YAZARA MAİL GÖNDER Dişilik hormonunun bir başka cilvesi: Selülit

YAZARLAR

Kadınlık hormonu östrojen fazla salgılanıyorsa, lenf dolaşımı yetersizse ve ailenizde selülit sorunu varsa; siz de selülitle karşılaşabilirsiniz. Selülite karşı antioksidan ve lif bakımından zengin besinler ve balık tüketmeli, tuzdan uzak durmalısınız

Plajda güneşlenirken en son isteyeceğiniz şey; selülitli, portakal kabağı görünümünde bacaklar olacaktır. Peki, tepeden güneşin de vurmasıyla olduğundan daha kötü görünen, hemen hemen bütün kadınların ortak derdi olan selülitle başa çıkmak mümkün mü? Selüliti durdurmanın ya da azaltmanın yolları neler? Erkeklerde yatay, kadınlarda dikey olan yağ dokusu, yağ hücrelerinin kolayca birleşip birikmesine yol açar. Bu durum, kılcal damarlardaki kan dolaşımını zorlar. Kan dolaşımında yetersizlik başlayınca, o bölgelerde hücre beslenmesi ve yenilenmesi durur. Beslenemeyen yağ dokuları deformasyona uğrar. Doğa gereği; kadınların bağ dokusu çok esnek, karın ve kalçası ise yağlanmaya programlıdır. Bunun nedeni; kadınların hamilelik durumunda ve hamilelik süresi boyunca karın ve çevresinin yeteri kadar esnemesi ve çocuğu koruyacak yağ dokusunun oluşmasını sağlamaktır. Esnek yağ dokusu, sağlıklı çocuklar dünyaya getirmeye yarar.

ŞEKER VEYA GUATR HASTALARI DİKKAT!
Peki niye bazı kadınlarda selülit çok, bazılarında ise yok? Genetik faktörler kişide selülit oluşmasının en önemli nedenlerinden biridir. Her konuda olduğu gibi kalıtımsal faktörler eğilimi artırır ya da düşük seviyede tutar. Ailenizde selülit geçmişi varsa ve siz hâlâ pürüzsüz bacaklara sahipseniz; dikkatli davranmanızda fayda var. Kadınlık hormonu östrojen normalden fazla salgılanıyorsa, lenf dolaşımı yetersizliğiniz varsa, herhangi bir nedene bağlı olarak vücutta kortizonunuz artarsa, şeker veya guatr hastası olursanız; sizde de selülit oluşumu kaçınılmaz hale gelir.

DURUŞ BOZUKLUĞU VAR MI?

Bunların dışında yanlış duruş halinde sıkışan iç organlar, toksik maddeleri atamaz. Yüksek topuklu ayakkabılar ve dar giyisileri tercih etmek de dolaşım sistemini etkileyeceğinden selülit oluşumunu hızlandırır. Öte yandan 40 yaş sonrası kadınlarda, bacakların iç kısmında sarkmalar olabilir. Bu durum selülitle karıştırılmamalıdır. Sarkmanın nedeni; cilt altındaki dokunun yerçekimine boyun eğmesi ve esnekliğini kaybetmesidir. Araştırma dergisi Science'ta yayınlanan bir habere göre; Amerikalı bilim adamları, selülitli kadınların daha zeki olduğunu savunuyor. Bilim adamlarına göre; selüliti meydana getiren yağ hücreleri, beyindeki aktif çalışmayı tetikleyen yağ asitlerini temin ediyor. Bu yağ asitleri özellikle beynin merkezinde bulunan gri maddeyi güçlendiriyor.

KIRMIZI MEYVELERİ VE SEBZELERİ DAHA SIK TÜKETİN
Selülit, temelde bir yağ hücresi olsa da, yapısı bozulduğu için erimesi kolay değildir. Zayıflamaya yönelik bir beslenme programı ile yağ dokuları erirken selülitler yerli yerinde kalır. Bu nedenledir ki çok zayıf olan kişilerde bile selülit vardır. Selülit tedavisi için daha özel bir beslenme programı uygulanmalıdır. İşte bu konuda dikkat etmeniz gerekenler:
Beslemenize mümkün olduğunca antioksidandan zengin besinleri dahil etmeye çalısın. Kiraz, akai ve narenciye gibi kırmızı ve turuncu meyveler ve sebzeler tüketmeye dikkat edin. Antioksidanlar, hücreleri zarara uğratan ve selülit oluşumuna sebebiyet veren serbest radikallerin bir numaralı düşmanıdır.
Kan dolaşımının zayıf olması selülite neden olur. Bol miktarda Omega 3 içeren balık yağı ve keten tohumu ile beslenmek, kan dolaşımını hızlandırır.
Toksinler dermis tabakasını etkileyerek selülite neden olur. Sigara, alkol, kahve ve işlenmiş gıdaları hayatınızdan çıkartın ya da azaltın.
Alkol tüketiminde tercih edeceğiniz tek içecek; kırmızı şarap olsun.
Tuz ve şeker tüketimini azaltın.
Zeytinyağı ağırlıklı beslenin.
Kızartmalardan uzak durun. Tercihleriniz genelde ızgarada pişen yiyecekler yönünde olsun.
Haftada üç gün balık tüketin.
Proteinler vücutta tuz tutulmasını ve ödem oluşmasını önler. Bu nedenle protein ağırlıklı beslenin.
Kabuklu deniz ürünleri, hindi ve yumurta tüketmeye çalışın.
Lif ağırlıklı beslenin.
Öğün atlamayın.
Dokuları kuvvetlendirmek için A ve E vitamini, magnezyum, fosfor ve silisyum takviyesi alın.
Protein ve karbonhidratları aynı öğünde tüketmeyin.
Kolayı diyet olsa dahi tüketmemeye gayret edin. Kola vücuttaki sıvı birikimini artırarak selülit oluşumuna sebep olur.
Günde bir kere taze sıkılmış limon suyu tüketin.

DOKU BEYAZLADIKÇA SELÜLİT ARTAR
Doku beyazladıkça kas yoğunluğu azalır ve selülit miktarı artar. Bu yüzden, esmer tenli kadınlar, beyaz tenli kadınlara oranla daha avantajlıdır. Aynı durum, ince telli saçları olan ve renkli gözlü olan kişiler için de geçerlidir. Bu kişilerin kas yoğunluğu oldukça zayıftır. Beyaz tenliyseniz, saç teliniz ince ve/ veya gözleriniz renkliyse; 25 yaşından sonra kendinize daha çok zaman ayırmalı, selüliti engellemeye yönelik beslenmeli, spor yapmalı ve selüliti yok eden teknolojilerden faydalanmalısınız.

HAFTANIN BESİNİ: LİMON
C Vitamini ağırlıklı beslenmek, selülitin düşmanıdır. Her öğününüzde mutlaka limon olmalı. Salatalarınızda, çorbalarınızda veya yemeklerinizde limondan faydalanmalısınız. Ara öğünlerinizde çaylarınızın içine limon koyarak gün içerisinde bolca C vitamini alabilirsiniz. Bakterileri öldürme, diş etlerini kuvvetlendirme, idrar söktürme ve kanı temizlemede de limonun önemi oldukça büyüktür.

SELÜLİT ÖNLEYİCİ SALATA

Malzemeler:
Maydonoz
Taze soğan
İnce yeşil biber
Domates rendesi
Nar ekşisi
Zeytinyağı
Limon
Az sirke

Yapılışı
Bütün malzemelerin hepsi ince ince doğranıp güzelce karıştırılacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.