YAZARA MAİL GÖNDER Azı karar çoğu zarar

Türkiye'nin en iyi haber sitesi

YAZARLAR / Cumartesi Sabah Yazarları

Bazı yiyecekler çok az miktarda yendiğinde bile vücutta olumlu etki yaratabiliyor. Sadece hangi yiyeceği ne kadar ve nasıl yiyeceğinizi öğrenerek bu süper besinlerin vücuda faydalarını maksimum düzeye çıkarmak sizin elinizde

Karabiber ve zerdeçal: Çeyrek tatlı kaşığı karabiber ve bir çay kaşığı zerdeçal ağrı kesici, yağ yakıcı ve karaciğer detoksu yapan süper iki baharat çeşididir. Karabiberin en koyu siyahı, zerdeçalın ise altın sarısı olanı bu sağlık etkilerini minicik miktarlarda kullanıldığında bile göstermeye yeterli formları. Bu iki baharatı birlikte kullanmak mucize etkileşim yaparak metabolizmayı rahatlatan etki sağlıyor. En doğrusu sabah aç karnına iki tatlı kaşığı bal ile karıştırarak tüketmek. Ve ardından bir su bardağı ılık su içmektir.
Kuru kayısı: Kayısı potasyum, magnezyum, fosfor, sorbitol, beta karoten ihtiva eden meyve çeşididir ve bu mucize içeriği sayesinde günde 2-3 adet kuru kayısı laksatif etkisi ile bağırsakları hareketlendirmekte, mideyi korumakta, kalp hastalıklarına karşı vücudu korumaktadır. Demir eksikliği anemisi tedavisinde de etkilidir. Kayısı ve kayısı çekirdeği yaşlanmaya karşı doğal ilaç görevi göstermektedir. Sağlığı koruyucu etkisinden yararlanmak istiyorsanız kuru kayısıyı sabah aç karnına oda sıcaklığında birbardak su ile tüketmelisiniz.
Kestane: Günde dört adet közde kestane osteoporoz hastası olan kadınlarda kan östrojen düzeylerini kontrol eder ve kemikler üzerindeki hasarı önler. Yapılan araştırmalar kış aylarında düzenli kestane tüketen erkeklerde prostat kanseri riskinin azaldığını bildirmektedir. Kış aylarında sıkça tüketilen kestane saponinden zengindir ve ödemi azaltıcı etkisi vardır. Kestane venöz sızıntıların önlenmesinde güçlü etki sağlayan kaemferol aktif bileşeninin de önemli kaynağıdır. Kestane hemoroidi de tedavi eder. Kestanenin sağlığınıza olumlu etki etmesi için öğle ve akşam yemekleri arasında tüketmek gerekir.
Kırmızı elma: Günde bir adet iyice yıkanmış kabuklu elma yemek kolon, akciğer, meme ve karaciğer kanserinden korur, tok tutar, kan şekerini düzenler ve kanda iyi huylu kolesterolü düşürür, kötü huylu kolesterolü azaltır. Her gün bir ana öğün ardından sadece bir adet elma yemek pankreasın insülin salgısını azaltır, açlık krizlerinin ortadan kalmasında da rol oynar. Elmada yeni keşfedilen ursolik asit kolojen aktivitesini artırır ve derideki kırışıklıkları azaltır.
Kuru çekirdekli siyah üzüm: Bir yemek kaşığı kuru çekirdekli siyah üzüm taşikardiyi önlemekte, kötü huylu kolesterolü düşürmekte, kan basıncını dengelemekte ve tokluk insülin düzeyini azaltmaktadır. Kuru üzüm çekirdekleri bolca resveratrol içerir ve kalbe giden damarları genişleterek doğal kalp-damar koruyucu ilaç gibi vücutta etkili olur. Ve kuru siyah üzümde bulunan viniferin adlı bir bileşik aynen aspirin gibi etki ederek kanın pıhtılaşmasını önleyip akışkanlığını arttırmaktadır. Kuru üzümün soğuk kış aylarında nezle virüsünü de baskılayıcı etkisi bulunur. Kuru siyah üzümü maksimum bir yemek kaşığı olarak açık siyah çayla birlikte tüketmek tüm bu sağlığı koruyucu etkinin maksimum düzeye çıkmasını sağlar.
Kuru kırmızı soğan: Her gün bir adet kuru kırmızı soğanı çiğ olarak salatalara eklemeniz içinde bulunan alfa lipoik asit sayesinde gözün en önemli kısmı olan retinanın korunmasında birebir etkilidir. Soğan C vitamini ve kuersetin adlı antioksidan ihtiva ettiği için kan yağı ile kolesterolünün düşürülmesinde birçok ilaçtan etkilidir. Krom minerali ve sülfoksitlerden de zengin bu sebze insülin duyarlılığını arttırarak kan şekerinin düzenlenmesinde de önemli rol oynar. Kuru soğan karaciğer koruyucudur. Üzerine zeytinyağı gezdirilerek tüketilmesi önemlidir. Her gün akşam yemeklerindeki salatalarınıza bir küçük kırmızı kuru soğan doğrayarak karaciğerinizi koruyabilirsiniz.

HAFTANIN SAĞLIĞI İYİLEŞTİRİCİ FORMÜLÜ

Yeni geliştirdiğim çok düşük kalorisi olan ama enfes lezzeti ile tatlı krizini durduran yer fıstıklı kurabiye tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bir kurabiye 35 kaloridir. Malzemeler (4 adet kurabiye için)
Yarım muz
Bir yemek kaşığı yer fıstığı ezmesi
İki damla sıvı veya bir tatlı kaşığı toz vanilya
Beş silme yemek kaşığı yulaf kepeği Yapılışı Muz ve vanilya çatalla ezilir. Üzerine yer fıstığı ezmesi eklenerek karıştırılır. En son yavaşça yulaf kepeği ile karıştırılarak karışım hamurumsu kıvama getirilir. Yağlı kağıt konulmuş, fırına dayanıklı kaseye kaşık yardımı ile kurabiyeler bölüştürülür ve pişirilir. Piştikten sonra üzerine birer tatlı kaşığı yer fıstığı ezmesi sürülerek servis edilir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.