YAZARA MAİL GÖNDER Türk işi otomobil yarışı

YAZARLAR / Cumartesi Sabah Yazarları

Ralli yarışçısı Volkan Işık'ın 2011'de start verdiği V1 Challenge macerası 5'inci seneyi geride bıraktı. Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili VOLKICAR'la yapılan Lassa V1 Challenge büyük ilgi görüyor

Türkiye'nin ilk özgün yarış otomobili VOLKICAR'ın 2011 senesinde başladığı V1 Challenge macerasında beş sene geride kaldı. Altı yarış üzerinden organize edilen 2015 sezonu sportif olarak çok heyecanlı bir sezon oldu. Canlı yayınlarla milyonlara ulaşan Türkiye'nin yarış otomobili VOLKICAR, en popüler motorsporları organizasyonu olarak dikkat çekti. İzmit Körfez Pisti'nde gerçekleşen Lassa V1 Challenge 2015 sezonunun finaline kazalar ve birincilik mücadelesi damga vurdu. İki yarış sonunda Göksun Erkek'in ardından genç pilot Ali Türkkan ikinci olurken Can Tolon yarışı üçüncü sırada tamamladı. Yarış sonunda birinci pilot 10 bin TL, ikinci pilot 4 bin TL ve üçüncü ise 2 bin TL kazandı. Altı yarıştan oluşan Lassa V1 2015 sezonu sonunda altın, gümüş ve bronz VOLKICAR kupalarının sahipleri de belli oldu. Can Tolon, Lassa V1'de üç kez üst üste birinci olarak hattrick yaptı. Körfez Pisti'nde koşulan son yarışa birincilik iddiası ile gelen Burak Çukurova ve Yağız Avcı'nın önünde finişe gelen Tolon, altın kupaya uzanan isim oldu. 2015 sezonunu Can Tolon 92 puan, Burak Çukurova 73, Yağız Avcı ise 71 puan ile kapadı. Lassa V1'de 40 yaş üstü master cup ve 23 yaş altı genç pilotların klasmanı da belli oldu. Master Cup'da Özgür Gür birinci, Burak Ertem ikinci ve Önder Erdem üçüncü oldu. Geleceğin şampiyonları yıldız pilot adaylarından Ayhancan Güven birinci, Toprak Candan ikinci, Ali Türkkan ise üçüncü oldu. Volkan Işık tarafından tasarlanıp üretilen VOLKICAR, Türkiye'de benzeri olmayan bir motorsporları organizasyonu. V1 Challenge adı verilen yarış organizasyonu hem kuralları hem de şehir merkezlerinde yapılıyor olmasıyla Türkiye motorsporları tarihinde yepyeni bir sayfa açtı. Üstelik V1 Challenge'ın, pilotların motivasyonunu artıracak bir özelliği var. Her yarışta ilk üç basamağı elde eden pilotları para ödülü bekliyor. Volkan Işık, para ödülüyle ilgili olarak "Ödüllendirme sistemi ile sporcuları desteklemek, ödüllendirme sisteminin motorsporlarında oluşmasını ve sonra da gelişmesini sağlamak istiyorum" şeklinde konuştu.

İlk özgün yarış otosu


Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu kurallarına uygun olarak hazırlanan VOLKICAR'ın şasisi tubular yapıya sahip. 42 mm ve 32 mm çelik çekme borudan imal edilen güvenlik kafesi, sürücünün güvenliğini en üst düzeyde tutuyor. Alt ve üst gövdesi kompozit plastikten üretilen VOLKICAR'ın ağırlığı sadece 530 kg. Araçta 115 bg güç üreten 1251 cc'lik motor kullanılmış.

Yerli James Bond aranıyor

Lüks spor otomobil markası Aston Martin ile James Bond birlikteliğinin 50'inci yılına özel tasarlanan DB9 GT Bond Edition modeli; dünya piyasalarıyla aynı anda Türkiye'de satışa sunuldu. Aston Martin DB9 GT Bond Edition dünyada sadece 150 adet üretilecek. Bu özel otomobilin 6.0 litre V12 motoru 540 beygir güç ve 620 Nm tork üretiyor. 100 km'ye 4.5 saniyede çıkan DB9 GT Bond Edition'ın en yüksek hızı ise 295 km. Spectre Silver boya ile önde ve arkada gümüş Aston Martin rozetlerini, dışındaysa ustaca gizlenmiş '007 Bond Edition' logosu taşıyor. DB9 GT Bond Edition; 538 bin euro.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.