YAZARA MAİL GÖNDER Yemek masasında çok oturmayın

YAZARLAR

Akşam yemeğinden sonra abur cubur atıştırmaktan kendimi alamıyorum. Bu durum da kilo vermeme engel oluyor. Ne yapmam gerekiyor? M.G./Erzurum
Yemek sonrası masa başında oturmak tehlikeli olabilir. Çünkü sohbet ederken ya da televizyon seyrederken farkında olmadan bir şeyler atıştırmak alışkanlık haline gelebilir. Özellikle kış mevsimi gibi hareketin azaldığı ve iştahın arttığı dönemler daha da tehlikeli olabilir.

SAKIZ ÇİĞNEYİN
Yemek sonrası atıştırmayı sürdürürseniz, yaza beş kilo fazlayla girebilirsiniz. Bunun için paniğe kapılmanıza gerek yok. Alacağınız önlemlerle bu alışkanlığın önüne geçebilirsiniz. İşte yapmanız gerekenler:
Masada yemeğiniz bittikten sonra çok oturmayın.
Oturacaksanız ağzınıza sakız ya da kalorisiz naneli şeker atın.
Masadan kalkıp dişinizi fırçalayın.
Elinize bir bardak çay ya da su alarak meşgul olun.

JELLERLE TEMİZLİK MÜMKÜN
Kızımın okul çantasına jel şeklinde alkollü el temizleyicisi koyuyorum. Bu jeller, kızımın el hijyeni için faydalı olur mu? T.Y./Antalya
Su ve sabun olmadığı ortamlarda, temizlik için su gerektirmeyen alkol bazlı el temizleyicileri mükemmel alternatif oluşturur. Bu ürünler; su ve sabuna göre hastalık yapan bakteri ve virüsleri öldürmekte daha etkililer. Buna karşın tüm el temizleyicileri alkol içermez, bu nedenle etkili olan yüzde 60 ya da daha fazla alkol içerenleri seçmek gerek. Doğru bir temizlik için şunlara özen göstermelisiniz:
Avucunuza bir çay kaşığı kadar temizleyici dökün.
Elinizdeki sıvıyı, kuruyuncaya kadar ellerinizin her tarafına sürerek ovuşturun.
Elleriniz görünür şekilde kirli ise, alkol bazlı temizleyici yerine mümkünse su ve sabunu tercih edin.

MASAJ KASLARA İYİ GELİR
İki yıldır kardiyo çalışıyorum. Son altı aydır da haftada bir gün masaj yaptırıyorum; masajın bana faydası oluyor mudur? Ö.E./İstanbul
Dayanıklılığı artırmak için egzersiz programına başlandıktan iki-dört ay sonra kas hücreleri içindeki mitokondriler (oksijeni hücre içine alıp kullanan mikroskobik hücre bölümleri), ne kadar artarsa kas o kadar iyi soluk alıp vermeye başlar. Egzersiz ve yanında masajın; mitokondri sayısının artışında önemli rol oynadığı düşünülmektedir. Masaj özellikle egzersiz sonrasında kasın toparlanmasında çok faydalıdır ve kasın gelişmesine de yardımcı olur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.