YAZARA MAİL GÖNDER Gençlerde kemik sağlığı gelişimi

YAZARLAR

"Ergenlik çağındaki kızımın dışarıda nasıl beslendiğini bilmiyorum ve endişeleniyorum. Kemikleri nasıl daha sağlıklı olur?" K.S./Isparta
Ergenlik çağı beslenmesi diğer yaşlara göre farklılık ve önem taşır. Çocuklar o yaşlarda sosyal çevreleriyle birlikte olmayı ailelerine tercih ederler ve kontrolleri güçtür. Yemek de dahil herhangi bir konuda öneri ve telkine açık değillerdir. Bunun yanında besin ihtiyaçları ve harcamaları da yaşlarıyla beraber katlanarak artar. Benim size önerim; özellikle kalsiyum seviyesini takip etmeniz. Biliyorsunuz kalsiyum; uzayan boyun ve kemiklerin ana yapı maddesi. O olmadan uzun bir boy, sağlıklı bir vücut akla bile gelmez. Ergenlikte günlük kalsiyum ihtiyacı yüzde 30 artarak 1300 mg'a çıkarken, aksine gençler sütün yerine kolayı koyduklarından bu önemli minerali her zamankinden az almaya başlarlar.
Çocuğunuzun günde 1 litre süt içmesini ya da eşdeğeri süt ürünü yemesini sağlamalısınız.
Bu; yoğurt, peynir ya da ayran olabilir.

KULUNÇ EGZERSİZİ NE DEMEKTİR?
"Doktorum kulunç ağrısı için aktif spor önerdi. Ne kadar spor yapmalıyım?" D.A./Antalya
Fibromiyalji (kulunç); genellikle sırtta olmak üzere kas ağrıları, yorgunluk, huzursuzluk, uyku bozukluğu, bazen de depresif ruh haliyle beraber seyreden ve sık görülen bir tablodur.
Yapılacak basit egzersizlerle enerjiyi geri kazanmak, ağrılardan kurtulmak mümkün. Eğer daha önce spor yapmadıysanız, önce hafif egzersizlerle başlamak doğru olanı.
Mağaza dolaşmak bile ilk başta seçilebilecek sporlardan biri, daha sonra tempolu yürümek, yüzmek, bisiklete binmek, yoga yapmak geliyor. Haftada iki gün yarımşar saat bunları yapmak bile şikayetlerin iyileşmesine katkı sağlıyor.

KUVVETİ OMUZDAN ALMAYI ÖĞRENİN
"Tenis oynamayanda tenisçi dirseği olur mu? Böyle bir şey mümkün müdür?" H.O./Trabzon
'Tenisçi dirseği' tabiri; aynı tenisçilerde olduğu gibi, dirseğin öne ya da arkaya şiddetli hareketlerle zorlandığında ortaya çıkan rahatsızlıklar için kullanılır.
Bu hareketlere bağlı olarak ön kolda bulunan kasların dirseğe yapıştığı noktalarda hasarlar meydana gelir. Zorlanma devam ederse bağlarda yırtılmalar oluşabilir. Şikayetler iyileşinceye kadar kolunuzu istirahat ettirip doktorunuzun önerdiği ilaçları kullanın.
Teknik olarak kuvveti; omuz ve üst koldan almayı öğrenmeniz gerek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.