YAZARA MAİL GÖNDER Kolesterol düşmanı beş besin

YAZARLAR / Cumartesi Sabah Yazarları

Kolesterol, aslında yağa benzer kimyasal yapıya sahip ama farklı bir bileşik. Hücreyi zararlı bileşenlerden koruyan bu yapı vücut için sağlıklıyken kanda fazla birikimi kalp hastalıkları için ciddi bir risk faktörü oluşturabilir. Sağlığı tehdit edebilen kolestrole bazı besinlerle savaş açabilirsiniz

Besinlerde doğal formda bulunan iki besin; diyet lifi ve çoklu doymamış yağ asitleri kandaki kolesterolünün azalmasına dolayısıyla da kalp sağlığının korunmasına katkı sağlayan sihirli bileşenlerdir. Harvard Tıp Fakültesi bu iki besin bileşenini en yüksek miktarda içeren beş özel yiyeceği kolesterole düşman yiyecekler olarak açıkladı. Bu yiyecekler ya vücutta üretilen kolesterolü emerek yok ediyor ya da kanda fazla olan kolesterolü sindirim kanalından yapısına bağlayarak atıyor. Damarları tıkayarak ani kalp krizine bağlı ölümlerin sorumlusu kolesterolün kalkanı doktor, diyet ve spor üçlüsüyle düşüyor. İyi huylu kolesterolü artırıp kötü huyluyu düşürmek aslında hiç de zor değil.
1. Yulaf: 2-3 yemek kaşığı yulaf 2 gram kadar diyet lifi içermektedir. Yağsız yoğurt, süt, taze çilek veya muz koyarak yediğinizde kolesterol sorununa veda etmenizi sağlayan bir karışım elde edersiniz. İster kahvaltıda isterseniz ara öğün olarak yiyebilirsiniz.
2. Kuru fasulye: Suda çözünen liften zengin kuru fasulye kolesterolü bağlar, atımını hızlandırır ve damarlardaki zararlı etkileri yok eder. Haftada en az dört gün mutlaka fasulyeyi pilaki, haşlama olarak salatanıza eklemeli ya da sıcak yemeğini yemelisiniz.
3. Yağlı tohumlar: Badem, ceviz, Antep fıstığı gibi kuruyemişler içerdikleri tekli ya da çoklu doymamış yağ asitleri nedeniyle kolesterolün kanda yavaşça düşmesine yardımcı olur. İçerdikleri antioksidanlar sayesinde de kalbi korurlar.
4. Stanol ve sterol içeren besinler: Bitkilerden elde edilen bu bileşikler vücutta tam bir kolesterol savar olarak çalışırlar. İki gram beslenme ile sterol ya da stanol bileşiği almak kötü huylu kolesterolün yüzde 10 kadar düşmesini sağlar. Yoğurt, çikolata ve granola'lara eklenen bu sihirli yiyeceklerden haftada üç kere tüketmekte fayda var.
5. Yağlı balıklar: Balıkların sağlıklı yağ içerikleri fazlalaştıkça kötü huylu kolesterolleri düşürme yetenekleri de artar. Haftada iki-üç kere balık yemenizi öneririm. Özellikle kırmızı et yerine tükettiğiniz balık kötü huylu kolesterolü düşürür, omega 3 yağ asitleri kan dolaşımına katılarak kandaki trigliseritlerin de artmasını önler ve kalbi koruyucu etki gösterir.

HAFTANIN SAĞLIĞI İYİLEŞTİRİCİ İKSİRİ

Kızılcık içeçeği

Ateş düşürücü, idrar yolu rahatsızlıklarını giderici, böbrek taşlarını tedavi edici ve antioksidan kaynağı bu sihirli kızılcık içeceği tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu tarifimle böbreğinizdeki toksinleri atma şansını yakalayacaksınız. Hazırladığınız karışımı 3 günde sabah aç karnına 350 mL olacak şekilde tüketin. Malzemeler n 1 su bardağı taze kızılcık n 2 yemek kaşığı limon suyu n 1 adet rulo tarçın n 1 çay kaşığı kuru karanfil n 1 litre su Yapılışı Tencereye kızılcıkları iyice yıkayıp diğer malzemeler ile birlikte koyun. Kaynatın. Tarçın ve karanfilleri çıkarıp ince tel süzgeçten kızılcıkların çekirdeklerini süzgeçte kalacak şekilde iyice ezerek tüm karışımı geçirin. Kalan suyu buzdolabında saklayın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.