Türkiye'nin en iyi haber sitesi

"Yaşlılık ne zaman başlar. 60 yaş itibarı ile artık yaşlı sayılır mıyım?" E.D./İstanbul
takvim yaşının kullanılması doğru değildir. Bu değerlendirmeyi yapmak üzere uygun göstergeleri arama çabası hâlâ devam etmektedir. Biyolojik yaş ise, bireyin işlevsel durumunu temel alır. Dolayısıyla kişiler aynı takvim yaşında olmalarına rağmen farklı biyolojik yaşta olabilirler. Hem kişilerin yakalandıkları hastalıkların birbirinden farklı olması, hem de bireyin dokularının farklı hızlarda yaşlanması, biyolojik yaş farklılıklarını ortaya çıkarır.

SAĞLIKLI YAŞAM

Biyolojik yaş genel sağlık durumunun ve kalan sağlıklı yaşam süresinin göstergesidir. Biyolojik yaşın saptanabilmesi için farklı doku ve organ sistemlerinin göstergesi olabilecek belirteçlerin değerlendirilmesi gerekir. Biyolojik yaş; hem genlerden, hem çevreden, hem de bunların birbiriyle etkileşiminden oluşur.

SPOR YAPMAKTA KARARLI OLUN
"Yoğun çalıştığım için spor yapacak zaman bulamıyorum. Ne önerirsiniz?" K.S./Bursa
Egzersiz için yaşamınızda yapacağınız değişiklikler zannettiğinizden daha kolaydır. Bizim önerimiz; her gün ortalama 45-50 dakika süreyle hayatınıza fiziksel aktivite eklemek konusunda kendinize bir söz vererek işe başlamanızdır. Önemli olan sizin bu kararı bir an önce vermeniz, kararınızın arkasında yeterince ve samimi olarak durmanızdır. Günlük yaşamınızda 40-50 dakikalık bir süreden çok daha fazlasını gün boyunca giyinip kuşanmak, tembellik yapıp uzanmak, televizyon seyretmek veya arkadaşlarınızla sohbet etmek için harcamaktasınız.

SERİN ORTAMDA UYUMAYA ÇALIŞIN
"Eskisi kadar uzun ve rahat uyuyamıyorum. Yaşımın ilerlemesinin etkisi olabilir mi?" N.H./Adana
Yaşla birlikte biyolojik saatiniz de değişmeye ve geceleri daha erken uykunuz gelmeye başlar. Yani daha erken yatıp, daha erken kalkmaya başlarsınız. Yaşınız ilerlese de aynı miktarda uykuya ihtiyaç duyarsınız ama uyku kaliteniz aynı şekilde olmayabilir. Dinlenmiş ve dinç uyandığınız sürece uyuma düzeninizin değişmesi pek problem olmaz. Gün içinde 20 dakikadan fazla kestirmeyin. Egzersiz de uyku düzeni sağlamanızda size yardımcı olur. Ayrıca serin bir ortamda, gözünüzü örtecek bir şey kullanarak uyuyun.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER