Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bugün dünyada her yedi çiftten biri çocuk sahibi olmakta zorlanıyor. Doğurganlıkta oluşan problemler 20-45 yaş arasındaki tüm kadınlar için büyük sorun. Ancak şimdi paylaşacağım vitaminlerden zengin besinleri sofranızda bulundurursanız lı bir bebeğe kavuşmak için doğru adımları atmış olacaksınız

Yaş ilerledikçe, stres arttıkça, düzenli sigara ve alkol kullandıkça, cinsel yolla geçen hastalıklara maruz kalınmışsa, yetersiz sız bir beslenme düzeni bulunuyor ve kilo problemi de mevcutsa maalesef kadınlarda doğurganlık azalıyor. Bugün bilim çalışmaları kadının olmadan önce beslenmesinde doğru seçimler yaparak bu olumsuz durumu avantaja kolayca çevirebileceğini yani doğurganlık fizyolojisinin aktifleşebileceğini bildiriyor. Birazdan sizlerle paylaşacağım önemli vitaminlerden zengin besinleri öğünlerinizde bolca bulundurursanız hangi yaşta olursanız olun sağlıklı bir bebeğe kavuşmanız için ilk adımı da atmış olacaksınız.
Folik asit içeren yeşil mercimeği eksik etmeyin: Hamile kalmak isteyen her anne adayına hamile kalmadan en az dört ay önce folik asit desteği verilir. Folik asit suda eriyen ve vücutta depolanmayan vitaminlerdendir. Bu nedenle her gün düzenli olarak kullanılması gerekir. Folik asit desteği alsanız dahi günlük beslenmenizde avokado, yeşil mercimek ve brokoli gibi folik asit içeriği güçlü bu üç süper yiyeceği bolca yemenizi öneririm. Bu vitamin nöral tüp defekti dediğimiz bebeğin doğduğunda sinir uçlarının açıkta doğarak hayati riskler yaratacak sağlık sorununun önlenmesi açısından önemli. Özellikle hamileliğin ilk 28 günü bu vitamini eksik almamanızı tavsiye ederim.
B12 vitamininden zengin yumurtayı yiyin: B12, sadece hayvansal yiyeceklerde bulunan anemiden beyin sağlığına kadar birçok sağlık sisteminde önemli görevleri olan bir vitamin. Son yapılan araştırmalara göre, B12 vitaminini kadınlarda lık sağlığında koruyucu bir rol üstleniyor. Anne olmak isteyenler, somon balığı, yumurta ve hindi etini her gün bir öğünde mutlaka tüketmeliler.
Çinkoyu peynirden alın: Üreme sisteminde önemli görevleri olan çinkonun hamilelik öncesi beslenmede yeterli miktarda alınması doğurganlığı sağlayan östrojen ve progesteron hormonlarının vücutta kullanımını düzenliyor. Çinko rahimde üretilen yumurtaların da üretiminin maksimumda olmasını sağlayan doğal bir mineral. Süt, yoğurt, peynir, yer fıstığı ve susam gibi tohumlar çinkodan zengin besinler. Yatmadan önce süt, öğünlerde yoğurt, ara öğünlerde az miktarda yer fıstığı ve salatalara susam, keten tohumu gibi yağlı tohumlar eklemek annenin doğurganlığı açısından pratik tüyolar.
İnositol içeren muz ile doğurganlığınızı artırın: Bu vitamine benzer bileşik, anne adayları için hatta polikistik yumurtalık sendromu olan kadınlar için mucizevi. İnositol, insülinin vücutta kullanımını sağlayarak yumurtalıklarda etkisini artırarak sağlıklı yumurtaların fazla sayıda oluşmasına olanak sağlar. Doğurganlığı artırmak için annede testesteron seviyesini azaltarak kolay hamile kalmasına katkıda bulunur. Taze meyve önceliğinizi muz veya kavun, ana öğünlerde de sağlıklı karbonhidrat kaynağınızı tam buğday ekmeğinden yana kullanmanız bu bileşiği yeterli almanızı sağlar.
L-Arginini kabak çekirdeği ile sağlayarak yumurtalıkları koruyun: Arginin bir amino asittir fakat L formu daha çok bitkisel yiyeceklerdeki proteinlerden sentez edilir. L Arginin yumurtalık kanallarının sağlığı, olgunlaşmış yumurtaların kanala sağlıklı bir şekilde salınmasında yardımcı olan doğurganlığı da haliyle artıran bir bileşik. Kaju fıstığı, kabak çekirdeği ve susam bu bileşikten zengin yiyecekler. Küçük kase kaju fıstığı ve kabak çekirdeğini haftada dört kere herhangi bir ara öğünde, susamı da salatalara ekleyerek bu bileşiği güvenli bir şekilde anne adayları doğal olarak vücutlarına alabilirler.
C vitamininden zengin yeşil biberle spermlerin rahimde yaşamasını sağlayın: C vitamini servikalde mukus yapısı oluşturarak spermlerin hayatta kalmasını ve yumurtalara transportunu sağlayıcı görev üstlenir. Ve böylece hamile kalma şansını da arttırır. Kivi, çilek, domates ve biber çeşitleri bolca C vitamini ihtiva eder. Anne adaylarının bu kalorisi düşük taze sebze ve meyveleri her gün tüketmesi doğurganlığa yardımcı olması açısından önemlidir.

GÜNÜN SAĞLIKLI TARİFİ:
Yaz sıcaklarında buzlu şeftali karpuz smoothie ile ferahlayın.

MALZEMELER:
2 ince dilim karpuz büyük boy şeftali
1 çay kaşığı vanilya
5-6 küp buz

YAPILIŞI:
Smoothie makinesine veya mutfak robotuna tüm malzemeleri koyun ve karıştırın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
;