YAZARA MAİL GÖNDER Zayıflamada doğru bilinen yanlışlar

YAZARLAR

Kilo vermek isteyenler kulaktan dolma bilgilerle hareket etmemeli. Öncelikle sağlıklı beslenip egzersiz yapmalısınız. İnsülin direnci olanlar ise doktorlarına danışıp rahatsızlıklarını kontrol altına almalı

Havaların ısınmasıyla birlikte kilo vermek için diyet yapmaya ve spor salonlarına gitmeye başlayanların sayısı arttı. Bu hafta kilo vermek isteyen danışanlarımın en çok sordukları sorulara cevap verdim...
İnsülin direnci olan kişi ilaç kullanmalı mı? İlaç kullanmak hastalığı geçirir mi?
İnsülin direnci, hücredeki insülin reseptörlerinin insüline karşı duyarsızlık geliştirmeleri nedeniyle yiyeceklerle alınan karbonhidratın, yani şekerin dokularda kullanılmasını zorlaştırır. Bu durumda pankreastan daha çok insülin salınır. Bu da; kişinin daha çok acıkmasına, yemesine ve atıştırmasına neden olur. Ancak buna rağmen vücut için gerekli enerji sağlanamaz. Bu durumda hem pankreasın insülin rezervi azalır, hem de insülinin kullanılamaması nedeniyle besinlerle alınan enerji, yağ olarak depolanır. Hipoglisemi ataklarının sorumlusu da insülin direncidir; kişi önce gizli şeker, sonra şeker hastası olur. İnsülin direnci olan herkes ilaç kullanmamalıdır. Bu kararı kişinin doktoru vermelidir. Tahlil sonuçlarında, tokluk kan şekeri çok büyük önem taşımaktadır. Ayrıca şu belirtilere de dikkat edilmeli:
Kişinin canı yemekten hemen sonra tatlı istiyorsa,
Yemekten iki saat sonra kendisini hiç yemek yememiş gibi aç hissediyorsa,
Özellikle saat 16:00- 17:00 arası mutlaka karbonhidrat ihtiyacı duyuyorsa,
Gece uykudan kalkarak tatlı yemek istiyorsa, Böyle durumlarda ilaç kullanmalısınız. Aksi durumda önlenemez bir şekilde hızlı kilo alırsınız. Fakat tek başına da ilaç kullanımı yeterli değildir. İlaç kullanımı ile birlikte muhakkak rahatsızlığa yönelik beslenme ve düzenli aktivite de yapılması gerekir.

BEYAZ EKMEK YEMEYİN
İnsilün direnci varsa şunlara dikkat edin:
Sabah kahvaltıda yumurta tüketmeye gayret edin. Yapılan araştırmalar; sabah kahvaltıda günde iki adet yumurta tüketmenin yüzde 65 daha fazla kilo kaybı ve daha fazla enerji sağladığını gösteriyor.
Günde dört öğün beslenmeye çalışın.
Kan şekerini artıran beyaz ekmeği hayatınızdan tamamen çıkartmalısınız.
Yemeğe karbonhidratla başlamamaya gayret edin. Ağzınıza attığınız ilk lokma protein olmalı.
Ara öğünlerinizde çikolata ve benzeri şeker tüketmek kan şekerinizi ve insülin salınımınızı artırır. Ara öğünlerde ceviz ile bir bardak kefir, soya sütü veya ayran tüketin. İlaç kullanımı insülin direncini tedavi etmez ama reseptörlerin sağlıklı çalışmasını sağlar.

KALICI KİLO İÇİN...

Sadece spor yaparak kilo verilir mi?
Günlük harcanan ve alınan enerji miktarı, kilo vermenin en basit denklemidir. Spor yaparak günlük harcadığınız enerjiyi artırabilirsiniz. Kalıcı kilo vermenin tek yolu, spordan önce doğru beslenmeyi öğrenmektir. Vücudunuzda yağ oranı fazlaysa, kilo vermeden yapılan spor belli bölgelerin daha fazla kaslanmasına ve sizi memnun etmeyen bir görüntünün oluşmasına sebep olabilir. Diyetiniz ile birlikte kas oluşumuna yönelik spor aktivitelerinden ziyade kontrollü bir kardiyo programı uygulamalısınız.
Spor yaparken L kartin kullanmak sağlığa zararlı mı?
Kişi gençse ve herhangi bir sağlık problemi yoksa, hücre üretimi sağlıklıysa; vücudun doğal sistemiyle yağ yakması her zaman en sağlıklısıdır. Benim tavsiyem; eğer menopoz, tiroid ve benzeri süreçler yaşamıyorsanız, L karnitin maddesi kullanabilirsiniz.
Radyofrekans veya diğer cihazlar zayıflatır mı?
Radyofrekans ve benzeri hiçbir cihaz zayıflatma amaçlı değildir; inceltme ve vücudu şekillendirme amaçlıdır. Bu cihazlar problemli olan karın, basen, kol ve kalça gibi bölgeler için tasarlanmışlardır. Böylece problemli olan bölgedeki yağ hücrelerinin ısı ve ultrason gibi sistemlerle vücuttan atılmasını sağlamak için kullanılırlar. Aynı zamanda, doğru cihaz kolajen dokusunu uyararak vücudun zamanla kaybettiği elastikiyeti tekrar kazanmasını sağlar.

#Sayfa#

GREYFURT SUYU YAĞ YAKTIRMAZ

Ekmek yersem kilo alırım./ YANLIŞ
Ekmeksiz bir sağlıklı beslenme programı düşünülemez. Ekmek yerken mutlaka tam tahıllı, çavdar, tam buğday ekmeği olanları tercih edin. Alınması gereken enerji miktarlarına dikkat ederek ekmek tüketmek kilo almaya değil, sağlıklı ve dengeli beslenmeye katkı sağlar.

ÖĞÜN ATLAMAYIN

Limonlu, elma sirkeli su içmek zayıflatır./ YANLIŞ
Limonlu ve elma sirkeli su içmek sadece vücuttaki asitleri temizlemeye yardımcı olur. Vücuttaki asitler nötralize olduğunda yağlar serbest kalır. Ancak hiçbir besin veya içecek bu yağların yakılmasını sağlamaz.
Öğün atlarsam kesin zayıflarım./ YANLIŞ
Bazen beslenme programlarında az besin desteği almak, zayıflamanızı hızlandıracakmış gibi düşünmenize neden olabilir. Ancak öğün atlamak, bir sonraki öğünde yanlış tercih yapmanıza ve metabolizma hızınızın yavaşlamasına neden olur.
Hiç yağ tüketmemeliyim./ YANLIŞ
Gün içerisinde hiç yağ almazsanız; vücudunuz, yağ depolarını kullanmak yerine onları korumaya alır. Doğru pişirme yöntemlerini kullanmak, ara öğünlerde kabuklu kuruyemişlere yer vermek; gün içerisinde hem faydalı, hem de istenilen boyutta yağ almanıza yardımcı olur.
Aç karnına içilen greyfurt suyu yağ yakar./YANLIŞ
Tek başına greyfurt suyu içmek dilediğiniz kiloya ulaşmanıza yardımcı olmaz. Bir miktar katı yağın üzerine bir limonu sıktıktan sonra yağı eriteceğine inanıyorsanız, vücudunuzdaki yağlarınızın da eriyeceğine inanabilirsiniz.

HAFTANIN BESİNİ: ERİK

LİMON üretimi çok sınırlı olduğu için Osmanlı mutfağında, yemeklere ekşilik vermek için taze yeşil erik kullanılıyordu. Yemeklerinizde kullanırken ekşi tatlı dilediğinizi seçebilleceğiniz eriğin faydaları şöyle:
MALTA ERİĞİ (Yenidünya): Hücre hasarını önler, güçlü bir antioksidandır ve sindirim sistemini kolaylaştırır.
YEŞİL ERİK: A, C ve B grubu vitaminleri ile potasyum, magnezyum, fosfor ve demir mineralleri açısından zengin bir meyvedir.
MÜRDÜM ERİĞİ: Bol miktarda B ve C vitamini içerir. Bu sayede bağışıklık sistemini güçlendirir ve vücut direncini artırır. Potasyum ve magnezyum bakımından da çok zengindir. İdrar söktürücü özelliğe de sahiptir. Bu yüzden metobolizmayı hızlandırıcı etkisi vardır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.