YAZARA MAİL GÖNDER Doyana kadar sebze yiyerek zayıflayın

Türkiye'nin en iyi haber sitesi

YAZARLAR / Cumartesi Sabah Yazarları

Sebzeleri doyana kadar yiyerek zayıflamak elbette mümkün. Çünkü sebzeler barındırmaz, şeker ve sağlıksız yağlar içermezler

Bütün besinler bolca kalori içerirler ve bir yiyeceği doyana kadar yiyerek zayıflamanız çok da mümkün değildir. Fakat doyana kadar yiyerek zayıflamak bazı özel sebzelerle elbette olabilir. Çünkü sebzelerde şeker yoktur, barındırmazlar, doymuş yağ gibi sağlığı tehdit eden sağlıksız yağları içermezler. Sebzeler değişik gruplara ayrılırlar: Koyu yeşil yapraklılar; marul, kıvırcık, tere, pırasa, brokoli, maydanoz, roka gibi sebzeleri içerir. Kırmızı-turuncu renkliler; havuç, bal kabağı, domates, tatlı patates en iyi örnekleridir. Kuru fasulyeler ve bezelyeler; siyah fasulye, nohut, beyaz fasulye, mercimek, soya fasulyesi de sebze çeşitlerindendir. Nişastalı sebzeler; bezelye, mısır, lima fasulyesi, patates ve diğer sebzeler dediğimiz; enginardan salatalığa, kuşkonmazdan kırmızı bibere, icebergden bamyaya kadar aklınıza gelebilecek tüm bitkiler sebze grubuna koyabilirsiniz. Sebzelerin iyi kilo verdirmesinin temel sebebi; sadece az kalori içermeleri değil daha çok yüksek lifi, folik asit, potasyum, A ve C vitamini gibi zayıflamaya yardımcı olan besin ögelerinden zengin olmalarıdır. En hızlı kilo verdiren sebzeler; enginar, börülce, yeşil mercimek, pancar, karalahana, kırmızı biber, domates, turp ve domates suyudur. Acıktıkça taze domates suyu için. Ana yemeklerinizin yanında taze enginarı rendeleyin veya ince keserek salatalara bolca doğrayın. Kırmızı biberi közleyin ve kahvaltınızın yanında serbest miktarda yiyin. Karalahana ve pancarı öğünden önce ince kıyarak az yağ ekleyerek yediğinizde metabolizmanız artmakta ve kısa sürede doygunluk sağlayarak öğünde aşırı yemek yemenizi önlemektedir. Ve her gün daha az kalori almak ama daha çok doymak isterseniz mutlaka bir ana öğünde yağsız pişirdiğiniz yeşil mercimek yemeğini mutlaka tüketmeyi deneyin. Ayrıca acıktıkça turp ve domatesi bolca tüketin. Ve böylece açlığın sizi zorladığı, motivasyonunuzun kırılmaya gittiği anlarda bu yiyecekleri dilediğiniz kadar yiyeceğinizi bilmek hatta yedikçe zayıfladığınızı da görmek düzenli olarak kilo vermenize yardımcı olacaktır. Bunun dışında sebzeler birçok hastalık için de bizleri doğal ilaç gibi etkili şekilde korurlar. Sebzelerde neredeyse bugün ilaçların içinde de bulunan 600'den fazla bileşik doğal formda bulunarak diyabet, kalp, sindirim sistemi ve karaciğeri yenileyerek sağlığımıza sağlık katabilmektedir. 10 süper sebze ile bakın hangi hastalıklara karşı vücudunuz savaş açabiliyor.

Ispanak: Beta karoten, lutein ve zeaksantin içeren ıspanak akciğer, meme, kolon kanseri önleyici, körlükten koruyucu ve hafıza kaybını önleyici etkilidir.

Bamya: Bol antioksidan içerir ve kabızlık ile kalp sağlığının doğal ilacıdır.

Salatalık: Çoğu kişi için besleyici önemi olmadığı fikri yaygın olan salatalık karotenoidler içerir ve deri rengini iyileştirir, vücudu toksinlerden temizler.

Karnabahar: Sülforan içeren karnabahar detoks etkisi olan özel sebzelerden biridir.

Sarımsak: Alilsülfidler içerir ve hem kalp hastalıklarından koruma hem kalbe giden damarları yenileme ve anti kanser etkisi ile en güçlü sebzelerdendir.

Bezelye: Bol protein içeren ve diyet lifinden zengin bu yeşil bombacıklar kolesterol düşürücü olup, kalp sağlığını geliştiricidir.

Kabak: Alfa ve beta karoten içerir ve kalbe giden damarlardaki sertleşmeyi önler, kolesterol düşürür.

Pırasa: Kuersetin içeren pırasa kalp hastalıklarını iyileştiren ve de vücudu detoks yapan sebzelerden biridir.

Balkabağı: Bu turuncu sebze bolca beta karoten içerir. Balkabağı artirit hastalarına iyi gelir. Prostat kanserinden koruyucudur.

Havuç: Zayıflama diyetlerinde yasaklanan ama kolon kanserini önleyici ve diyabette kan şekeri dengeleyici gibi mucize etkileri olan beta karotenden zengin havuç kolesterol de düşürücü etkiye sahiptir.

Kilo duraksaması yaşadığınızda iki gün uygulanacak 1000 kalorilik zayıflama diyeti
Kilo vermeye başlayan bir kişinin en çok korktuğu durum; diyetini yapıp her gün yürüyüş yapmasına rağmen belirli kilolara gelince takılma konusudur. Kilo kaybından sonra duraksama aslında doğal bir durumdur ama kilo problemi olanlar hemen vazgeçer ve yemeğe yenik düşer. Zayıflarken hedefleriniz varsa ve bu hedefe giderken kilo duraksamasını önlemek istiyorsanız sizlere vereceğim bu diyeti iki gün boyunca yaparak eski zayıflama hızınıza kavuşmanız oldukça kolay. Bu diyeti yaparken su dışında hiçbir sıvı içecek tüketmemek gerekiyor. Ve diyeti tam uygulamak, kesinlikle bu iki günde hiçbir fiziksel aktivite yapmamak sizden dikkat etmenizi istediğim kurallar.

Kahvaltı
Yarım muz 2 yemek kaşığı yulaf 1 çay bardağı süt 1 fincan bitkisel çay

Öğle
100 gram fırında hindi Domates dilimleri 1 adet elma

Akşam
2 adet ev yapımı yağsız köfte 1 kase haşlanmış brokoli 1 armut

Ara
1 su bardağı süt

Günün düşük kalorili sağlıklı tarifi:

Malzemeler:
1 adet taze kabak
1 adet yumurta
4 yemek kaşığı ricotta peyniri
İnce dilimlenmiş kurutulmuş domates
İnce dilimlenmiş siyah zeytin

Yapılışı:
Derin kasede kabağı rendeleyin, yumurtayı üzerine kırıp peynir, kurutulmuş domates, siyah zeytin ve maydanoz ile harmanlayıp muffin kaplarına koyarak önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.