teknoloji projeleri arasından Tabtoy Studios Ekibi, "Video oyunlarını, gerçek oyuncaklarla entegre oyun oynanır hale getiren eğitici oyun platformu" projesi ile 100 bin liralık büyük ödülün sahibi oldu. 50 bin liralık 2'nci ve 3.'lük ödüllerini ise "tüketiciyi algılayan akıllı vitrin" projesiyle Kuax Ekibi, "yumurta kabuğundan doğal gıda koruyucusu üretme" projesiyle Elif Güngör aldı.

13 FİNALİST PROJE

2014 başında bin başvuru arasından seçilen teknoloji tabanlı girişimcilik projelerinin İTÜ Çekirdek çatısı altındaki zorlu maratonu, Big Bang'deki "mutlu son" ile inovasyon dâhilerine yeni bir başlangıcın kapılarını açtı. İTÜ Çekirdek Big Bang'de, sahnedeki etkili sunumları ile büyük patlamayı gerçekleştirmeyi başaran finalist ekiplerden 9'u, farklı ödüller kazanarak, projelerini gerçekleştirmek üzere "teknoloji şirketlerini kurmalarına yardımcı olacak" yeni olanaklar elde etti. Tarımdan hayvancılığa, bulut bilişimden e-ticarete, oyuncaktan sosyal medyaya kadar birçok farklı alandaki, 13 finalist proje arasından, birinciliği kazanan Tabtoy Studios Ekibi, Elginkan Vakfı'nın 100 bin lira tutarındaki Teknoloji Ödülü'nün sahibi oldu. Tabtoy ayrıca, İTÜ ARI Teknokent'in, İTÜ Çekirdek'te 1 yıl ücretsiz dayalı döşeli 5 ofis kullanım ödülünden de birini elde etti.

TABLETLE GERİ BİLDİRİM

Katılımcılar teknoloji projelerini yakından tanıma fırsatını buldu. TabyToy Studios'un birinciliği hak eden projesi 3-8 yaş çocukların mobil cihazlara yönelik ilgileri nedeniyle, gerçek oyuncaklardan uzaklaşmasını engellemeyi amaçlıyor. Şampiyon ikili, çocuklara sunulan, üzerine çeşitli nesneler koyarak oynayabilecekleri, sensörleri ile nesnelerin türünü, konumunu ve yönünü algılayan, tablet bağlantısıyla da geri bildirimlerde bulunabilen platform sayesinde, gerçek oyuncakları akıllı hale getirmeyi başardı.
ARKADAŞINA GÖNDER
Akıllı oyuncak fikri 100 bin lira getirdi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz