YAZARA MAİL GÖNDER Güzellik için 9 süper besin

Türkiye'nin en iyi haber sitesi

YAZARLAR / Cumartesi Sabah Yazarları

Yeterli su içmek ve güneşten korunmak güzellik ve sağlık için gerekli ama yeterli değil. İşte canlı cilt, saç ve tırnaklara kavuşmak için tüketmeniz gereken dokuz mucize besin

Güzellik deyince ilk akla gelen saçlar, tırnak ve cildin görünümüdür. Bu görünüm sizin kaç yaşlarında olduğunuzu da ele verir. Aynanın karşısına geçin ve kendinizi inceleyin. Saç kaliteniz bozulmuş mu? Saçlarınız mat mı görünüyor? Cildiniz kuru, derinizde de yer yer çatlaklar mı var? Tırnaklarınıza çizgiler, beyaz lekeler, kuruluk ve cansızlık mı hakim? Eğer böyleyse hızlı yaşlanıyor ve yetersiz besleniyorsunuz demektir.
Kahve: Journal of the National Cancer Institute yayınladığı raporda cilde iyi gelen ve deride oluşabilecek kanser hücrelerinin üremesini engelleyen içeceklerin başında kahvenin geldiğini açıkladı. Yapılan 10 yıllık araştırmada; kahve içenlerin cilt sağlıklarının kahve içmeyenlere göre yüzde 20 daha iyi olduğunu ve melanom adlı kansere karşı yakalanma risklerinin de daha düşük olabileceğini belirtti. Günde dört fincan filtre kahve içmenin sağlıklı olduğunu açıklayan araştırmacılar; şekersiz, kremasız ve aroma eklenmeden içilen kahvenin etkili olduğunu belirtiyor.
Domates ve karpuz: Cildinizin yaşlanmasını hızlandıran önemli etken olan güneşin ultraviyole ışınlarıdır. Bu zararlı etkilerden korunmada likopenden zengin süper güç domates ve karpuzun rolü oldukça büyük. Karpuzda bulunan sağlıklı fitokimyasalların domatesten yüzde 40 daha fazla olduğuna dikkat çeken araştırmacılar yaz mevsiminde bu iki besini sık ve büyük porsiyonlarda yemeyi öneriyor. Salatalara bolca taze domates eklemeli, gün içinde en az 3-4 porsiyon kadar karpuz yemelisiniz. Böylece parıldayan cildinizi kısa sürede herkes fark edecek.
Nar: Yüksek C vitamini içeriği tırnak ve deride oluşacak hücresel hasarların önlenmesinde etkili. American Journal of Clinical Nutrition dergisinde yayınlanan bir araştırmada düzenli nar tüketenlerin orta yaşlarda derilerinde buruşma ve tırnaklarda deformasyonun daha az görüldüğünü bildirdi. Antosiyanidin antioksidanı sayesinde kollajen doku yapımına da yardımcı olan nar, cildin pürüzsüz bir görünüm almasında da çok etkili. Tırnakların düzenli uzaması, güçlü ve çizgisiz bir yapıya sahip olmasında da faydalı.
Taze yaban mersini: Minicik taneler güzelliğin sırını taşıyor diyebilirim. Bolca içerdiği C ve E vitamini sayesinde teninizin canlı ve pürüzsüz olmasını, saçların canlılaşmasını ve tırnakların kurumasını önler. 1 su bardağı kadar taze yaban mersinini yaz kış düzenli tüketmek sağladığı E vitami sayesinde vücuda yeterli nem sağlar. Çünkü yüksek E vitamini ve nem derinin serbest radikallere karşı savaşmasını sağlar, saçlara nem vererek parlak görünmesini destekler ve tırnak gibi sert dokuların kurumasını önler.
Istakoz: Antienflamatuvar etkiye sahip bu kabuklu deniz ürününün birçok hastalığa deva olduğunu söylemek hiç de zor değil. İçerdiği çinko sayesinde tırnak, saç ve deri sağlığına olumlu etki sağlar. Akneden tırnak kırılmasına, saçların dökülmesinden derinin yenilenmesine kadar etkili olan ıstakoz ızgara olarak ve üzerine zeytinyağı dökülerek servis edildiğinde en güçlü etkiyi sağlar.
Kara lahana: Koyu yeşil yapraklı sebzelerden en değerlisi kara lahana bolca K vitamini ve demir minerali ihtiva eder. Kara lahanayı hafif pişmiş tüketmek kanın akışkanlığını artırır ve kanın pıhtı yapma süresini de dengede tutar. Kan dokulara ne kadar çok gelir ve orada kalırsa doku yenilenir. Ayrıca iyi bir demir kaynağı olan kara lahana derinin solması önler, tırnakların soyulmasına karşı koruyucu etki gösterir.
Yumurta: Tırnaklarımızın temel dokusu proteindir. Yetersiz protein alımı tırnakların kırılması ve uzamamasında etkendir. Yumurtada bulunan birçok vitamin saçların kalitesini de etkiler. Yumurta biyotin ve B kompleks vitaminlerinin çok iyi kaynağıdır ve amino asitlerin sentezinde görev alır. Sağlıklı saç ve tırnaklar için her gün en az bir yumurta yemenizi tavsiye ederim.
Ceviz: Saçların ve cildinizin parlamasında omega 3 yağ asitlerinin etkisi büyüktür. Omega 3 saçların nemlenmesinde etkili rol oynar. Ceviz E vitamini içerir. E vitamini saçlara hacim verir. Araştırmacılar cevizdeki yüksek miktardaki bakır sayesinde saçın rengini de koruduğunu bildirmektedir. Her gün yarım komposto kasesi kadar ceviz yenmesini tavsiye ederim.

HAFTANIN BİLİMSEL NOTU

Bazı yiyecekleri tüketirken özellikle sıcak havalarda çok dikkatli olmak gerekir. Pişmemiş ya da taze yenen yiyecekler bazı viral hastalıkların oluşmasına neden olabilir. Bu yiyeceklerin başında yaz aylarında plajlarda ve restoranlarda çok tüketilen midye geliyor. Midye hepatit A için büyük risk. Johns Hopkins Üniversitesi bilim adamları yiyeceklerde bulunan bakteri, virüsler ve protozoalara karşı dikkatli olunması gerektiğini belirtiyor. Marul, kiraz, çilek, yaban mersini gibi yiyeceklerin, hayvanların karaciğerlerinin ve ördek etinin riskli yiyecekler arasında olabileceğinin altını çizmeliyim. Bu tür yiyecekleri tüketen kişilerde ishal, kusma, ateş ve sıvı kaybı ile koma şeklinde hastanelere başvuru olabiliyor. Başka bir kabuklu deniz ürünü olan istiridye hepatit A, tavuk veya dana karaciğeri hepatit E, pastörize edilmemiş süt ürünleri toksoplazma zehirlenmesine neden olabilen diğer riskli besinler.

HAFTANIN SAĞLIĞI İYİLEŞTİREN FORMÜLÜ

Cildi yenileyen, özellikle yaz mevsiminde güneşin zararlarından koruyabilen bu iksiri hem beğenerek içecek hem de kısa sürede faydalanacaksınız. Malzemeler:
2 ince dilim karpuz
1 çay bardağı taze yaban mersini
1 adet havuç
1 tatlı kaşığı zeytinyağı Yapılışı: Katı meyve sıkacağından taze meyve ve sebzeleri geçirin. Zeytinyağı ekleyerek servis edin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.