X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Trafiğe 'ücretli geçiş' formülü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Trafiğe 'ücretli geçiş' formülü

  • Giriş Tarihi: 10.8.2015
Trafiğe 'ücretli geçiş' formülü
Trafiğe 'ücretli geçiş' formülü

İstanbul'un ağır trafik koşullarının iyileştirilmesi için "ücretli model" üstünde çalışılıyor. Sıkışıklığa göre merkezi yollara giriş ücretli olabilecek

İstanbul'da hayatı felç eden trafik koşullarının iyileştirilmesi amacıyla "ücretli model" formülü geliştirilecek. Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun 2014 Kasımında duyurduğu trafik modelinin detaylarıyla ilgili araziye inilecek. Kentin en yoğun bölgelerine özel araçlarla girişin azaltılması amacıyla, Tarihi Yarımada, Aksaray, Beşiktaş, Taksim, Bakırköy, Üsküdar, Kadıköy Meydanları ve diğer ana merkezlerde trafik sıkışıklığına göre düzenleme yapılabilecek. Kalabalık metropollerde merkezlere girişler için uygulanan sistem kapsamında teknolojik trafik uygulamaları da artırılacak. Ayrıca araç trafiğinin gün içinde dengeli şekilde yayılması için esnek mesai saatleri, okula gidiş geliş saatlerinde düzenleme ve özel etkinliklerde ekstra araç parası alınması gibi öneriler üzerinde çalışılacak. Öncelikli şeridin fazla yolcu taşıyan araçlara tahsis edilmesi, trafik ışıkları ve sinyalizasyonların araç talebine göre yenilenmesi, toplu taşıma hizmetlerine yönlendirilmesi gibi çalışmalar gerçekleştirilecek.

OTOBÜSLERE DÜZENLEME

Toplu taşıma hizmet tarifesinin de gözden geçirilmesini amaçlayan yeni çalışma sistemine göre, fiyatlara yoğunluk ve saate göre yeni düzenleme yapılması amaçlanıyor. Otobüslerin en kalabalık olduğu saatlerde ücretin daha pahalı ve diğer saatlerde daha ucuz olması sistemiyle ilgili fizibilite yapılacak. Bu sayede kalabalık saatler dışında yolculuk yapabilme imkanı bulunan kişilerin kalabalıktan ayrılması amaçlanıyor. Otobüs konforlarının da iyileştirilmesini sağlayan yeni çalışma araziden gelecek veriler sonrasında rapor olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi yönetimine sunulacak. Rapordaki durumla birlikte İBB'nin vereceği karar doğrultusunda uygulama yapılabilecek.

ALTERNATİF GÜZERGÂH
İBB Ulaşım Planlama Müdürlüğü, İstanbul genelinde bulunan yolların hacimleri ve kapasite oranlarını tespit ederek, trafik sıkışıklığı yaşanan yolların belirlenmesi amacıyla farklı bir çalışma daha yürütecek. Trafik yoğunluğu yaşanan yolların trafik yükünü alabilecek yeni güzergâhlar üzerinde çalışılarak, alternatif ulaşım sistemleri oluşturulması amaçlanıyor.

kalan karakter 1000

Çözüm Çözüm

Trafik parayla değil düzenlemelerle çözülür. Metro sistemi gelişmiş ülkelerin büyük kentlerindekine benzer şekilde her yeri örümcek ağı gibi sarmalı ve ulaşım fiyatları uygun olmalı ki vatandaş arabasına binmeden istediği yere zamanında ulaşabilsin.Böylece trafik sorunu kendiliğinden çözülür.İstanbul'da araç park sorunu çözüldü mü? Eskiden köşe başını tutanlar park parası alıyordu şimdi ispark alıyor. Yine park yeri yok.Kaç tane katlı otopark yapıldı? Ama metro sistemi gelişmiş olsaydı park problemi de olmazdı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 10.08.2015 04:35
Kadir Kadir

Avrupa'da benzeri sistem yıllardır uygulanıyor. Merkezdeki trafik noktalarında girdiğinizde bizdeji ogs/hgs gibi sistemler hemen ücret çekerler. Böylelikle merkezdeki gereksiz araç trafiği azalmış olur.Beşiktaş ,Üsküdar,Kadıköy vb gibi ulaşımın problem olmadığı noktalar için önemli bir çözüm olacaktır.Para trafik sorununu bir nebze çözecektir. Ancak bu yapıyı enlemesine ulaşım hatlarıyla daha da cazip hale getirmek uzun soluklu bir sonuca ulaşılmasına yardımcı olacaktır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 10.08.2015 10:01
Mehmet Mehmet

verdiğimiz vergiler ve hizmetin sonunda yine ücretli yollar, vatandaşa ayıp olmuyor mu

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 10.08.2015 04:04
trk221 trk221

Aptalca, bunun yerine uzaktan işçi çalıştıran işverenlerinden vergi almayın ve destekler getirin, millet home ofis çalışsın, ve trafiğe daha az insan çıksın.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 10.08.2015 03:00
vatan vatan

her şehrin trafik yoğunluğuna göre vergilendirme yapılsın,motor ve modele göre değil

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır3
cevapla 10.08.2015 02:53

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.