Trafiğe Londra modeli

Giriş Tarihi: 23.4.2015
Trafiğe Londra modeli

Trafik sorununa radikal çözüm arayan Büyükşehir Belediyesi Londra'daki bölge ücretlendirmesi uygulamasını inceliyor. Proje hayata geçirilirse Fatih, Aksaray, Beşiktaş, Taksim, Bakırköy, Üsküdar ve Kadıköy meydanlarına araçla girenlerden ücret alınacak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentin her geçen gün artan trafik sorununa radikal çözüm yöntemleri bulmak için çalışma başlattı. Londra, Singapur, Stockholm, Milano'daki bölge ücretlendirmesinin uygulamasının İstanbul'da yapılabileceği yerler inceleniyor. Çalışma kapsamında il genelindeki 4 bin kilometrelik yol ağı mercek altına alınacak, trafik sıkışıklığının yoğun olduğu yerler tespit edilecek. Yollardaki sıkışıklığın azaltılmasına yönelik projeler geliştirilecek.

ÖZEL BÖLGELERE GİRİŞE ÜCRET
Bu projeler arasında belli bölgelerin ücretlendirilmesi de yer alıyor. Londra, Singapur, Stockholm, Milano'daki bölge ücretlendirmesi uygulaması incelenecek ve İstanbul'da bu uygulamanın yapılabileceği yerler tespit edilecek. Sıkışıklık ücretlendirilmesi denilen yöntemin Tarihi Yarımada, Aksaray, Beşiktaş, Taksim, Bakırköy, Üsküdar, Kadıköy meydanları ve çevresinde uygulanabilmesi için projeler hazırlanacak. İstanbul trafiğinde yoğunluğu arttıran miting, maç ve konser organizasyonları için özel düzenlemeler yapılacak. İstanbul genelinde en büyük 2 miting alanı Yenikapı ve Maltepe miting alanlarıyla, 4 stadyumu Türk Telekom Arena, İnönü Stadyumu, Sükrü Saracoğlu Stadı ve Olimpiyat Stadı için kapasite bilgileri toplanacak ve en yoğun güne ilişkin tahliye planları ortaya konacak. Ramazan ve Kurban bayramlarında oluşan yoğunlukla ilgili de özel bir çalışma yapılacak, özellikle arife günlerinde şehirden çıkışa yönelik özel sirkülasyon projeleri geliştirilecek.

DOLU ARAÇLARA ÖNCELİK

Uzmanlar, ayrıca, yüksek dolulukta araçlara öncelik stratejisini de mercek altına alacak. İstanbul'da belli saatlerde toplu taşıma araçlarının kullandığı şeritlerin, üç veya dört yolculu otomobillerin de kullanmasına izin verilmesi ve bu sayede trafikteki araç sayısının azaltılması amaçlanacak. Yüksek doluluklu araç şeritlerinin uygulanabileceği güzergahlar belirlenecek. Ulaşım uzmanları tarafından yaklaşık 1,5 yılda hazırlanacak projeler, belediye yönetimine sunulacak. Belediye, İstanbul'un hangi bölgelerinde hangi projelerin uygulanacağına karar verecek.
ARKADAŞINA GÖNDER
Trafiğe Londra modeli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz