Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Formula 1'de artık asfalt ağlamıyor

Formula 1 araçlarında kullanılan V8 motorların yerini 1.6 lt V6 turbo 4 silindirli motorlar aldı. Araçların motor sesi azaldı, hızı düştü. Formula 1 araçlarının hızı daha öncekilere göre ortalama 5 saniye daha az

Dünyanın en çok takip edilen motorsporları organizasyonu Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın 2015 sezonu tüm hızıyla devam ediyor. Avustralya, Malezya ve Çin'den sonra sezonun dördüncü yarışı yarın Bahreyn'de yapılacak. 2015 sezonunun en önemli özelliği, değişen Formula 1 kurallarının uygulandığı ikinci yıl olması. Kuralların yeniden yazıldığı 2014'ün ardından bu yıl da teknik ve sportif değişiklikler yapılmaya devam ediyor. Formula 1 İstanbul'dan gittikten sonra Türkiye'nin F1'e ilgisi azaldı. Meraklıları dışında F1'i takip etmeyenler yapılan değişiklikleri ve bu değişikliklerin yarış heyecanını nasıl etkilediğini bilemeyebilirler. Bu yüzden Formula 1'in yeni kurallarını sizin için toparladık: 2014'te devreye giren yeni kurallarla birlikte en büyük değişiklik motorlarda yapıldı. 2.4 litre hacmindeki V8 motorlar yerine 1.6 litrelik turbo beslemeli V6 motorlar kullanılmaya başladı. Vites kutusunda 7 yerine 8 ileri vitese yer yerildi. Ön kanatlar bin 800'den bin 650 milimetre uzunluğuna daraltılırken arka kanatların görünümünde de değişikliğe gidildi. Yakıt kullanımı da yarış başına her araç için 100 kilogram ile sınırlandırıldı. Takımlar daha önce yarış başına ortalama 160 kilogram yakıt kullanıyordu. Araçlara frenleme esnasında ekstra enerji imkanı sunan KERS, (Kinetik Enerji Geri Kazanım Sistemi) yerini motorun yarattığı ısıyı da enerjiye dönüştüren ERS'ye (Enerji Geri Dönüşüm Sistemi) bıraktı. KERS'in sağladığı 80 beygir gücü, ERS ile sürücüler için 160 beygir gücüne çıktı. Geçen yıl yapılan büyük değişikliklerin ardından bu yılki değişiklikler daha küçük. 20 yarışlık sezon boyunca her pilot sadece dört motor kullanacak. Bu sezon dörtten fazla motor kullanan pilotlar grid cezası alacaklar. Tüm güç ünitesini değiştiren pilotlar artık pitten başlamayacak. 2014'te uygulanmaya başlanan beş saniye cezasının ardından 10 saniyelik yeni bir ceza getirildi. Bu ceza süresi sürücünün pit stop zamanına eklenecek. Mümkün olmadığı taktirde sürücünün yarış sonucuna eklenecek.

Pilotlar aç kalmayacak


Bu sezon araçların asgari ağırlığı da 691 kg'dan 702 kg'a yükseltildi. Böylece tarih boyunca ilk kez bir F1 aracının asgari ağırlığı 700 kilogramın üzerine çıktı. 2014 sezonunda hafif araç yapmakta sorun yaşanınca, pilotlar çok az yemek yiyerek bu sorunu aşmaya çalışmışlardı. Değişen bu kural, pilotların aç kalmasının önüne geçecek.

Mercedes ve Hamilton zirvede

Üç yarış sonunda Mercedes takımı 119 puanla birinci, Ferrari 79 puanla ikinci, Williams 48 puanla üçüncü sırada yer alıyor. Pilotlar sıralamasında ise ilk sırada Mercedes pilotu Lewis Hamilton var. Avustralya ve Çin Grand Prix'sini kazanan Hamilton'ın 68 puanı var. Malezya Grand Prix'sini kazanan Ferrari pilotu Sebastian Vettel ise 55 puanda. Mercedes pilotu Nico Rosberg ise 51 puanla bu iki ismi takip ediyor.

Çaylaklar piste çıkıyor

Değişen yeni kurallarla birlikte yarış sezonu içinde iki kez test yapılacak. Geçen yıl dört gün olan test sadece iki günde yapılacak. Takımlar dört günlük testin en az ikisinde araçlarını çaylak pilotlara teslim edecekler.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA