YAZARA MAİL GÖNDER Magnezyumun yan etkileri var

YAZARLAR

"Bacak kramplarım için üç aydır magnezyum alıyorum. Uzun süre kullanabilir miyim?" Ö.Ç./Mersin
Daha çok kabızlık tedavisinde kullanılan magnezyumun; medikal olarak izin verilen kullanımı dışında son zamanlarda bacak kramplarının giderilmesinde de etkin olduğu görülmektedir. Ancak uzun süreli kullanımlarda böbrek yetersizliği görülebileceği gibi tendon reflekslerinde azalma, hipotansiyon, şuur bulanıklığı, yüksek dozlarda solunum felci, aritmi, hatta çok ender olarak kalp durmasına yol açabileceğinden; magnezyum doktor kontrolünde alınmalıdır. Bunların dışında en çok görülen istenmeyen yan etkileri; ishal, bulanık görme, ışıkta gözün rahatsız olması, hipotansiyon ve kanamaya eğilimin artmasıdır.

ZEHİRLEYEBİLİR

Tedavi sırasında zaman zaman kan magnezyum düzeylerine bakılmalıdır. Bu, magnezyum zehirlenmesinin önüne geçilmesi bakımından son derece önemlidir. Bu ilaç hekim kontrolünde kullanılmalıdır.

DEPRESYONUN DOĞAL İLACI YÜZME
"Yataktan zor kalkıyorum. İlaçlar da ağrılarımı geçirmiyor. Depresyona mı girdim?" S.F./Konya
Yaşadığınız durum, 'Kronik yorgunluk sendromu' olarak adlandırılıyor. Özellikle de mevsim geçişlerinde bu duruma daha sık rastlıyoruz. Havaların bir gün güneşli, bir gün yağmurlu olması sizi depresyona sokabilir. Stresin daha fazla olduğu ve sürekli ayakta durmak zorunda kalan kadınlarda, bu durum daha belirgindir. Depresyon durumu kadınlarda sık görülmektedir. Kilo alımından kaçınmanızı; yürüyüş ve yüzme gibi sporlar yapmanızı öneririm.

VİTAMİN KOLESTEROLÜ DÜŞÜREBİLİR
"Kolesterolüm kan tahlilinde 300 çıktı. İlaç kullanıyorum. Vitamin alabilir miyim?" K.S./Manisa
Özellikle B3 vitamini olarak da bilinen niasin, nikotinik asit, B12 vitamini folik asit ve günde 3 gram gibi yüksek doz C vitamininin; karaciğerde kolesterol metabolizması ile ilgili enzimleri karşılayarak kolesterol kullanımını düşürmede yardımcı olabildiğini gösteren çalışmalar vardır. Portakal, mandalina gibi turunçgiller, yeşil yapraklı sebzeler, elma, armut, üzüm gibi meyveler, süt, yumurta, peynir, balık gibi hayvansal ürünlerde bu vitaminlerden fazlaca miktarda bulunmaktadır. Bu nedenle bu besinlerin bol miktarda tüketilmesinde yarar vardır. Vitamin kullanacaksanız bunu doktorunuza bildirin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.