Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yaz demek ince giysiler demek. Üzerimizden paltoları atıp kışın aldığımız kilolarla yüzleşmek demek. Kış mevsiminin vücutta yarattığı en önemli sorun toksin biriktirmesi ve bölgesel yağlanma. Bu iki sorunla size vereceğim 20 öğütle mücadele edebilirsiniz

1. Lif deposu kuru baklagiller toksin atan ve vücut yağlarının erimesine fayda sağlayan yiyecekler. Beluga mercimeği olarak bilinen siyah mercimeğin en önemli özelliği bol antosiyanidin antioksidanını içermesi. Bu antioksidan yağ yakma enzimlerini harekete geçiriyor. Ayrıca inülin adlı bir kompleks karbonhidrat içeriyor ki bu fazla insülin ihtiyacını azaltarak kilolara kolayca veda etmenizi sağlıyor. Haftada dört kere dört yemek kaşığı beluga mercimeği yemenizi tavsiye ederim.

2. Ceviz yediğinizde bedenimizde uykunun yeterli alınmasını sağlayan melatonin hormonunun üretimi artar. Melatonin normalde beyin bezesinden salgılanan bir hormondur ve daha çok dengeli uyumayı kontrol eder. Melatonin hormonunun yaşla birlikte üretimi azalır, bu da uyku düzensizliğine ve antioksidan eksikliğine bağlı bazı özel hastalıkların oluşmasına neden olur. Ceviz bu nedenle kritik öneme sahiptir çünkü melatonin içerir. Her gün 12 ceviz yemek mevsimsel değişikliklerden kaynaklanan uykuya meyli ortadan kaldırır ve canlı olmanızı sağlar.

3. Yaz sebzesi olan enginarı her gün yiyerek yeniden doğuş hissini yakalayabilirsiniz. Enginar içeriğindeki cynarin adlı bileşik sayesinde karaciğer ve safra kesesinde biriken nikotin ve alkolü atar. Bedende biriken kış yağlanmasının yok olmasını sağlar. Ayrıca vücuttaki amonyak ve kolesterolü azaltır. Enginar kolesterol seviyesinin ve trigliseridin düşmesine yardımcı olur. Enginar bağırsak boşaltıcı ve idrar söktürücü etkileri ile hazmı kolaylaştırır ve vücudun gereksiz su tutmasını da engelleyerek kışın biriken toksinlerin bedenden atılmasını sağlar.

4. Vücutta oluşan organik maddelerin atımını sağlamak için her gün bir elma ve haftada 2-3 kere bir kase çilek tüketmek gerekir. Elma yeşil veya kırmızı fark etmeyeceği gibi çilekleri de doğal, zamanında yetişenlerinden tercih etmek gerekir. Taze meyve yemek yerine elma ve çileği bir arada katı meyve sıkacağından geçirip kendinize vücudu arındıran bir iksir de hazırlayabilirsiniz. Bu iksir kas hücrelerinin de sağlıklı çalışmasını sağlar.

5. Kirli hava, eve kapanıp televizyon izlemeye bağlı radyasyon ve eğer içiyorsanız sigara dumanı toksinlerinden siyah üzüm, taze ahududu, pancar ve limon ile kurtulabilirsiniz. Kabuklu limon dilimlerini içme suyunuza koyup içtiğinizde radyasyonun zararlı etkisini ortadan kaldırmış olursunuz. Salatalarınıza pancar rendeleyebilir, siyah üzümün taze suyunu içebilirsiniz.

6. Yükselen şekeri dengelemek, artan tansiyona dur demek ve de sinir sisteminizi düzenlemek için brokoli, şalgam, susam ve Brüksel lahanası tercih edin. Salatalara ekleyebilir veya haşlanmış olarak yemeklerin yanında servis edebilirsiniz. Susamları peynirinizin üzerine serpebilir, balınızın içine koyabilirsiniz.

7. Hormonlarınızın düzenli çalışması için havuç, yeşil çay, kabak, domates, salatalık ve bulgur mükemmel besin kaynaklardır.

8. Dokularınıza nüfuz eden kimyasalları temizlemek için greyfurt, mandalina, portakal, vişne ve kiraz yemelisiniz. Dokularda oluşan kimyasallar hasar yaratıp o dokunun çalışmasını engeller. Bu nedenle turunçgilleri mevsiminde her gün yemek, yazın ise kiraz ve vişneyi bir kase tüketmek gerekir.

9. Kanda yağların azaltılması ve kanserojenik maddelerin uzaklaştırılması için fındık, ceviz, çavdar ekmeği, yulaf ekmeği, tatlı kırmızı biber, açık siyah çay ve maydanoz etkilidir. Günde en az üç dilim çavdarlı veya yulaflı ekmek yemeli, salatalara bolca tatlı kırmızı biber, maydanoz eklemeli, ara öğünlerde bir avuç içini geçmeyecek kavrulmamış ceviz ve fındık tüketmelisiniz.

10. Zeytinyağından vazgeçmemeli ancak günde en fazla dört yemek kaşığı yemelisiniz.
Kış süresince metabolitlerden alınan zararlı ajanlar artıyor. Bu ajanlar bizi yaşlandırıyor, kronik hastalık riskini artırıyor. Eğer bu toksinlerden uzaklaşmazsak hastalıklar vücudumuzu tehdit eder

11. Erkeklerin cinsiyet hormonlarının düzenlenmesi için düzenli olarak karpuz, greyfurt ve domates, kadınların da tere, domates ve turp yemeleri gerekir.

12. Hücrelerin yenilenmesi yani yaşlanmayı geciktirmek için; kivi, ananas, soğan, ıspanak, havuç, rezene, kereviz, hindiba otu, patlıcan ve domates yenmelidir.

13. Vücutta detoks mekanizmanızı açmak için; pırasa, ananas, soğan, sarımsak, brokoli ve lahanayı taze veya suyunu sıkarak tüketmelisiniz.

14. Omega 3'ten zengin somon, uskumru, sardalya ve deniz levreğini kadınlar 150, erkekler 200 gramı geçmeyecek şekilde yemelidir. Haftada dört kez tüketmek idealdir.

15. Haftada bir kere kuzu etini, yağlarından temizlenmiş şekilde, buğulama veya ızgara olarak yemenizi öneririm.

16. Haftada iki kere güvenilir çiftliklerden aldığınız tavuk veya hindi etini derisiz ve iyi pişmiş olarak tüketmelisiniz.

17. Yumurta günde bir kez haşlanmış veya menemen olarak yenilebilir. Yumurtayı sebzeler veya bulgurla yemek kolesterolü yükseltmez.

18. Her gün iki bardak süt içebilir, bir kase yoğurdu da yemeklerin yanında tüketebilirsiniz. Sütte bulunan konjuge linoleik asit hem kanserden korur, hem de kalbinizin zindeliğine katkısı da bulunur. Yoğurtta bulunan yararlı bakteriler sindirim sağlığına iyi gelir.

19. Sağlıklı ve zinde olmak için günde iki dilim peynir tüketmenizi öneririm. İçeriğindeki proteini bedenimiz hücre geliştirmek, mevcut hücreleri tamir amacıyla kullanır.

20. Her gün 25 gramı geçmeyecek kadar bitter çikolata yemeyi ihmal etmeyin. Kandaki kötü kolesterolün düşmesi ve vücudun antioksidan kapasitesinin artması için bunun önemli olduğunu unutmayın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER