Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

İsterseniz başrolü kapabilirsiniz!

En ilginç sürüş deneyimlerinizin videosunu çekin ve Bir Otomobilde Yaşam isimli filmde siz de rol alın. Navigasyon firması TomTom sürücüleri filmde oynamaya davet ediyor. Videoların son teslim tarihi 15 Ağustos

Hemen herkesin trafikte yaşadığı ilginç anıları vardır. Yol hikayeleri, özellikle uzun tatil yolculuklarında yaşanan maceralar şimdi film oluyor. Navigasyon firması TomTom, dünyadaki sürücülere yollarda yaşadıklarını filme çekmeleri için çağrı yapıyor. İster sürücülerin gündelik, ister sıra dışı maceraları olabilir. Önemli olan sürüş deneyimlerini filme almaları. Bu filmler Bir Otomobilde Yaşam adlı filmde bir araya gelecek. Film tamamen gerçek sürücüler tarafından çekilen görüntülerden oluşacak ve yapımcıları arasında Ridley Scott'ın bulunduğu, 2011 yapımı belgesel Bir Günde Yaşam/ Life in a Day filminde de çalışan Natalia Andreadis filmi yönetecek. Filmin prömiyeri ise eylülde yapılacak. Katılmak isteyen kişiler akıllı telefonlar için özel olarak geliştirilmiş uygulamayla kendi çektiği görüntülerini göndererek veya bir Facebook uygulamasına kendi filmlerini yükleyerek projeye dahil olabilecek. Filmlerin son teslim tarihi 15 Ağustos. Filmin yönetmeni Andreadis, konuyla ilgili şunları söylüyor: "Bir Otomobilde Yaşam günlük sürüşleri sırasındaki hikayelerini paylaşan dünyadaki sürücüleri bir araya getirecek. Gerçek kişiler ve gerçek deneyimler ile çalışmayı çok seviyorum. Ve sürücülerin bizimle paylaşacakları tüm harika videoları görmek için sabırsızlanıyorum." Proje için sürücülerden arabalarının içinde neler yaşadıklarına dair video çekmeleri isteniyor. Facebook ve telefona indirilebilen uygulamada bu konuda uyarılar var. Ayrıca buralarda güvenli film çekimi hakkında bilgi verildiği gibi kullanıcılara ilham veren kimi videolar da yer alıyor. Bir Otomobilde Yaşam film projesine katılmak isteyenlerin yapması gereken ilk iş, akıllı telefonuna TomTom Video İşbirliği Topluluğu uygulamasını indirmek ve sisteme kayıt olmak. Sonrasında uygulamadan Bir Otomobilde Yaşam projesini seçip yeşil 'Çekimi Başlat' düğmesine basarak videolarını çekebilirler.

ADETA HEYKELTIRAŞIN ELİNDEN ÇIKMIŞ
İngiliz otomobil markası Aston Martin ve İtalyan tasarım merkezi Zagato, uzun süreli ortaklıklarının son ürünü Vanquish Zagato Concept'i vitrine çıkardı. 12 silindirli, altı litrelik 569 beygir gücünde motora sahip Vanquish Zagato Concept, One-77'den ilham alan aynaları, DB11'in aerodinamik profiliyle adeta bir heykeltıraşın elinden çıkmış gibi. Tamamen karbon fiberden üretilen Vanquish Zagato Concept, Aston Martin'in İngiltere Gaydon'daki merkezinde geliştirildi. Zagato tasarımının klasik arka görünümünü yansıtan yeni yuvarlak arka farlar ise süper otomobil yarış arabası Aston Martin Vulcan'ın 'bladed' (kanatlı) LED teknolojisini de bünyesinde barındırıyor. Hareketli bir rüzgarlık ve aracın arkasında yer alan bagaja erişim sağlayan bagaj kapağı ile tamamlanıyor. Alt gövdeyi çepeçevre sararak önden arkaya doğru belirgin bir hat meydana getiren karbon fiber eşiğin altında ise, Concept'in dörtlü egzoz çıkışı yer alıyor. Vanquish Zagato Concept'in camları kasayı bir maske gibi sararak aracın agresif duruşunu önplana çıkarıyor.

DİKKAT ÇEKİCİ LOGO
Vanquish Zagato Concept'in iç kısmında ise Aston Martin'in geleneksel işçiliğinin zarafetini görmek mümkün. Ön konsol, havalandırma ızgaraları ve döner kadranlarda kullanılan balıksırtı desenli ve gölgelenmiş karbon fiberle buluşan oksitlenmiş bronz ve analin deri, malzemenin zenginliğini önplana çıkarıyor.

KASKIN İLHAM VERDİĞİ KABARCIK
Tavandaki ikonik 'çift kabarcık' tasarımından arka pencere camına doğru inen yumuşak kıvrımlar, otomobilin arka siluetine kendine has bir görünüm kazandırıyor. 1950'li yıllardan beri Zagato markasının karakteristik bir unsuru olan bu kabarcıklar, aslen yarış pilotlarının kasklarına yer açma çabalarının bir ürünü.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA