X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 20 dakika erken kalkın, yaz saatine alışın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

20 dakika erken kalkın, ne alışın

  • Giriş Tarihi: 27.3.2015
20 dakika erken kalkın, yaz saatine alışın
20 dakika erken kalkın, yaz saatine alışın

Yarın gece saatler bir saat ileri alınıyor. Günlerin uzamasıyla gelen uygulaması vücut dengenizi bozabilir. Uzmanlar, bu durumun önüne geçmek için yapılması gerekenleri sıraladı

İsviçre merkezli 20 Minutes gazetesinde yayımlanan bir haberde, bu hafta sonu başlayacak olan uygulaması hakkında sağlık uzmanlarının tavsiyelerine yer verildi. Haberde uzmanlar, mesai saatleri değişiminde herkesin yaşadığı "uyku vaktini ayarlama sorununa" çözüm getirmek için çeşitli öneriler sundu. Yaz saatinde herkesin normal uyku vaktinden 1 saat daha az uyumasından ötürü sıkıntı çekebileceğini belirten uzmanlar, buna karşı alınabilecek tedbirleri haberde sıraladı. Haberde yaz saatine fiziksel uyum sağlayabilmek için kişilerin, en az 4 gün öncesinden başlayarak şimdiye kadar yataktan kalktığı saatten 20 dakika önce kalkmaları tavsiye edildi.

'ERKEN YATMAK GEREKMEZ'
Yaz saatine uyum sağlamak için normalden erken yatmanın gerekli olmadığını da ekleyen uzmanlar, vücudu yatış değil kalkış saatine göre şartlandırmanın daha faydalı olacağını ifade etti. Haberde, yaz saati uygulamasının pazar günü devreye girecek olmasıyla ilgili uyarılarda da bulunuldu. Uzmanlar, pazar gününü boş gün olarak geçirenleri; tatil rahatlığına kapılarak kesinlikle aşırı uyumaması gerektiği konusunda uyardı ve o gün de iş saatinde kalkmanın en doğrusu olacağına işaret etti. Haberde ayrıca, gün içinde tüketilen gıda ürünlerinin de uyku düzenini iyi bir şekilde ayarlamaya etki edeceğine değinildi ve deliksiz uykunun, vücudu yaz saatine daha iyi alıştıracağına dikkat çekildi. Buna göre yaz saati öncesi günlerde geç saatlerde yemek, gazlı içecekler tüketmek, aşırı kahve ve çay tüketmek gibi uyku bölünmesine sebep olacak şeylerin yapılmaması gerekiyor. Haberin sonunda ise, yaz saati uygulamasının dışında kişilerin, sağlıklı ve düzgün bir uyku için müsait olan ortamı sürekli sağlaması gerektiğine de vurgu yapıldı. Yatak odasında iyi bir havalandırma sisteminin bulunmasının şart olduğunu söyleyen uzmanlar, odada televizyon, tablet, akıllı telefon ve benzeri elektronik cihazların mümkün olduğunca bulundurulmaması gerektiğini belirtti. Yaz saati uygulaması bu sene 28 Mart' Cumartesi'yi 29'a bağlayan pazar gecesi saat 03.00'te zamanın bir saat ileri alınmasıyla resmen devreye girecek. Bu uygulamayla birlikte güneş ışığından faydalanma süresi de 1 saat artmış olacak.

kalan karakter 1000

özbek özbek

Yaz saati, kış saati hani bunun sonbahar saati? böyle saçma sapan uygulamalarda üstümüze yok. Birisi çıksın da anlatsın ne faydası görülmüş şimdiye kadar.Yok efendim gün ışığından faydalanmak içinmiş, bizim ülke kutuplarda da benim mi haberim yok?

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır3
cevapla 27.03.2015 08:19

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.