YAZARA MAİL GÖNDER Bayram kilolarına veda

YAZARLAR / Cumartesi Sabah Yazarları

Çorbalar bol vitamin, mineral ve antioksidan içeren düşük kalorili toksin atıcılardır. Üç günlük çorba diyetimi uyguladığınızda detoks etkisiyle bayramında aldığınız kilolara hızlıca veda edebilirsiniz

Mutfak kültürümüzün bize en büyük mirası olan çorbalar bedenimizi arındırmak için de eşsiz yiyeceklerdir.
Yapılan araştırmalar da çorbaların vücudumuzun toksinlerinden kurtulabilmesi için gerekli vitamin ve antioksidanları almamıza yardımcı olduğunu göstermektedir.
Fransa'da yapılan araştırmalarda 18-26 yaş arası gençlerin haftada 4-5 kere çorba tükettiğini ve çorba tüketimine bağlı olarak oldukça fazla miktarda folik asit, beta karoten ve C vitamini aldıkları saptanmış.
Gün içinde ana veya ara öğünlerde sebze, kurubaklagil veya geleneksel çorbalardan bir küçük tabak tüketildiğinde A vitamini aktivitesi gösteren beta karoten ve C vitaminin antioksidan etkileri sayesinde vücutta oluşabilecek yıpranmaların önlenebileceğini söyleyebiliriz.
Üç günlük çorba diyetimi sadece bayramı sonrası alınan kilolara veda etmek için değil her ay art arda üç gün boyunca uyguladığınızda çorbanın detoks etkisi ile hedeflediğiniz kiloya ulaşabilirsiniz. Çünkü öğünlere çorba ile başlarsanız çorba düşük kalorisiyle midede yer kaplayarak kısa sürede doygunluğa ulaşmanızı sağlar ve fazla yemenizi önler.
Böylece hem öğünde hem de gün içinde az kalori alarak zayıflama sürecini hızlandırabilirsiniz. Polonya'da yapılan araştırmalarda zayıflama diyetlerinde ana öğünlerde çorba tüketenlerin çorba tüketmeyenlere göre çok daha kısa sürede hedef kilolarına ulaştıkları bulunmuştur.
Bu üç günlük diyetimde gün içinde farklı çorba çeşitleri, yoğurt, ayran, çiğ sebzeler ve taze meyveler ağırlıkta. Kavrulmamış kuru yemişler de diyetin ana bileşenlerini oluşturuyor.
Bu besinler sayesinde kuersetin, flavonoid ve antosiyanidin gibi farklı antioksidanları doğal besinlerle bolca tüketmiş olacaksınız. Araştırmalar vücudun toksinlerinden uzaklaştırılması için antioksidanlardan zengin beslenme uygulamanın önemli olduğunu ortaya koyuyor.

BİRİNCİ GÜN
Uyanınca: 1 su bardağı Kahvaltı: 1 kase tarhana çorbası, bol limon sıkın.
Dereotu ve maydanoz salatası.
(Taze dereotu ve maydanozu ince doğrayın. Üzerine bol limon sıkın az zeytinyağı ekleyin.) 5 tam ceviz Ara: 1 su bardağı ayran Öğle: 1 kase sızma zeytinyağlı domates çorbası 1 kase yoğurt, üzerine dereotu kıyın.
Havuç ve maydanoz salatası. (Havuçları rendeleyin, taze maydanozları ince kıyın ve az zeytinyağı ile harmanlayın.
Üzerine bolca limon sıkın.) Ara: 1 avuç içi kadar kabak çekirdeği içi 1 adet kivi Akşam: 1 kase mercimek çorbası 1 küçük tabak zeytinyağlı patlıcan yemeği Pancar salatası. (Küp halinde kesilmiş pancar, domates ve taze nane yapraklarını az zeytinyağı ile harmanlayın ve üzerine limon sıkın.) Ara: Elma dilimleri üzerine keten tohumu

İKİNCİ GÜN
Uyanınca: 1 su bardağı limonlu su Kahvaltı: 1 kase yeşil mercimekli erişteli tutmaç çorbası Kırmızı biber ve domates salatası.
(İnce kesilmiş kırmızı biber ve domatesi harmanlayın ve üzerine bol limon ve az zeytinyağı ekleyin.) 1 avuç içi kadar fındık Ara: 1 avuç içi kadar Öğle: 1 kase buğdaylı nohutlu yoğurt çorbası 1 kase bulgur pilavı Havuç ve maydanoz salatası. (Havuçları rendeleyin, taze maydanozları ince kıyın ve az zeytinyağı ile harmanlayın. Üzerine bolca limon sıkın.) Ara: 1 kase yoğurt içine keten tohumu Akşam: 1 kase tavuklu yeşil mercimekli ezogelin çorbası. 1 küçük tabak zeytinyağlı semizotu yemeği. Pancar salatası. (Küp halinde kesilmiş pancar, domates ve taze nane yapraklarını az zeytinyağı ile harmanlayın ve üzerine limon sıkarak hazırlayın.) Ara: 1 kase siyah üzüm

ÜÇÜNCÜ GÜN
Uyanınca: 1 su bardağı limonlu su Kahvaltı: 1 kase yoğurda 2 yemek kaşığı yulaf ekleyin. Üzerine 1 adet armut doğrayın.
Ara: 4-5 adet mürdüm eriği Öğle: 1 kase sebze çorbası 1 kase cacık Havuç ve maydanoz salatası. (Havuçları rendeleyin, taze maydanozları ince kıyın ve az zeytinyağı ile harmanlayın. Üzerine bolca limon sıkın.) Ara: 1 avuç içi kadar Antep fıstığı içi Akşam: 1 kase ezogelin çorbası 1 küçük tabak zeytinyağlı kabak yemeği Roka domates salatası. (Küp halinde kesilmiş domates ile taze roka yapraklarını az zeytinyağı ile harmanlayın ve üzerine limon sıkın.) Ara: Armut dilimleri üzerine keten tohumu

10 ÖNEMLİ DETOKS KURALI
Bu diyette mutlaka üç ana, üç ara öğün tüketmek şart.
Toksinlerin vücuttan atımı için her ana öğüne başlamadan önce bir çay bardağı ılık suya bir tatlı kaşığı elma sirkesi karıştırarak içmelisiniz.
Üç gün boyunca çay, kahve, gazlı ve gazsız içecek tüketmeyin.
Su ve doğal mineralli su temel sıvınız.
Toksinlerin vücuttan atılması için sarımsak, kuru soğan, pancar, maydanoz, zerdeçal, kimyon ve tane çekilmiş karabiberi salatalara veya yoğurdunuza ekleyin.
Her öğünde farklı çorba yemeye özen gösterin. Farklı sebzelerden zeytinyağlı yemekler yapın.
Elma, armut, kivi, siyah üzüm ve mürdüm eriği gibi meyvelere öncelik tanıyın.
Kavrulmamış fındık, ceviz, badem, Antep fıstığı içi ve kabak çekirdeği içi gibi kuru yemişleri mutlaka her gün tüketin.
Limon bu üç gün çorbalara ve salatalara bolca sıkacağınız doğal detoks besinidir.
Keten tohumunu detoks diyetinde üç gün boyunca taze meyvelere ekleyeceğinizi de hatırlatmalıyım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.