Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Kadınlar erkeksiz karar veremiyor

Her 10 kadından 7’si otomobil alırken kararlarında eşlerinin etkisi olduğunu söylüyor. Erkekler ise kararında eşlerinden daha çok çocukların ihtiyaç ve isteklerinden etkileniyor

Türkiye'de kadınların eşlerinin etkisiyle hangi otomobili satın alacağına karar verdiği ortaya çıktı. Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) adına GfK'nın Eylül 2015-Şubat 2016 tarihleri arasında sıfır otomobil alan toplam 1780 kişi ile gerçekleştirdiği 'Otomobil Alıcıları Takibi Araştırması'nın sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre; her 10 kadından 7'si otomobil alırken kararlarında eşlerinin etkisi olduğunu söylüyor. Araştırmanın bir başka ilginç sonucu da erkekler üzerinde en fazla çocuklarının etkili olması. Yani, erkekler otomobil satın alırken, eşlerinden çok çocukların isteklerine ve ihtiyaçlarına göre karar veriyorlar.

KADINLAR KÜÇÜK SEVER
Araştırmaya katılanların yüzde 45'i D segmentinde bir otomobile sahip olmak istiyor. Bu segmente dâhil bir otomobil isteyenler çoğunlukla 40 yaş üzeri bir grup ve otomobil tercihleri; heybetli, teknolojik ve donanımlı. Lüks C hatchback satın alanların oranı ise yüzde 13. Bu grupta ise orta yaş üzeri lüksü seven ve pratik kullanımlı otomobil isteyen erkekler ağırlıkta.Kadınların en çok tercih ettiği segment ise B hatchback. Kadınlar bu segmenti seçmelerinin nedenini ise teknolojik, pratik ve küçük olması olarak açıklıyorlar.

ZENGİNLER CİMRİ ÇIKTI
Araştırmanın ilgi çeken bir başka sonucuna göre; geçtiğimiz yıla oranla otomobil satın alımında kredi kullanım oranı, yüzde 6'lık artışla yüzde 46'dan yüzde 52'ye yükseldi. Premium marka satın alanların kredi kullanımı da bir önceki yıla göre yüzde 39'dan yüzde 57 oranına yükselerek rekor seviyeye ulaştı. Premium segmentini tercih edenler ödemelerini 36 aylık vadeye yayarken, bu segmente yönelmelerindeki büyük etkeni ise gelirlerindeki artışa bağlıyorlar. Otomobil alımında kredi kullananların yüzde 66'sı bu krediyi markanın finans kuruluşundan kullandıklarını belirtirlerken, bu oran geçtiğimiz sene yüzde 43 oranındaydı. Premium marka kullanıcılarında ise bu oran yüzde 85'e ulaşmış durumda. Taşıt kredisi kullanım vadesinin ortalama 32 ay olduğunun ortaya konduğu GfK araştırmasında en uzun vadede kredi kullanım oranı 36 ay ile premium segmentine dahil otomobiller için gerçekleşiyor.

DEĞİŞTİRME SÜRESİ 4 YIL
OYDER'in GfK'ya yaptırdığı araştırmada bir diğer ilginç sonuç da kampanyalar hakkında oldu. Araç satın alanların yüzde 55'i bir satış kampanyasından yararlandıklarını belirtirlerken, en çok teşvik edici bulunan kampanyanın ise "düşük faizli finansman" kampanyası olduğu ortaya kondu. Araştırmaya katılanlar ortalama 4 yılda bir araçlarını değiştirdiklerini ve araç almaya karar verdikten sonra 5 ay içerisinde satın alma sürecini tamamladıklarını da kaydettiler. GfK araştırmasında yeni otomobil alımında sadece 3 kullanıcıdan birinin takas yaptığı da belirlendi. Takas yapmayanlar eski otomobillerini tanıdıklarına satmayı büyük oranda sürdürüyorlar.

***

LEXUS'DAN 1 MİLYONUNCU HİBRİT
Lüksün yeni tanımı olarak gösterilen ve 2016 ile birlikte Türkiye'de de satışa sunulmaya başlanan Lexus, bir milyonuncu hibrit aracını satarak yeni bir rekora imza atmayı başardı. Hibrit araç satışına 2005 yılının nisan ayında RX 400h modeli ile başlayan Lexus, o günden bu yana bu teknolojiyi sürekli olarak ileriye taşıdı. Lexus'un satışını gerçekleştirdiği 1 milyonuncu hibrit araç NX 300h oldu. Bu özel araç, marka için önemli bir kilometre taşı olarak tarihe geçmeyi başardı. En başından beri çevreci olması ve getirdiği performans avantajıyla hibrit motorlara güvenen Lexus, 2050'deki çevresel hedeflerine ulaşmak için bu teknolojilere öncelik vermeye devam ediyor. Lexus ilk tamamen hibrit lüks SUV modeli RX 400h'yi 2005'te tanıtmıştı ve bu teknolojide önemli bir tarihçeye imza atmayı başardı. Kademeli olarak hibrit ürün gamını genişleten marka, bir yıl sonra ilk premium hibrit sedanı GS 450h'yi tanıttı ve 2007'de en güçlü hibrit sedan LS 600h'yi üretti. 2011'de bu aracı ilk tamamen hibrit premium kompakt araç CT 200h ve 2014'te ilk premium kompakt crossover NX 300h izledi. İlk premium hibrit spor coupe aracı olan RC 300h ise 2015'in sonunda satışa sunuldu. Bugün Lexus dünya çapında 10 farklı hibrit modeliyle premium markalar arasında en geniş hibrit ürün yelpazesini sunuyor. Lexus'un en önemli hibrit pazarı ise yüzde 64'lük satış oranıyla Avrupa olarak dikkat çekiyor. Bununla birlikte geçtiğimiz yıl Batı Avrupa'da satılan Lexus araçların yüzde 95'i hibrit oldu. Her segmentte ürettiği hibrit modeliyle fark yaratmayı başaran Lexus'un, yeni jenerasyon performanslı hibrit teknolojisi LC 500h'de de kullanıldı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA