Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Tarçın mutfaklarımızda kullandığımız en değerli baharatların başında geliyor. Genelde sütlü tatlılara çok yakışan tarçını, yoğurt ve ılık sütle ya da bitkisel çaylarda tüketiriz. Ancak size önereceğim bu formül ile tarçını bir deva gibi kullanabilirsiniz.
Formül basit. Her sabah aç karnına bir su bardağı sıcak su içine yarım çay kaşığı toz tarçın koyduktan sonra oda sıcaklığında soğutup içmek. Düzenli olarak her sabah bunu içtiğinizde kan şekeriniz dengelenecek, kolesterolünüz düşecek ve toksinlerden arınacaksınız.
Mideyi korur: Tarçın sinnamaldehit adlı bir uçucu yağ içerir. Bu yağ mide bağırsak hareketlerinin hızlanmasında yararlıdır, ülser oluşumunu engeller. Sadece sabah aç karnına değil yemeklerden sonra içilen bir su bardağı tarçınlı su karın ağrılarını hafifletir.
Kan şekerini dengeler: Şeker hastaları için tarçınlı su tam bir antidiyabetiktir. Öğünlerden hemen sonra içilen tarçınlı su pankreasın yorulmasını önler, kan şekerinin de dengede kalmasını sağlar.
Yorgunluğa birebir: Geçici yorgunluk mevsim geçişlerinde hepimizin sorunu. Gece uykumuzu almadığımızda sabah uyanmak istemeyiz ve iş verimimiz de doğal olarak düşer. Sabah aç karnına içilen tarçınlı su yorgunluğun giderilmesinde doğal bir iksir. Bu olumlu etkiyi yapan madde ise tarçında doğal olarak bulunan sinnamik asittir. Bu bileşen ruhsal dinginlik sağlar ve vücudun direncini artırır. Sizlere tavsiyem rulo ya da dal şeklindeki tarçını çaylarınıza koyarak gün boyu bu aromadan faydalanmanız.
Doğal toksin atıcıdır: Tarçınlı su vücudun iç temizliğini yapan pratik bir formüldür. Böbreklerin toksin atma kapasitesini artıran tarçınlı su vücudun mikroplardan arınmasını sağlar. Gece boyunca metabolizmada biriken toksik maddeleri sabah aç karnına içeceğiniz tarçınlı suyla kolayca atabilirsiniz.
İyi huylu kolesterolü yükseltiyor: Her gün yarım çay kaşığı toz tarçın tüketmek diyabetten korur, kalbe yarar sağlar. Araştırmalar yarım çay kaşığı tarçınlı su tüketenlerin kötü huylu kolesterol düzeylerinin azaldığını ve kalbe giden damarların sağlığının korunduğunu gösteriyor.
Yan etkilere dikkat: Astımı olan kişilere alerjik reaksiyon riski nedeniyle tarçın tüketmesi önerilmiyor. Yarım çay kaşığından daha fazla tarçın tüketmek de midede irritasyona neden olabiliyor. Hamilelik döneminde de tarçın tüketimi önerilmiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER