Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PROF. DR. BENGİ SEMERCİ

Çocuk okulda mutlu olmalı

Öğrenci başarısı için doğru okul seçimi çok önemlidir. Aileler öncelikle çocuğun özelliklerini göz önüne alıp, sonra okul arayışına girmeli. Seçim yapılırken ailelerin öğretmene ilişkin fikirleri de olmalı

Bir okul dönemi kapanırken ve bazı aileleri karne, yaz tatili planları telaşı almışken, bazı aileler ise okula başlayacak ya da okul değiştirecek çocuklar için okul seçme koşuşturmasında. Özellikle özel okullar tarafından yapılan reklamlar bir yandan, başka velilerin söyledikleri diğer yandan ailelerin akıllarını karıştırmaya devam ediyor. "Hangi okul daha iyi?" sorusuna yanıt arıyorlar. Okul seçerken, okulun özelliklerinden önce bakılması gereken şey çocuğun özellikleridir. Bu nedenle çocuğun yapısı, özellikleri, yetenekleri göz önüne alınmalı. Bazı çocuklar için disiplinin daha sıkı olduğu okullar gerekli olabilirken, bazıları için farklı bir eğitim sistemi uygun olabilir. Aynı şekilde bazı çocukların öğretim olarak daha yoğun olan okullara gönderilmeleri gelişimlerini olumlu etkilerken, bazılarında tersi olabilir. Her aile çocuğu için çok şey ister. Ama bu istekler mantıklı ve olanaklar içinde olmalı. Bu nedenle aileler okul seçerken bu istekleri karşılayacak, eğitim sistemini, ödev sistemini, disiplin sistemini ve öğretmen yaklaşımını göz önüne almalı. İlköğretime yeni başlayacak bir çocuk için en önemli şeylerden biri öğretmendir. Ancak özellikle özel okullarda öğretmenlerin sık sık değiştiği bir gerçektir. Bu nedenle benzer özellikleri arayan okul gerekir. Çocuk hem sınıf içi düzeni bozmayacak ve anlatılanları dinleyecek kadar saygı duymalı öğretmenine, hem de bir sıkıntısı olduğunda yanına gidecek kadar sevmeli. Yani öğretmenin tatlı sert ve donanımlı, kararlı, tutarlı ve güvenilir olması gerekir. Çocuklar onun tereddüt ettiğini, aralarında ayrım yaptığını, dinlemeden karar verdiğini gördüklerinde bocalar.

REHBERLİK HİZMETLERİ ÖNEMLİ
Unutulmaması gereken öğretmenin, sadece öğretimden değil, eğitimden de sorumlu olduğudur. Bu nedenle öğretmen, her öğrencisini yakından tanımalıdır. Özelliklerini, becerilerini, zayıflıklarını, ailesel özelliklerini, sorunlarını bilmelidir. Öğrenim güçlüğü olan çocuğu anlayabilmesi, ona nasıl yaklaşacağını bilmesi, onu sistemin dışına bırakmak yerine, içinde tutmayı başarabilmesi önemlidir. Ayrıca sınıf düzenini koruması ve bunu yaparken öfke, bağırma ve fiziksel ceza gibi uygun olmayan yöntemleri kullanmaya gerek duymaması gerekir. Öğretmenden sonra, okulların bina koşullarından daha önemli olan ölçüt rehberlik sistemi olmalıdır. Rehberlik hizmetlerine önem veren, sadece sorunu olan değil, tüm çocukları yakından takip edecek, eğitim ve öğretimlerini etkileyecek riskleri belirleyip, sorun çıkmadan tedbir alacak sistem doğru rehberlik sistemidir. Okul idaresi ise bu sistemi kuracak, rehberliğin önemini anlayacak, okuldan çok tek tek çocukların başarısına odaklanacak, sorun olanı sistem dışına çıkarmak yerine, sistemin içinde tutarak kazanmayı amaçlayacak bir idare olmalıdır. Okul seçerken bunların dışında okulun disiplin kurallarına, çocuk ve veli ilişkisinde yaklaşımına bakmak gerekir. Kısaca, çocuğumuzun yeteneklerine uygun, bizi zorlamayacak, çocuğumuzun gereksinimlerini karşılayabilecek öğretmenin olduğu, çocuğumuzun eğitim ve öğretim alma yanında kendini mutlu hissettiği okul en iyi okuldur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA