YAZARA MAİL GÖNDER Havalar çok sıcak, beslenmeye dikkat!

YAZARLAR

Bakteriler sıcak ortamlarda daha çabuk ürerler ve besinler daha çabuk bozulurlar. Hijyen kurallarına dikkat edilmeden yapılan yemekler hastalıklara davetiye çıkarabilir. Yazın domates, karpuz, yoğurt gibi sindirimi daha kolay besinler tercih edilmelidir

Yılın en güzel zamanında, artan hava sıcaklıkları ile birlikte deniz, kum, güneş keyfi yaparken, taze yiyecekler tüketerek vücudunuza destek olmaya ne dersiniz? Oldukça lezzetli, sağlıklı ve buz gibi tüketebileceğiniz besinler sağlık sırlarını da beraberinde getiriyorlar. İşte size birkaç mucize besin ve bu sıcak havalarda sağlığınızı korumanın yolları...

GÜNE BUZLU KAHVE İLE BAŞLAYIN

Sabah uyandığınızda buzlu bir kahveye hayır demeyin.. 93 binden fazla kadın üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, her gün bir fincan kafeinli kahve tüketmenin deri kanseri oranını yüzde 10 oranında azalttığı gözlenmiştir.

KAHVALTIDA DOMATES MUTLAKA OLMALI
Domates lif açısından oldukça zengindir ve kabuklarıyla yenildiğinde sindirimi kolaylaştırır. Mide ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı olur ve kabızlığı giderir. İyi bir idrar söktürücüdür ve vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasına yardımcı olur. Kanı temizler. Kanseri, özellikle de prostat kanserini önlemede çok etkilidir. Kalp hastalıklarına karşı koruyucudur. Yaşlanmayı geciktirir. Cilde tazelik verir.

YAZIN MUCİZE MEYVESİ KARPUZU İHMAL ETMEYİN
İçindeki potasyum miktarı sayesinde, kas ve damar fonksiyonlarını geliştirir, vücudun asit dengesini dengeleyerek yüksek kan basıncı riskini azaltır. Bir karpuzun içindeki su miktarı ortalama yüzde 92'dir. Bu sayede, vücudun alması gereken günlük su ihtiyacının bir kısmını karşılar. Bir posiyon karpuz ortalama 45 kalori olup 12 gr. karbonhidrat içerir.

YAZIN OLMAZSA OLMAZI BOL SIVI TÜKETİMİ
Sıcak havada nefes alıp vermek bile sıvı kaybına neden olmaktadır. Özellikle terle birlikte kaybedilen sıvı ve mineral kaybının önlenmesi son derece önemlidir. Bu yüzden günde en az 2.5 litre su içilmelidir. Egzersiz yapılan günler su miktarı bir-iki bardak artırılabilir. Su içmek için susamayı beklemeyin, susamasanız da için.

ÇEŞİT ÇEŞİT SEBZE VE MEYVE YİYEREK DİNÇ KALIN
Yaz aylarında vücut direncini artırmak ve vücudun yeterli miktarda vitamin ve mineral almasını sağlamak için sebze ve meyve çeşitlerinden yararlanılması çok önemli. Özellikle yaz sıcaklarından korunabilmek için enerji deposu olan karpuz, kiraz, şeftali, üzüm gibi meyvelerin tüketilmesi gerekiyor. Yaz meyveleri çeşitlilik ve vitamin içeriği açısından çok iyidir ancak miktarlarına da dikkat etmek gerekir. 15 üzüm veya 12 kiraz veya bir dilim karpuz veya bir incir; bir porsiyon meyve olarak düşünülmeli ve günlük porsiyon miktarı kişiden kişiye değişiklik gösterse de ortalama üç-dört porsiyon meyvenin üzerine çıkılmamasına özen gösterilmelidir.

HER GÜN SÜT VE YOĞURT TÜKETİN
Özellikle sodyum, potasyum ve magnezyum; vücuttaki sıvı-elektrolit dengesini sağladıklarından, meyve, sebze, peynirin yanında mutlaka yoğurt, ayran, cacık her gün tüketilmelidir. Yaz aylarında ishal vakalarının artış göstermesinden dolayı bol sıvı ve ayran tüketimi hayati önem taşımaktadır. Süt ve yoğurt gibi gıdalar kalsiyum içeriği sayesinde kalbin düzenli atmasını sağladığı gibi, sinir sisteminin korunmasına da yardımcı olur, uykusuzluğa iyi gelir.

BESİN ZEHİRLENMELERİNE ÇOK DİKAT EDİN
Bakteriler sıcak ortamlarda daha çabuk ürerler ve besinler daha çabuk bozulurlar. Bunun yanı sıra hijyen kurallarına dikkat edilmeden yapılan yemekler, iyi yıkanmayan sebze ve meyveler; bağırsak enfeksiyonlarına davetiye çıkarabilir. Hijyen kurallarıyla birlikte sindirimi daha kolay besinler tercih edilmelidir. Ağır, salçalı ve yağlı yemeklerden uzak durulmalı, bunun yerine bol sebze ve meyve tüketmeye özen gösterilmelidir. Haşlanmış sebzelerle yapılmış yemekler ve zeytinyağlılar tercih edilmelidir.

SICAKLARDA UZAK DURMANIZ GEREKENLER
Kızartmalardan kaçının. Normal beslenme içerisinde de önermediğimiz kızartmalardan özellikle yaz aylarında kaçınmakta fayda var. Yaz aylarında yağlı ve hamurlu besinler; vücutta yorgunluğa, baş ağrısına ve yüksek tansiyona neden olduğu için tüketilmemeli. Bu yüzden pişirme yöntemi olarak sağlığımız açısından daha uygun olan ızgara, buğulama ve haşlama gibi yöntemleri tercih etmeliyiz. Kan şekerini hızla yükselten ve hızlı düşüren besinler tercih edilmemeli. Çünkü bu tarz besinler de yorgunluğa ve halsizliğe, el ve ayak titremesine, konsantrasyon bozukluğuna neden olmaktadır. Basit karbonhidrat olan saf şeker ve şekerli besinler yerine tam tahıllı, tam buğday, çavdar gibi ekmekler, makarna, bulgur gibi lifli besinlerin tüketilmesine özen gösterilmeli. Hamurlu tatlılar yerine dondurma gibi sütlü tatlılar tercih edilmeli.

HAFTANIN BESİNİ: İNCİR
Incirin en önemli özelliği yüksek miktarda lif içermesidir. Bu sayede, doyurucu ve tok tutucu özelliğe sahiptir. Genel anlamda sindirim siteminin sağlıklı bir şekilde çalışmasına çok ciddi katkıda bulunan incir, özellikle kabızlık sorunu yaşayanlar içinde çok önemli bir şifa kaynağıdır. Doğal bir antibiyotik görevindedir. İçindeki bol miktarda kalsiyum ve potasyum sayesinde kemik sağlığını ve iskelet yapısını korur. Antioksidan açısından oldukça güçlüdür, kanın ve bağırsakların temizlenmesini sağlar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.