YAZARA MAİL GÖNDER Yeni yıl için iyi yaşam rehberi

Türkiye'nin en iyi haber sitesi

YAZARLAR / Cumartesi Sabah Yazarları

Vücudumuzdaki yağlar hiç gitmeyecek gibi gelir bize. "Artık yaşım ilerledi. Yağlar spor yapmadan kaybolmaz" dediğinizi duyar gibiyim. Yanlış düşünüyorsunuz. Kiler ve buzdolabınızı doğru yiyeceklerle doldurarak yağlardan kolayca kurtulabilirsiniz. Hem de egzersiz yapmadan

Karında biriken yağlar için yer fıstığı ezmesi, zeytinyağı ve ceviz
Tereyağı, şarküteri ürünleri ve doymuş yağ içeren atıştırmalıklar yerine zeytinyağı, ceviz, fıstık ezmesi ve avokado yediğinizde zaman içinde bel bölgesindeki yağlanmanın gözle görülür bir şekilde azaldığı Journal of Nutrition dergisinde yayınlandı. Elma ya da armut dilimleri üzerine yer fıstığı ezmesi sürerek şekerli tatlılar yerine, salatalara kişi başı bir yemek kaşığı zeytinyağı ekleyerek ana öğünlerde, kahvaltı ve ara öğünler için de ceviz tüketerek karın içi yağların azalmasını ve kas kütlesi kazanılmasını sağlayabilirsiniz.

Basendeki yağ fazlalıkları için kuru börülce, barbunya ve yeşil mercimek
American Journal of Clinical Nutrition dergisinde dirençli nişasta içeren kuru börülce, kuru barbunya ve yeşil mercimek yemenin doygunluk süresini uzatarak kilo almayı önleyen sihirli yiyecekler olduğunu açıklandı. Bu besinlerin basen bölgesine yerleşen yağların erimesinde büyük rol oynadığı da bildirilmiştir. Bu nedenle ana yemeklerinizin yanında haftada dört kere mutlaka bu özel kuru baklagilleri bulundurun.

Elma sirkesiYle güne başlayarak iç organ yağlanmasını azaltın
Elma sirkesinde bulunan asetik asit iç organ yağlanmasını azaltabilen güce sahip bir lezzet vericidir. Hem iç organ yağlarının erimesi hem de düzenli zayıflama için günde bir kere bir su bardağı sıcak suya bir çay kaşığı elma sirkesi ekleyerek sabah aç karnına içmenizi öneririm. Vücut bu miktarı dört gün içinde tolere etmeye ve metabolizmaya asetik asidi devreye sokmaya başlar. Dört gün sonra bir tatlı kaşığına çıkarıp sıcak suya ekleyip için. 10 gün sonra her ana öğünden önce bir tatlı kaşığı elma sirkesini bir su bardağı sıcak suya koyarak için. Bir ay bu kürü uygulayın. Elma sirkesi oldukça asidik olduğundan sulandırmadan içmeyin ve günde üç tatlı kaşığını asla geçmeyin.

Yemekleri zeytinyağı ile pişirerek yağlarla savaşın
Yemeklerde, börek, pilav ve makarnada kullandığınız katı yağları uzaklaştırıp onun yerine yemeklerinize az miktarda zeytinyağı eklediğinizde vücudun genel yağlarının erimeye başladığını söyleyebilirim. Salatalarınıza kişi başı bir tatlı kaşığı, yemeklere bir yemek kaşığı ve pilavlara iki yemek kaşığı zeytinyağı eklerseniz kol, bacak ve sırt yağlarınızı yok edebilirsiniz.

SAĞLIK İÇİN 15 TÜYO


1 Hem fiziksel dinginlik hem de mental sağlığınız için erken uyuyup erken uyanın. İyi bir hafıza için yumurta sarısından asla vazgeçmeyin. Yumurta sarısı kolin ve B12 vitamininin yani hafıza koruyucuların süper kaynağıdır.
2
Sağlıklı ve düzenli çalışan bir metabolizma için özellikle öğle saatinden sonra yiyeceğiniz tüm yiyeceklerin miktarının az olmasına özen gösterin.
3
Sigara içmeyin. Yeni çıkan nikotini azaltılmış sigaralar dahi iyi yaşamda yer almaz.
4
Kırmızı eti ayda bir kereden fazla yememeye dikkat edin. Kuzu etinin mümkün olduğunca az yağ içeren bölümlerine sofranızda öncelik verin.
5 Her gün taze zerdeçal kullanın. Toz olanını çorba, yoğurt ve kuru baklagil yemeklerinin üzerine serpiştirin. Taze olanını ise salatalara rendeleyin.
6
Daha çok balık yiyin. Haftanın dört günü somon veya sardalye sofranızda olsun.
7
Alkol tüketmeyin. Onun yerine taze nar, üzüm suyu gibi meyve suları için. Hem kuersetin hem de resveratrol adlı sağlıklı bileşenleri daha fazla alarak kalbe giden damarlarınızın güçleneceğini unutmayın.
8
Kuru meyve yerine taze meyve yiyin. Kuru meyveler kalorileri ve glisemik indeksleri yüksek olduğu için kilo aldırır. Taze meyveleri günün her vaktinde tüketin.
9
Her gün yürüyün. Seviyorsanız bisiklete binin. Günde en az 20 bin adım atın. Eğer her anınızı aktif geçirirseniz 20 bin adıma kolayca ulaşabileceğinize odaklanın.
10
Ailenizle bolca vakit geçirin. Yemeklerinizi beraber yiyin. Sofraları beraber hazırlayın. Böylece aile fertleri ile daha iyi ilişkilere sahip olabilirsiniz.
11
Ana ve ara öğünlerden önce iki küçük su bardağı su için. Öğün öncesi içilen su yediğiniz yiyeceklerin gaz, şişkinlik ve hazımsızlık yapmasını önleyecektir. Eğer yiyecekleri iyi çiğneyerek tüketirseniz yemek sonrasında hafiflemiş olarak kalkacağınızı hatırlayın.
12 Yatmadan ortalama en az üç saat önce yeme ve içmeyi bırakın.
13
Yemeklerinizi tüketeceğiniz kadar hazırlayın. İsraf yapmamayı ilke edinin. Açık büfe kahvaltılar ve tatillerden uzak durun.
14
Diyet takviyesi alarak zayıflamaya, güzelleşmeye ve performans artırmaya çalışmayın.
15 Fırsat buldukça mesela hafta sonları yaşadığınız şehirden ez az iki saat uzaklıktaki yerlerde zaman geçirin. Veya bir hobi edinin. Seyahat etmek, farklı bir dil öğrenmek veya dans gibi hobilerin yaşam sevincini artırdığını unutmayın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.