Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Bursa işaretleri

Bursa inciri, kerevitten sonra kraliyet sofrasında... Bu iyi bir şey. Ancak yeterli mi?
Değil... Kendimize yönelik tanıtım ve birbirimizi methetme, motivasyon için gerekli olsa da yetersizdir.
Zira bu tutum bir yöntem değildir. Benzer övünmeleri, ardına ekonomik başarı öyküleri de koyarak yineleyebiliriz.
Mesela "fındık ihracatı arttı, gelir azaldı. Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (FİSKOBİRLİK) Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Bayraktar, AA muhabirine 2012'de bir önceki yıla göre daha fazla fındık ihraç ederek daha az gelir elde ettiklerini söyledi.
İhracatın yükselmesine rağmen daha az gelir elde ettiklerine dikkati çeken Bayraktar "İhracatın bu yıl artmasında rekolteden daha çok fiyatlar etkili oldu. Şu anda fiyatlar çok düştüğü için ihracat rakamımız yüksek. Fiyatlar düşünce tabii böyle arttı ihracatımız. Daha fazla ihraç ediyoruz ama daha az kazanıyoruz'' diye konuştu (Gazetelerden).
Tam da bu noktada kentlerin marka değeri üzerine çalışmalarıyla tanınan Muhterem İlgüner'in getirdiği yorumlara bırakıyorum sözü: "Coğrafi İşaret, ticari işaretin coğrafi değerlere-ürünlere uygulanış biçimidir. Ürünün coğrafi kaynağını işaret etmektedir.
Tüketiciye ürünün nereden kaynaklandığını hatırlatır."
Coğrafi İşaret asırlardır, kalite standartları ve üretim yöntemleri nedeniyle, tüketiciler için bir garanti olarak kabul edilmiştir. Coğrafi ürün, bir yöreye ait belirgin bir niteliği ve ünü olan, yöre ile özdeşleşmiş, üretimi ve işlenmesi, belirlenmiş yörede yapılan, nitelikleri yöreye özgü doğa ve insan unsurlarından kaynaklanan bir üründür.
Tarımsal ürünler için (coğrafi işaret) sadece tüketici güvenini sağlamakla kalmaz aynı zamanda kültürel mirası koruyarak ve destekleyerek tarımsal ürün bölgelerinin kalkınmaları için yasal ve ticari alt yapıyı sağlar.
Küreselleşme ve ticaretin gelişmesine bağlı olarak Cİ'ler tüketici bilgilendirmesi, tercih, güven ve tatmin açısından büyük bir öneme sahip olmuştur.
Cİ sahibi ürünler, çevre ve turizm gibi konulara dinamizm kazandırarak, bir bölgeyi bütün olarak teşvik edecek, geliştirecek bir taban oluştururlar.
Günümüzde coğrafi işaretlerin belirlenmesi ve şehirlerin imajı arasında yer alması, hem ekonomik hem de şehirlerin küresel rekabeti açısından çok önemlidir.
Birçok coğrafyanın sahip olduğu ürün potansiyeli vardır. Bu potansiyeli doğru kullanabildikleri ve pazarlayabildikleri ölçüde bölgelerin, yerleşim alanlarının rekabet gücü artmaktadır.
Bu şekilde Fransa 20 milyar Euro, İtalya 13 milyar Euro, İspanya 5 milyar Euro gelir etmektedir.
Türkiye tarımsal ürün çeşitliliği açısından şanslı ülkelerden bir tanesidir. Ayrıca, yetişen ürünlerin büyük kısmı nadide-eşsiz özelliklere sahiptir. Bütün bunlara rağmen Türkiye tarımsal ürünlerini küresel bir pazar başarısı ile taçlandırabilmiş değildir.
"Malatya Kayısısı", "Giresun Fındığı", "Aydın İnciri", "Antep Fıstığı", "Maraş Biberi", "Gemlik Zeytini" gibi coğrafi değerler Türkiye için birer refah ve itibar kaynağı fırsatıdır.
Özetle Bursa İnciri de aynı sürecin dinamiklerine tabiidir ve Coğrafi işaretlerimiz iyi yönetilemediği için kazanamıyoruz! Meraklısına duyurulur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA